اخبار داغ

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان:

۳۰ هزار تن انجیر در لرستان برداشت می‌شود/ هدر رفت ۱۰ درصد محصولات باغی به دلیل کمبود صنایع تبدیلی

۳۰ هزار تن انجیر در لرستان برداشت می‌شود/ هدر رفت ۱۰ درصد محصولات باغی به دلیل کمبود صنایع تبدیلی
کیانی‌فر با اشاره به اینکه ۳۰ هزار تن انجیر در لرستان برداشت می‌شود، گفت: ۱۰ درصد محصولات باغی به دلیل کمبود صنایع تبدیلی هدر می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: سطح باغات انجیر در لرستان دو هزار و ۵۰۰ هکتار است که پیش بینی می شد امسال بیش از ۴۰ هزار تن انجیر با کیفیت از این باغات برداشت شود ولی عواملی از جمله خشکسالی سبب شد تا ۲۵ درصد خسارت وارد شود و امسال ۳۰ هزار تن برداشت خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی با اشاره به آغاز برداشت انجیر در لرستان، افزود: با توجه به اینکه انجیر یکی از محصولات باغی است که باید به صورت تازه مصرف شود، حدود ۲۵ درصد از این محصول در استان مصرف می شود و ۷۵ درصد هم به استان های دیگر ارسال می شود و با توجه به کیفیت و طعم فوق العاده انجیر لرستان، استان های زیادی متقاضی این محصول هستند.

,

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان وجود صنایع تبدیلی را یک ضرورت مهم برشمرد و تصریح کرد: حدود پنج تا ۱۰ درصد محصولات باغی از جمله انجیر به دلیل کمبود صنایع تبدیلی تلف می شود در صورتی که اگر واحدهای صنایع تبدیلی وجود داشته باشد می توان این محصولات درجه سه را به مربا، مارمالاد یا برای شیرینی و شکلات استفاده کرد و یا حتی آن را خشک و در بازار عرضه نمود.

,

کیانی‌فر عنوان کرد: این میزان صنایع تبدیلی در استان جوابگوی محصولات باغی نیست و اگر تعدادی صنایع تبدیلی در استان فعال باشد می توان از تلف شدن ۱۰ درصد محصولات باغی جلوگیری کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه