اخبار داغ

چهره پایتخت اقتصادی کشور مخدوش است؛

وقتی تکدی‌گران، تِم ثابت خیابان‌های بندرعباس می‌شوند!/ لزوم توانمندسازی متکدیان پس از جمع آوری و ساماندهی

وقتی تکدی‌گران، تِم ثابت خیابان‌های بندرعباس می‌شوند!/ لزوم توانمندسازی متکدیان پس از جمع آوری و ساماندهی
با گشت و گذار در خیابان های بندرعباس و یا رفتن به ساحل می توان تکدی گرانی را دید که با لباس های ژولیده با در دست داشتن پلاستیکی که پر شده از خوراکی های رنگارنگ که مردم به آنها داده اند از شما تقاضای کمک می کنند و بزرگترین بهانه شان نیز بیکار بودن همسر یا پدرشان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ تکدی گری به عنوان یکی از معضلات اجتماعی به شمار می رود که گریبان گیر بسیاری از شهرها و روستا ها شده است؛ به طوری که برای برچیدن آن در جوامع مختلف کمیته و کارگروه های مختلفی ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

تکدی گری شغلی نان و آب داری که تنها یک قوای جسمانی قوی برای ایستادن می خواهد و با ایجاد ترحم در میان شهروندان کسب درآمد کردن است.

,

متکدیان که با ایستادن بر سر چهارراه ها با در دست داشتن کودک کم سن و سال و یا نوزاد از رهگذران تقاضای کمک می کنند و مردمان دل سوز با نگاهی دلسوزانه به آنها کمک کرده و باعث جذب بیشتر آنها بر سر چهارراه ها و خیابان های شهر می شوند.

,

با گشت و گذار در خیابان های بندرعباس و یا رفتن به ساحل می توان تکدی گرانی را دید که با لباس های ژولیده با در دست داشتن پلاستیکی که پر شده از خوراکی های رنگارنگ که مردم به آنها داده اند از شما تقاضای کمک می کنند و بزرگترین بهانه شان نیز بیکار بودن همسر یا پدرشان است.

,

, ,

چهره پایتخت اقتصادی کشور با حضور تکدی گران مخدوش شده است

, چهره پایتخت اقتصادی کشور با حضور تکدی گران مخدوش شده است, چهره پایتخت اقتصادی کشور با حضور تکدی گران مخدوش شده است,

بندرعباس شهری مهاجر پذیر به شمار می رود و از هر گوشه و کنار کشور و یا کشورهای همسایه برای برگزیدن شغلی مناسب به این شهر مهاجرت می کنند ؛ اما افرادی هستند که بدون داشتن برنامه شغلی قبل از آمدن به این شهر وارد می شوند که گروهی از آنها به عنوان کاگر روزمزد در صنایع مشغول به کار، گروهی دیگر در مشاغل فصلی و گروهی نیز تکدی گری را بر می گزینند.

,

شهربندرعباس به عنوان پایتخت اقتصادی و قطب تجارت کشور همواره میزبان خیل عظیمی از سرمایه گذاران  و تجار داخلی و بین المللی است؛ زیبنده نیست که چهره این شهر ساحلی با حضور تکدی گران مخدوش شود.

,

, ,

تکدی گران تم ثابت خیابان های بندرعباس

, تکدی گران تم ثابت خیابان های بندرعباس, تکدی گران تم ثابت خیابان های بندرعباس,

لیلا محبی، یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به حضور تکدی گران در چهارراه هتل هما عنوان کرد: این تکدی گران تم ثابت خیابان های شهر شده اند و هر روزه که از این مسیر برای رفتن به محل کار خود عبور می کنم با آنها مواجه هستم.

,

این شهروند بندرعباسی ادامه داد: هر روز با در دست داشتن کودک نوزاد که شیشه شیر آن را مملو از چای کرده اند در چهارراه قرار می گیرند و از مردم تقاضای کمک می کنند.

,

محبی با اشاره به اینکه اکثر متدکیان شهر بندرعباس غیر بومی و از اتباع بیگانه هستند، گفت: نوع پوشش و صحبتشان نشان دهنده این است که این متکدیان از کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش هستند.

,

وی خاطر نشان کرد: در این روزها که کرونا باری دیگر در بندرعباس رو به افزایش است حضور این متکدیان بدون داشتن ماسک در چهارراه ها به عنوان ناقلان بیماری بسیار خطرناک است.

,

 

,

ایجاد مشاغل برای تکدی گران راهی برای کاهش حضور آنها در خیابان ها

, ایجاد مشاغل برای تکدی گران راهی برای کاهش حضور آنها در خیابان ها, ایجاد مشاغل برای تکدی گران راهی برای کاهش حضور آنها در خیابان ها,

رضا شجاعی، دیگر شهروند بندرعباسی عنوان کرد: شهر بندرعباس عنوان پایتخت اقتصادی کشور را به یدک می کشد و زیبا نیست گروهی از تکدی گران چهره شهر را زشت کنند.

,

این شهروند بندرعباسی گفت: هرزگاهی برخورد هایی با آنها از طریق نهادهای مختلف صورت می گیرد اما کافی نیست زیرا با گذشت چند روز دوباره به محل کسب درآمدشان باز می گردند.

,

شجاعی تصریح کرد: اکثر کسانی که در این چهارراه ها حضور دارند خانم هستند دستگاه های متولی بر خورد با آنها می توانند این ها را در قالب ایجاد مشاغل خانگی ساماندهی کنند تا با کسب در آمد مجبوربه حضور در خیابان ها در این گرمای طاقت فرسای بندرعباس را نداشته باشند.

,

وی خاطر نشان کرد: افرادی که کار کردن در مشاغل خانگی را نیز قبول نکردند به شهر و یا کشور خود باز گردانند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

,

, ,

تکدی گری منشا بسیاری از آسیب هاست

, تکدی گری منشا بسیاری از آسیب هاست, تکدی گری منشا بسیاری از آسیب هاست,

دکتر احسان کامرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار کرد: تکدی گری پدیده کوچکی نیست و این مهم پدیده بسیار حائز اهمیت است و منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

,

وی افزود: پیشگیری از گسترش پدیده تکدی گری زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی در بسیاری بخش ها نظیر اعتیاد، بزهکاری و... می شود.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی با اشراف کامل بر مسئولیتی که در حوزه ساماندهی متکدیان دارند نسبت به اجرایی کردن وظایف خود اقدام کنند.

,

, ,

برچیدن پدیده تکدی گری نیازمند همکاری کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط است

, برچیدن پدیده تکدی گری نیازمند همکاری کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط است, برچیدن پدیده تکدی گری نیازمند همکاری کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط است,

کامرانی تصریح کرد: تکدی گری پدیده ای است که زیبنده شهرهای استان به ویژه بندر عباس مرکز استان نیست.

,

وی افزود: برچیدن پدیده تکدی گری نیازمند همکاری و هم افزایی کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط است.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: شهرداری بندرعباس با همکاری سایر دستگاه های اجرایی متولی نسبت به جمع آوری و ساماندهی متکدیان سطح شهر در مدت مشخص اقدام نمایند.

,

لزوم توانمند سازی متکدیان پس از جمع آوری و ساماندهی

, لزوم توانمند سازی متکدیان پس از جمع آوری و ساماندهی, لزوم توانمند سازی متکدیان پس از جمع آوری و ساماندهی,

کامرانی تصریح کرد: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به کودکان متکدی جهت توانمند سازی آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است که ضروری است در دستور کار دستگاه های اجرایی ذیربط قرار گیرد.

,

وی افزود: دستگاه های اجرایی تکالیفی را که قانون برای ساماندهی متکدیان تعیین کرده اجرایی و عملیاتی کنند..

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: صداوسیما در زمینه کاهش پدیده تکدی گری در جامعه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کند.

,

کامرانی گفت: برخورد با سرباندهای گسترش پدیده تکدی گری در سطح استان موضوع مهم دیگری است که ضروری است در دستور کار نیروی انتظامی و دستگاه قضایی قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه