اخبار داغ

حال ناخوش زیست‌بوم‌های دریایی جنوب؛

گازوئیل، هدیه قاچاقچیان سوخت به محیط زیست دریایی!/ نفس تالاب‌های بین‌المللی کشور به شماره افتاده است

گازوئیل، هدیه قاچاقچیان سوخت به محیط زیست دریایی!/ نفس تالاب‌های بین‌المللی کشور به شماره افتاده است
این روزها حال و روز تالاب‌های بین‌المللی جنوب کشور را نمی‌توانیم مساعد ارزیابی کنیم، زیرا از لطف قاچاقچیان سوخت، ریه‌های آبزیان و زیست‌بوم دریایی از گازوئیل پر شده و جایی برای نفس کشیدن نمانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ ایران اسلامی از مناطق بکر و منحصربه‌فردی تشکیل شده که مهم ترین آن را می توانیم به دریا و وجود زیست بوم های دریایی اشاره داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

جنوب ایران را نقطه استراتژیک دریایی می نامند زیرا اتصال به دو دریا و برخوداری از تنگه استراتژیک هرمز در این منطقه از کشور واقع شده است که در کنار زوایای پر اهمیتش، از نقاط بکر گردشگری نیز برخودار است.

,

وجود تالاب های دریایی با ظرفیت رشد جنگل های حرا، زیبایی خاصی را به طبیعت کشور هدیه بخشیده است که در حفظ آن سازمان محیط زیست با ثبت ملی و بین المللی آنها و حتی کشت گونه های مختلف قابل رشد دریایی کوشیده است.

,

اما این روزها بر اثر فعالیت غیر حرفه ای افرادی منفعت طلب، حال و روز زیست بوم های دریایی بویژه در تالاب های کشور خوش نیست و هر روز شاهد لکه های نفتی و گازوئیلی در محدوده تالاب ها هستیم.

,

اقدامی تاسف برانگیز که علی‌رغم از بین بردن پوشش های گیاهی دریایی، موجب به خطر افتادن زیست بوم آبزیان حوزه تالابی نیز شده است و جدی ترین خطر برای تالاب ها تلقی می شود.

,

سوختن منابع طبیعی هرمزگان با آتش قاچاق سوخت

, سوختن منابع طبیعی هرمزگان با آتش قاچاق سوخت, سوختن منابع طبیعی هرمزگان با آتش قاچاق سوخت,

, , , ,

سید مرتضی اولادعلی معاون اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز؛ با اعلام نگرانی از وضعیت نگران کننده قاچاق سوخت در خوریات و تالاب های استان هرمزگان اظهار کرد: محیط زیست و سرمایه های ملی استان هرمزگان با آتش طمع قاچاقچیان سوخت در حال سوختن و نابودی است.

,

اولادعلی در این گفت‌وگو بر عزم جدی همه دستگاهها بر مبارزه با قاچاق سوخت تاکید کرد و گفت: متاسفانه مشکلات و آسیب های مخرب زیست محیطی ناشی از قاچاق سوخت در سطح نوار مرزی استان هرمزگان، لطمات جبران ناپذیری بر محیط زیست و منابع طبیعی زده و نیازمند توجه جدی همه فعالان محیط زیستی است.

,

اولادعلی ادامه داد: آسیب های زیست محیطی بویژه در تالاب ها و خوریات در صورت جدی نگرفتن بسیار گسترده و فراگیر بوده و موجب تخریب محیط زیست و نابودی گونه های نادر خواهد شد.

,

قاچاق سوخت دامن گیر تالاب‌های جنوب

, قاچاق سوخت دامن گیر تالاب‌های جنوب, قاچاق سوخت دامن گیر تالاب‌های جنوب,

, ,

وی ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر بواسطه فعالیت قاچاقچیان سوخت در برخی از تالاب ها و خوریات و مناطق بکر و طبیعی استان هرمزگان، خرابی های بسیاری در ابعاد مختلف دامن گیر محیط زیست شده و آلودگی های مواد نفتی بویژه قاچاق سوخت، آسیب های بسیاری را به پهنه تالاب ها و سطح دریا وارد کرده است.

,

اولادعلی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و متعلق به نهاد یا دولت و یا افراد خاصی نیست افزود: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست کار ساده‌ای نیست و محیط زیست برای این امر مهم، قطعاً به عزم ملی و کمک سایر دستگاه‌ها نیاز دارد.

,

وی تاکید کرد: همگان این مسئله را باید به خوبی درک کنند که منابع طبیعی و محیط زیست کشور برای بقای این مرز  و بوم و حیات آیندگان  بسیار ضروری است.

,

معاون اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان با اشاره به اینکه هوایی که تنفس می کنیم ، زمینی که روی آن پا می گذاریم و آبی که آن را می نوشیم همه از محیط زیست هستند افزود: امنیت به وسیله دیدن محیط زیست افزایش پیدا می کند و کار محیط زیست بسیار دوستانه و خداپسندانه است و متوازن با امنیت عمومی می باشد.

,

محیط زیست برای خودمان است

, محیط زیست برای خودمان است, محیط زیست برای خودمان است,

, , , ,

اولادعلی با اشاره به اینکه محیط زیست از چند بعد قابل اهمیت است تصریح کرد : اولین بعد این است که محیط زیست برای خودمان است و دوم این که احساس امنیت در محیط زیست است و احساس امنیت مهمتر از خود امنیت است و در جلوه های بصری محیط زیست، وقتی آرامش باشد پویایی در محیط باشد امنیت به احساس امنیت وصل می شود.

,

وی با بیان اینکه عدم حفظ منابع تجدید ناپذیر محیط زیست باعث ضایع شدن حق نسل های آینده می شود، افزود: محیط زیست، میراث گذشتگان و امانت آیندگان است و حفاظت از آن وظیفه‌ای همگانی است.

,

قاچاقچیان، زنجیره حیات تالاب را دچار آسب می کنند

, قاچاقچیان، زنجیره حیات تالاب را دچار آسب می کنند, قاچاقچیان، زنجیره حیات تالاب را دچار آسب می کنند,

, , , ,

اولادعلی با اشاره به این نکته که آسیب به محیط زیست و تالاب ها و آبزیان دریایی توسط قاچاقچیان، زنجیرهٔ حیات در سطح دریا و تالاب های استان را دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد کرد بیان داشت: برای اینکه حفاظت از محیط زیست به واقعیت تبدیل شود، مهم است که با اجرای یک برنامه فرهنگی و ارتقاء سطح آگاهی اجتماعی ، کل مردم و دلسوزان محیط زیست در این زمینه‌ افزایش داده شود تا شاهد کاهش آسیب به محیط زیست که موجب به خطر افتادن حیات بشیرت است نشویم.

,

وی در ادامه با اشاره به این که توجه به محیط زیست یکی از شاخصه های توسعه پایدار در کشور است گفت: بی توجهی یا کم توجهی به محیط زیست، مشکلات زیست محیطی عدیده ای را برای موجودات زنده به همراه خواهد داشت به نحوی که در سال های اخیر بسیاری از صیادان هرمزگانی از کاهش آبزیان و مشکلات فراروی صیادی در سطح آبهای استان سخن گفتند.

,

معاون اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان افزود: تخریب و از بین بردن محیط زیست پیامدهای بسیار ناگواری برای بشریت دارد، لذا اهمیت دادن به موضوع محیط زیست در حقیقت حفظ زندگی در محیطی سالم برای انسان ها است.

,

اولادعلی با تبیین نقش سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیستی و مجمع مطالبه گران استان در برون رفت استان از بحران‌ها و چالش‌های محیط زیستی گفت: سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیستی از آن جهت که با مشکلات مربوط به محیط زیست آشنا هستند، می‌توانند با بهره‌گیری بهینه از فرهنگ پیشگیری، آسیب‌های اجتماعی این حوزه را به صورت دقیق شناسایی کنند و در حل آن با مشارکت دیگر نهادها و دستگاه‌های خدمت رسان اقدامات شایسته را انجام دهند.

,

این مقام مرزبانی استان هرمزگان حل معظل محیط زیستی در تالاب ها و دریا را نیازمند یک مدیریت هدفمند و پویا دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت هدفمند و فراگیر محیط زیست  مجموعه‌ای از اصول بنیادی نو در جامعه امروزی است که  پیشبرد توسعه پایدار جامعه اسلامی را فراهم می‌کند.

,

سازمان‌های مردم نهاد قوانین محیط زیستی را آموزش دهند

, سازمان‌های مردم نهاد قوانین محیط زیستی را آموزش دهند, سازمان‌های مردم نهاد قوانین محیط زیستی را آموزش دهند,

وی بیان داشت: سازمان‌های مردم نهاد باید قوانین محیط زیستی را به مشتاقان محیط زیست و مردم به منظور ارتقاء فرهنگ زیست محیطی و حفاظت از آن به خوبی آموزش دهند تا همه افراد جامعه نسبت به حراست از منابع طبیعی پیرامون خود بی تفاوت نباشند.  

,

اولادعلی با تقدیر از کارکنان پرتلاش محیط زیست استان در حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست  گفت: محیط بانان استان با جان و دل از تالاب ها و مناطق بکر استان حفاظت می کنند اما باید بدانیم صیانت از این سرمایه های ملی با توجه به حجم گسترده قاچاق در سطح دریا و تالاب ها، وظیفه آحاد جامعه و دلسوزان محیط زیست است و باید با رویکردهای اجتماعی و فرهنگی، مردم استان را "سفیران صیانت از محیط زیست" کنیم.

,

معاون اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان در خاتمه گفت: با همکاری همه نهادهای دولتی و عمومی و اقشار مختلف مردمی در حفظ محیط زیست و نعمت های خدادادی، آینده روشنی را برای نسل های بعد پیش رو خواهیم داشت.

,

 مسئولین هرمزگان باید به صورت جدی‌تر به مسئله قاچاق سوخت ورود کنند

,  مسئولین هرمزگان باید به صورت جدی‌تر به مسئله قاچاق سوخت ورود کنند,  مسئولین هرمزگان باید به صورت جدی‌تر به مسئله قاچاق سوخت ورود کنند,

, , , ,

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، قاچاق سوخت را یکی از معضلات امروزه کشور دانست و عنوان کرد: قاچاق سوخت آسیب‌هایی به مردم و کشور می‌زند؛ چراکه انسان‌های خلاق جامعه را درگیر خود کرده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که جوانان زیادی از هرمزگان در پدیده قاچاق در حال تلف شدن هستند، ابراز کرد: در اجلاسیه ائمه جمعه که به عنوان نماینده ائمه جمعه کشور به سخنرانی پرداختم و مساله قاچاق را مطرح کردم اما حل چالش قاچاق چند بعدی است و تمام نهادهای دولتی و حاکمیتی برای حل این مشکل باید پای کار بیایند.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به اجرای طرح رزاق در استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: طرح رزاق، طرح خوبی است که اگر پخته‌تر شود می‌تواند اثرگذاری خوبی در حوزه جلوگیری از بروز پدیده قاچاق سوخت در هرمزگان داشته باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: مسئولین استان هرمزگان باید به صورت جدی‌تر به مساله قاچاق سوخت ورود کنند و طرح‌های خوبی برای تحقق این امر ارائه کنند.

,

محکومیت ۱۱۶ میلیاردی قاچاقچیان سوخت در هرمزگان

, محکومیت ۱۱۶ میلیاردی قاچاقچیان سوخت در هرمزگان, محکومیت ۱۱۶ میلیاردی قاچاقچیان سوخت در هرمزگان,

, , , ,

مرتضی ممیزی مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان نیز گفت: در دو پرونده کشف ۲۳۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق در شهرستان های جاسک و خمیر ، متهمین به ۱۱۶ میلیارد ریال محکوم شدند. 

,

ممیزی ادامه داد: مدتی قبل 183 هزار و 683 لیتر گازوییل در شهرستان جاسک کشف و پرونده در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شد.

,

وی افزود: در این پرونده متهمین به پرداخت مبلغ 75میلیارد و 60میلیون ریال محکوم شدند.

,

ممیزی تصریح کرد: همچنین در دو پرونده جداگانه  کشف  25 هزار و 600 لیتر و 21هزار و 200 لیتر گازوییل توسط پلیس آگاهی شهرستان بندر خمیر و رسیدگی در شعبه چهارم  متهمان  به ترتیب به  پرداخت مبلغ  22 میلیارد و 680 میلیون و  18 میلیاردو 759 میلیون ریال محکوم شدند.

,

این مقام مسوول از وصول بالغ بر 24 میلیارد و 863 میلیون ریال از متهمان پرونده بندرخمیر خبر داد.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از ممهور شدن پروانه ی واحد صنفی به مهر تخلف در قشم نیز گفت: بر اساس تخلف گرانفروشی و اخذ وجه مازاد بر تعرفه در ثبت اظهارنامه مالیات بردرآمد مشاغل برای اشخاص حقیقی و حقوقی ، پرونده در شهرستان قشم رسیدگی شد.

,

ممیزی افزود: متهم به پرداخت مبلغ 16میلیارد و 566میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و ممهور نمودن پروانه ی واحد به مهر تخلف اول محکوم شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه