اخبار داغ

تولد کاراکترهای مذهبی-ملی آراز و آیناز/ کار فرهنگی برای کودکان مناطق محروم

تولد کاراکترهای مذهبی-ملی آراز و آیناز/ کار فرهنگی برای کودکان مناطق محروم
آراز و آیناز، دو شخصیت عروسکی هستند که توسط جهادگران قرارگاه فرهنگی «رهپویان یاس» تولید شده و در اختیار کودکان مناطق محروم قرار می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، خیمه کودکان ابتکاری بود که مجموعه رهپویان قرآن و عترت یاس دست به آن زده و با دغدغه‌های فرهنگی و تربیتی کودکان و نوجوان پا در چنین راهی گذاشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

 

,

فرید حسن پور، یکی از اعضای این مجموعه در گفت‌وگو با آناج در خصوص راه اندازی این مجموعه اظهار داشت: در اوایل کرونا تعدادی از جوانان تبریز که در حوزه  کودک کار کرده و دغدغه‌ داشتند که آنچنان که باید در حوزه تربیتی کودکان بر اساس عترت، قرآن و دین کار نشده این کار را آغاز کردند.

,

 

,

وی ادامه داد: شاید این معضل فرهنگی در مراکز شهرها مشخص باشد اما در حاشیه شهرها و روستاها از آسیب‌ فرهنگ‌های وارداتی مانند موبایل و ماهواره غافل بوده‌ایم. در همین راستا این مجموعه جهادی و غیرانتفاعی با چارچوب فرهنگی راه افتاد و طی سه تا چهار سال اخیر به شهرها و روستاهای اطراف رفته و کارهای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان انجام دادند.

,

 

,

حسن پور با بیان اینکه دیگر دغدغه این بود که حتی در تبریز هیئت‌های بزرگ برای مخاطبان بزرگسال است، گفت: در همین راستا از هیئات خواستیم تا فضایی به ما بدهند تا بتوانیم برای کودکان و نوجوانان هم محیط فرهنگی و هیئتی درست کنیم.

,

 

,

وی ادامه داد: خود هیئت‌ها هم در این راستا دغدغه داشتند و به همین دلیل خیمه کودکان را در برخی موارد در کنار هیات و در برخی موارد به صورت مستقل با موضوعات مختلف مانند خیمه حسینی، خیمه اربعین، خیمه فاطمی، خیمه شهید سلیمانی و خیمه دهه فجر برپا کردیم.

,

 

,

این عضو مجموعه رهپویان قرآن و عترت یاس با اشاره به تولد دو کاراکتر آراز و آیناز است، توضیح داد: هدف این دو کاراکتر تولید محتوا در حوزه دینی و ملی است که لوازم التحریر و عروسک‌های آن ها هم تولید شده است. همچنین در قالب هیئت این کارکترها به قصه خوانی به زبان کودکان پرداخته و مناسبت‌های مختلف را روایت می‌کنند.

,

 

,

وی با باین اینکه این حرکت حائز رتبه برتر کشوری در اولین رویداد نوآوری های هیئت شد، عنوان کرد: ما ۷ هزار عروسک حجاب در روستاها توزیع کرده‌ایم و هیچ کمک دولتی و یا نهادی هم نداشتیم فقط می‌خواهیم که هیئات با این کار فرهنگی آشنا شده و ما را به عنوان جهادگران فرهنگی بشناسند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه