اخبار داغ

رییس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان یزد:

پرداخت کمک هزینه به مدارس دولتی اختیاری است/ شهروندان یزدی تخلفات را گزارش کنند

پرداخت کمک هزینه به مدارس دولتی اختیاری است/ شهروندان یزدی تخلفات را گزارش کنند
ایمانی رییس اداره ارزیابی آموزش و پرورش یزد گفت: پرداخت پول یا کمک هزینه در زمان ثبت نام در مدارس دولتی اختیاری است و‌ هیچ اجباری برای پرداخت آن وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ایمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص شهریه ثبت نام در مدارس گفت: شهریه مدارس غیردولتی تابع شرایط خاص است و شهریه‌ی مشخصی دارند که ابلاغ می‌شود و در سامانه مشارکت‌ها مشخص است چه میزان باید شهریه پرداخت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رییس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: شهریه مدارس خاص مانند مدارس شاهد و نمونه نیز تابع شرایط و دستورالعمل خاصی است به گونه‌ای که شهریه این مدارس از خود وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

,

وی گفت: درخصوص ثبت نام مدارس دولتی چیزی به عنوان شهریه وجود ندارد و‌صرفا هزینه کتاب و‌ حق بیمه پرداخت می‌شود و‌ والدین می‌توانند مبلغی که به عنوان کمک به مدرسه توسط مدیر مدرسه اعلام می‌شود در صورت تمایل و به صورت اختیاری به مدرسه پرداخت کنند.

,

ایمانی تصریح کرد: پرداخت پول یا کمک هزینه در زمان ثبت نام در مدارس دولتی، اختیاری است و‌ هیچ اجباری برای پرداخت آن وجود ندارد با این حال از آنجا که به مدارس عادی هیچ سرانه‌ای پرداخت نمی‌شود این مدارس قاعدتا هزینه‌های خود را براساس کمک‌های داوطلبانه والدین دانش‌آموزان تامین می‌کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه حق اجبار برای دریافت هزینه به عنوان کمک در مدارس دولتی وجود ندارد، افزود: نمی‌توان کتمان کرد که برخی مدیران مدارس دولتی، در دریافت مبلغ ثبت‌نام به خانواده‌ها فشار می‌آورند که این موارد تخلف است و در صورت گزارش شهروندان، توسط اداره ارزیابی عملکرد، پیگیری و رسیدگی می‌شود.

,

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: شهروندان می‌توانند شکایات را به دو‌ شماره ۳۳۱۴۴۳۷۱ و ۳۳۱۴۴۳۷۴ گزارش کنند، همچنین واحدهای بازرسی یا ارزیابی عملکرد ناحیه یک با شماره ۳۳۱۴۱۳۷۱ الی ۲ و ناحیه دو آموزش و پرورش با شماره ۳۳۱۴۲۳۷۱ الی ۲، پاسخگوی شکایات مردمی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه