اخبار داغ

ولی اسماعیلی خبر داد؛

تامین اجتماعی در سومین تحقیق و تفحص سامان خواهد گرفت؟!

تامین اجتماعی در سومین تحقیق و تفحص سامان خواهد گرفت؟!
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از قرار گرفتن سازمان تامین اجتماعی در آستانه تحقیق و تفحصی دیگر خبر داد؛ اما سوال این است که آیا این اقدام که مشمول هرینه ها و صرف زمان بسیار است چه آورده ای برای مردم که ذی نفعان این سازمان هستند، خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در اظهاری به «تسنیم» گفته است: تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های وابسته آن در مجلس به زودی کلید می‌خورد و 15 عضو هیئت تحقیق مشخص شده‌اند. به زودی رئیس آنها مشخص خواهد شد و با حکم دکتر قالیباف، کارشان را آغاز خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ولی اسماعیلی, ولی اسماعیلی, کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی, کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی, , دکتر قالیباف,
وی افزود: عملکرد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور مورد قبول نمایندگان استان اردبیل نیست. چرا که رئیس این سازمان هم استانی ماست و ما از روی انتظاری که از ایشان داریم، منتقدش هستیم و امیدواریم عملکرد خود را اصلاح و تقویت کند.
, سازمان تامین اجتماعی , سازمان تامین اجتماعی ,
 
,
به گزارش خبرنگار اجتماعی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برای برخی از هموطنان که شاید از پیشینه تحقیق و تفحص در تامین اجتماعی بی خبر باشند؛ ممکن است این خبری تازه جلوه کند؛ اما با توجه به پیشینه تخلف های گسترده در این سازمان و دو دوره تحقیق و تفحص دیگری نیاز است تا با مروری کلی ضمن اشاره به آنچه تا کنون صورت گرفته این نکته را متذکر شویم که تحقیق و تفحص از تامین باید منتج به نتبجه ای شود که برای دردمندان رنگ و بوی درمان را داشته باشد؛ نه فقط راهی را برای سومین نوبت پیمودن و آبی را دوباره در هاون کوبیدن!!
, به گزارش خبرنگار اجتماعی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
گرچه این خبر در روز سه شنبه ۷ تیرماه و در جریان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی رسانه ای شد. زمانی که در کمیسیون اقتصادی گزارشی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹ قرائت شد که نمایندگان با ۱۶۱ رأی موافق، ۴۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه با تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی موافقت کرده بودند. 
, تحقیق و تفحص از شرکت شستا,
 
,
چنانچه برپایه این خبر تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و سازمان های وابسته به آن کلید بخورد، سومین تحقیق و تفحص از این سازمان عریض و طویل کلید خواهد خورد؛ چرا که برای نخستین بار در دوره ریاست رحمت اله حافظی در سازمان تامین اجتماعی طرج نحقیق و تفحص از سازمان به ریاست سلیمان جعفرنژاد کلید خورد که حاصل این تحقیق و تفحص و در واقع مهمترین اطلاعات از اولین نحقیق و تفحص به کشف 20هزار سند تخلف بود.
, تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی, سلیمان جعفرنژاد,
 
,
 
,
, ,
 
,

یک دنیا ابهام زیر سایه 20 هزار سند تخلف!

, یک دنیا ابهام زیر سایه 20 هزار سند تخلف!,

 

,
پس از آن در سالهای ابتدایی دهه 90 دومین کمیته تحقیق و تفحص به ریاست علیرضا محجوب در سازمان نامین اجتماعی آغاز شد؛ که محجوب در مقابل فشار رسانه ها که دلایل تاخیر و تعلل در اعلام نتیجه تحقیق و تفحص را مطالبه می کردند، اعلام کرد که 20 هزار سند تخلف کشف شده در اولین دوره تحقیق و تفحص در این سازمان گم شده است که پس از مدتی بدون نام بردن از شخصی به فردی اشاره شد که ارتباط خویشاوندی با یکی از نمایندگان مجلس دوره های گذشته را داشته اقدام به سرقت و معدوم کردن اسناد مورد بحث کرده کرده است که پس از آن از پیدا شدن اسناد و در اختیار داشتن کپی دوم آنها خبر داده بود. 
, علیرضا محجوب, 20 هزار سند تخلف کشف شده ,
 
,
 
,
, ,
 
,
با این وجود سازمان تامین اجتماعی با وجود 207 شرکت مطرحی که به نام مجموعه شستا در زیرمجموعه خود دارد؛ اما کماکان در بحران مالی و ضعف مدیریتی به سر ببرد و این شرایط در واقع پس لرزه های سوءاستفاده های گسترده از منابع مالی و اختلاس از زیرمجموعه تامین اجتماعی بود که در ابتدای دهه 90 در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت و ماحصل خیانت در امانت هایی است که در ان روزگار صورت گرفت که امروزه منجر به این شده که افراد تحت پوشش این سازمان از دریافت خدمات محروم و در این شراکت مغموم شوند!
, مجموعه شستا, اختلاس از زیرمجموعه تامین اجتماعی,
 
,
گرچه در دوره شادروان دکتر محسن نوربخش رئیس پیشین این سازمان که در حادثه تصادف در حین خدمت جان به جان آفرین تسلیم کرد؛ بخش اعظم مشکلات این سازمان حل و فصل شد و در مناطق محروم درمانگاه های بسیاری افتتاح شد که همین امر نشاندهنده این است که اگر مدیریت قدرتمندی در این سازمان شکل بگیرد می توان به رفع معضلات این سازمان و بازدهی مالی و خدمات دهی مطلوب امید داشت. اما متاسفانه در سالهای اخیر و در دولت دوازدهم و سیزدهم دوباره ضعف بر ارکان مدیریتی این سازمان مستولی شد.
, شادروان دکتر محسن نوربخش,
 
,
با این وجود سوال مهم این است که اگر چنانچه سومین دوره تحقیق و تفحص قرار است در این سازمان آغاز شود؛ بهتر است در ابتدا تعیین تکلیف شود که این اقدام صرفا جنبه رفع تکلیف نداشته باشد و با هدف کشف گلوگاه های مفسده برانگیز و مقابله با هر آنچه و هرآنکس که با اقدامات خود دانسته و نادانسته موجبات تضعیف این سازمان را فراهم کرده صورت گرفته و کلید بخورد.
,
 
,
چرا که سازمان تامین اجتماعی با تحت پوشش قرار دادن جمعیتی بالغ بر 45 میلیون نفر بیمه شده و بازنشسته و... یکی از بزرگترین سازمان های کشور است که می بایست بصورت سندیکایی اداره می شد که اگر اینگونه بود اعضای این بنگاه عظیم شرایطی بسیار متفاوت‌تر از حال حاضر داشتند.
,
 
,
 
,

تحقیق و تفحص سوم تامین چه خواهد کرد؟

, تحقیق و تفحص سوم تامین چه خواهد کرد؟,

 

,

, , ,
بنابراین لحاظ کردن همین جمعیت و وظیفه تامین رفاهی در کمترین حد ممکن، ضرورت مقابله جدی با مدیرانی که مسبب تضعیف دوباره تامین اجتماعی شده اند را ناگزیر می کند؛ لذا باید پس از اعلام نتیجه تحقیق و تفحص سوم مسئولان کمیته تحقیق و تفحص تنها به اطلاع رسانی بسنده نکرده و در اسرع وقت با مدیران متخلف و اهمال کاری که مسبب ایجاد و افزایش مشکلات در این سازمان بوده اند برخوردی در سطح تخلف خود نمایند و در این رابطه قانون را نصب العین خود قرار دهند. برخورد جدی با و مسئولان ارشد دولت در لایه های مختلف مدیریتی کمترین انتظاری است که می توان از مجریان قانون در این حوزه داشت.
,
 
,
با اینهمه در قرائت گزارش های کمیته تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس که بیشتر جنبه رفع تکلیف داشت؛ هرگز معلوم نشد که اینهمه سند تخلف چگونه پیگیری و احقاق حق شده و اموال غارت شده کی و چگونه به بیت المال بازگشته یا باز خواهد گشت؟ یا اصلا و اساسا بازگشتی در کار است و یا نتیجه تحقیق و تفحص صرفا به اطلاع رسانی ختم شده و در نهایت به خبر اختلاس هزار میلیاردی بسنده می شود؛ چرا که ممکن است حضرات اینگونه تصور کنند« کار که از دست رفت، اشک ندامت چه سود؟»
 
 
اخبار مرتبط؛
 
 
,
با اینهمه در قرائت گزارش های کمیته تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس که بیشتر جنبه رفع تکلیف داشت؛ هرگز معلوم نشد که اینهمه سند تخلف چگونه پیگیری و احقاق حق شده و اموال غارت شده کی و چگونه به بیت المال بازگشته یا باز خواهد گشت؟ یا اصلا و اساسا بازگشتی در کار است و یا نتیجه تحقیق و تفحص صرفا به اطلاع رسانی ختم شده و در نهایت به خبر اختلاس هزار میلیاردی بسنده می شود؛ چرا که ممکن است حضرات اینگونه تصور کنند« کار که از دست رفت، اشک ندامت چه سود؟»
, قرائت گزارش های کمیته تحقیق و تفحص,
 
,
 
,
اخبار مرتبط؛
, اخبار مرتبط؛, اخبار مرتبط؛,
 
, , تحقیق و تفحص از شرکت «شستا» تصویب شد, تحقیق و تفحص از شرکت «شستا» تصویب شد,
 
, , کشف اسناد تخلفات در زیر زمین تأمین اجتماعی, کشف اسناد تخلفات در زیر زمین تأمین اجتماعی,
 
, , , قرائت گزارش تفحص از تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس, قرائت گزارش تفحص از تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس,
 
, , انتقاد از انتشار اسامی در گزارش تحقیق و تفحص تامین اجتماعی, انتقاد از انتشار اسامی در گزارش تحقیق و تفحص تامین اجتماعی,
 
, , غارت اموال مردم برای پرداخت پاداش های کلان در تامین اجتماعی, غارت اموال مردم برای پرداخت پاداش های کلان در تامین اجتماعی,
 
, , دامنه تخلفات در سازمان تامین اجتماعی بسیار گسترده وسنگین است, دامنه تخلفات در سازمان تامین اجتماعی بسیار گسترده وسنگین است,
 
, , سازمان تامین اجتماعی، نیازمند بازتعریف اساسی در روند کار خود است, سازمان تامین اجتماعی، نیازمند بازتعریف اساسی در روند کار خود است,
 
, , شستا همواره مورد طمع سیاسیون بوده است/ ضرورت تحقیق و تفحص از غول اقتصادی شستا, شستا همواره مورد طمع سیاسیون بوده است/ ضرورت تحقیق و تفحص از غول اقتصادی شستا,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه