اخبار داغ

عزیزی: باید از ظرفیت اعضای مجمع کمیته ملی المپیک استفاده کرد

عزیزی: باید از ظرفیت اعضای مجمع کمیته ملی المپیک استفاده کرد
رئیس فدراسیون گلف گفت: کمیته ملی المپیک از نوع دستگاه‌هایی است که با اتکا به رئیس و سایر ارکان در حوزه سیاست گذاری، منابع مالی، بین المللی و مباحث کلان اقدام می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف پس از ثبت نام در پست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: با مشورت پیشکسوتان و بزرگان در پست هیئت اجرایی ثبت نام کردم. از نگاه بنده کمیته ملی المپیک بعنوان یک دستگاه اجرایی مهم دارای وجوه ملی و بین المللی و فضای داخلی ورزش خصوصا تعامل با فدراسیون‌هاست. تقویت در دو بعد ملی و بین‌المللی و ایجاد منابع بسیار مهم است تا با توجه به آن به فضای ورزش خدمت رسانی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی در ادامه افزود: تامین منابع مالی ورزش از منابع دولتی و بخش خصوصی است و در کنار آن فضای بین‌المللی هم کمک می‌کند اما در مقابل منابع داخلی چشم گیر نیست. ایجاد توازن صحیح بین این منابع اهمیت زیادی دارد.
,
 
,
رئیس فدراسیون گلف تاکید کرد: این بودجه همانطور که در این دوره شاهد بودیم، رشد داشت و در مسیر تخصصی مصرف شد و ارکان کمیته در دوره آتی باید برنامه خوبی برای تداوم و استمرار آن داشته باشند.
,
 
,
عزیزی خاطرنشان کرد: یکی از نکات این است که کمیته ملی المپیک ضمن اینکه بار اصلی امور بین‌المللی را بر دوش دارد، در فضای داخل در کنار وزارت ورزش کمک کننده است و در دوره اخیر توانست برخی بارهای بر زمین مانده را بردارد و در موضوعات مهم ورود کند و برای تقویت آن به نفع فدراسیون ها کمک حال باشد.
,
 
,
رئیس فدراسیون گلف در خصوص تعامل وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گفت: در دوره اخیر شاهد توفیق کمیته در ایجاد همدلی در ورزش بودیم به نحوی که رسما محوریت وزارت ورزش پذیرفته شد و کمیته ملی المپیک بدون چالش و موضع منفی، همواره بر آن تاکید داشته که وزارت ورزش محور همدلی و اتحاد ورزش است و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.
,
 
,
وی در خصوص انتقادات نسبت به سفر برخی از اعضای هیئت‌ اجرایی کمیته ملی المپیک به قونیه، گفت: بحث مقررات را از افکار عمومی و رسانه باید جدا کرد. مقررات این اجازه را می‌داده که در سفرها باشند و ارزیابی خود را برای ادوار و مسابقات‌ آتی در اختیار هیئت اجرایی، کمیته و رسانه‌ها قرار دهند ولی از بعد افکار عمومی و رسانه، این انتقادات وجود دارد.
,
 
,
عزیزی بعنوان نمونه عملی در چهار سال گذشته گفت: حضور بنده در فدراسیون گلف بصورت کاملا افتخاری است و حتی هیچ ماموریت و سفر خارجی را با هزینه فدراسیون نرفته‌ام  و ماموریت‌ها از جمله مجمع و مسابقات شهریور ۱۴۰۱ گلف در فرانسه هزینه سفر را شخصا تقبل کرده‌ام و همین رویه در سفرها انجام شده است.
,
 
,
وی در خصوص عملکرد هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در دوره اخیر تاکید کرد: عملکرد ارکان مختلف کمیته را باید کنار هم دید. در جواب اینکه عملکرد کمیته مثبت بوده یا خیر، پاسخ مثبت است. کمیته ملی المپیک از نوع دستگاه‌هایی است که با اتکا به رئیس و سایر ارکان در حوزه سیاست گذاری، منابع مالی، بین المللی و مباحث کلان اقدام می‌کند.
,
 
,
عزیزی در پایان گفت: از موارد دیگری که حائز اهمیت است، استفاده از ظرفیت اعضای مجمع کمیته ملی المپیک در رأس کمیسیون‌های تخصصی کمیته بعنوان رکن مهم مشورتی و تصمیم سازی خواهد بود، به گونه که اعضای هیئت اجرایی بعنوان مسئولین کمیسیون‌ها منصوب نشوند و در این بخش از ظرفیت سایر فدراسیون‌ها و  اعضای مجمع بهره گیری شود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه