اخبار داغ

مسئول موکب نورالزاهرا(س) در گفتگو با ۸دی مطرح کرد

قانون بانکداری باید برای مواکب و گروه‌های جهادی استثناء قائل شود/ عدم پشتیبانی حقوقی از مواکب حسینی

قانون بانکداری باید برای مواکب و گروه‌های جهادی استثناء قائل شود/ عدم پشتیبانی حقوقی از مواکب حسینی
“مجید ذاتی” مسئول موکب نورالزاهرا(س) استان گیلان با بیان اینکه مواکب از نظر حقوقی پشتیبانی نمی شوند گفت: ۲۷ موکب در گیلان داریم که پروانه گرفته اند اما مشکلات حقوقی دارند که ادامه فعالیت آنها را با مشکل رو به رو کرده است، چرا که اموال مواکب باید به نام اشخاص زده شود اما درخواست ما این است که اموال مواکب به نام خود مواکب باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “مجید ذاتی” در گفتگو با ۸دی، با اشاره به اینکه وقتی مواکب ساماندهی می شوند باید مسائل حقوقی آنها را نیز درنظر گرفت اظهار کرد: تمامی مواکب زیر نظر ستاد عتبات عالیات فعالیت می کنند و پروانه دریافت کرده اند اما این پروانه ها هیچ کاربردی در داخل ایران ندارد و مشکلات حقوقی ما را برطرف نمی کند‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
نمی توانیم به نام موکب حساب باز کنیم
, نمی توانیم به نام موکب حساب باز کنیم,
 
,
مسئول موکب نورالزاهرا(س) استان گیلان افزود: هنگامی که می خواهیم اموال مواکب را به نام تشکیلات و به صورت حقوقی ثبت کنیم نیاز به پروانه ثبت دارد که هیچ جا قبول نمی شود البته در گذشته بانک انصار پذیرفته بود که حساب به نام خود مواکب باشد اما پس از ادغام با بانک سپه مشکلات حقوقی قبل مجددا تکرار شد و اکنون نمی توانیم به نام خود موکب حساب باز کنیم.
,
 
,
مواکب پروانه دارند اما از آن ها پشتیبانی حقوقی نمی شود
, مواکب پروانه دارند اما از آن ها پشتیبانی حقوقی نمی شود,
 
,
وی با اشاره به اینکه اگر مواکب پروانه دارند و رسمی هستند پس چرا از آنها پشتیبانی قانونی نمی شود، اضافه کرد: هنگامی که اموال موکب اعم از ماشین، منزل و سایر وسایل به نام یک شخص زده شود برای وی مشکل ایجاد می شود مثلا یارانه معیشتی فرد به دلیل کثرت اموال مانند داشتن دو ماشین(که یکی برای موکب است) قطع می شود.
,
 
,
ذاتی با بیان اینکه مواکب تشکیلات کاملا مردمی هستند و از طریق دریافت ‌کمک های مردمی اداره می شوند افزود: برای دریافت کمک های مردمی درخواست یک دستگاه پوز کردیم اما ابتدا گفتند که باید کد مالیاتی داشته باشد سپس مشکل نداشتن شماره ثبت شرکت ها را مطرح کردند و اکنون نیز دستگاه پوز ما یکطرفه قطع است و هر جایی که مراجعه می کنیم فایده ای ندارد.
,
 
,
دریافت مالیات از مواکب به دلیل تراکنش بالا
, دریافت مالیات از مواکب به دلیل تراکنش بالا,
 
,
مسئول موکب نورالزاهرا(س) استان گیلان با اشاره به دریافت مالیات از مواکب به دلیل تراکنش بالای دستگاه های پوز گفت: این مبالغ صرفا کمک های مردمی به مواکب است لذا قوانین تصویب شده باید برای چنین مواردی مانند فعالیت مواکب و گروه های جهادی استثنائاتی قائل شود تا به مشکل برنخورند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه مواکب از نظر حقوقی پشتیبانی نمی شوند خاطرنشان کرد: ۲۷ موکب در گیلان داریم که پروانه گرفته اند اما مشکلات حقوقی دارند که ادامه فعالیت آنها را با مشکل رو به رو کرده است. چرا اموال مواکب باید به نام اشخاص زده شود، درخواست ما این است که اموال مواکب به نام خود مواکب باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه