اخبار داغ

رئیس اداره محیط زیست بافق مطرح کرد

خسارات جبران‌ناپذیر خشکسالی‌های مداوم برای محیط زیست استان یزد

خسارات جبران‌ناپذیر خشکسالی‌های مداوم برای محیط زیست استان یزد
موسوی گفت: از جمله تأثیرات منفی خشکسالی، جابجایی حیات وحش و مهاجرت آن‌ها به بیرون از زیستگاه‌ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید جلال موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به تأثیر خشکسالی در محیط زیست استان یزد گفت: یکی از پیامدهای خشکسالی برای محیط زیست این است که باعث ناتوانی حیات وحش در فرار از طعمه‌خواران همچون سگ‌های ولگرد و شغال و گرگ‌ها می‌شود و با توجه به خلق و خوی درندگی در این حیوانات که بیش از نیاز غذایی حیوانات را می‌کشند تعداد زیادی حیات وحش را از دست می‌دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

 وی ادامه داد: همچنین چهت تأمین نیاز غذایی حیات وحش چون خزندگان و جوندگان و کاهش علوفه این حیوانات در بیشتر ساعات به فعالیت می‌پردازند و احتمال تلف شدن، تصادف جاده‌ای و زنده‌گیری توسط انسان‌ها یا بالارفتن درجه حرارت بدن از بین می‌روند.

,

موسوی اظهار داشت: تأثیرات دیگر خشکسالی جابجایی حیات وحش و مهاجرت آن‌ها به بیرون از زیستگاه‌ها است امری که در نگاه اول شاید طبیعی و جزئی از طبیعت تلقی شود اما آنچه مهم است اینکه حفاظت از حیات وحش در کلیه زیستگاه‌ها کاری بسیار سخت و با توجه به کمبود نیرو و فرهنگ امری غیرممکن است.

,

وی عنوان کرد: با مهاجرت حیوانات از زیستگاه‌های امن و مناطق حفاظت شده به امید یافتن غذا و شرایط مناسب به زیستگاه‌های مجاور و آزاد و گستردگی آن به ناچار حیات وحش به آغوش مرگ می‌رود چون هستند افراد سودجویی که از این فرصت‌ها استفاده کرده و اقدام به شکار غیرمجاز آنان می‌کنند.

,

موسوی اضافه کرد: مسئله دیگر هجوم جانوران و پرندگان و علف‌خواران به مزارع و باغات است که باعث خسارت شدیدی به محصولات آن‌ها می شود و هم‌اکنون حدود 35 پارچه روستا و مزرعه هجوم حیات وحش به مزارع آن‌ها مشاهده شد که باعث دسترسی آسان شکارچیان با حیات وحش و سوءاستفاده افرادسود جو می‌شود همچنین تقابل جوامع محلی و حیات وحش را به دنبال دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه