اخبار داغ

در میزگرد بررسی شد؛

تداوم دین اسلام به برکت خون امام حسین (ع) است/رسالت حضرت زینب(س) از آغاز نهضت عاشورا تا تدوام نهضت حسینی

تداوم دین اسلام به برکت خون امام حسین (ع) است/رسالت حضرت زینب(س) از آغاز نهضت عاشورا تا تدوام نهضت حسینی
ثمره اسارت و گرفتای های واقعه کربلا و حضرت زینب(س) این بود که امروز در همه جای دنیا، عاشورا و مظلومیت فریاد زده می شود و خون امام حسین(ع) احیاگر دین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیرافلاک، مهمترین حادثه و نهضت سرنوشت ساز در طول تاریخ، نهضت عاشورا است که در همه ابعاد از عظمت خاصی برخوردار است، قیامی که امام حسین(ع) به همراه یارانش برای احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر برخاست و در همین راه به شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  سفیرافلاک,

مکتب عاشورا بزرگترین مکتب و دانشگاه برای بشریت است که امام حسین(ع) با ایستادگی در برابر کفر و ظلم توانست درس آزادگی را بدهد، همین حرکت حسینی امروز با گذشت قرنها همچنان در راستای بیداری ملتها و ایستادگی در برابر دشمنان جریان دارد و هیچگاه این نهضت کمرنگ و فراموش نشده است بلکه هر روز نورانیت این نهضت، وسعت بیشتری از جهان را دربرمی گیرد.

,

در واقعه عاشورا حضرت زینب(س) در کنار برادرش حضور داشت، بزرگ بانویی که توانست در کنار همه سختی ها و مصیبت ها، پیام عاشورا و شهدای دشت کربلا را به خوبی منتقل کند و سخنان کوبنده حضرت زینب(س) سبب شد تا مردم کوفه از خواب غفلت بیدار شوند و صلابت، شجاعت و اقتدار سخنرانی و خطبه های حضرت زینب(س) نقش بی بدیلی در انتقال پیام نهضت عاشورا داشت.

,

حضرت زینب(س) در واقعه کربلا پرچمدار شجاعت، ایستادگی، صبر و شرافت بود و در دشت کربلا علیرغم همه مصیبت هایی که دیده بود اما بسیار صبورانه کاروان را همراهی می کرد، بزرگ بانویی که پرستار مجروحان واقعه کربلا شد و تاریخ هیچگاه این چنین رشادتهای پرورش یافته دامان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را فراموش نخواهد کرد.

,

در همین راستا میزگردی با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ها و کارشناس و استاد دانشگاه انجام شده است که مشروح آن را در زیر می خوانید.

,

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: حضرت زینب(س) دارای روحیه ای قوی برگرفته از پدرش امام علی(ع) و مادرش حضرت فاطمه(س) بود، این بانوی بزرگ در ایمان، تقوا، عفاف، فصاحت و بلاغت و شجاعت بسیار ممتاز بود، همچنین شخصیت علمی و معنوی آن بانوی بزرگ بی نظیر بود.

,

,

, ,

حفظ روحیه مقاومت حضرت زینب(س) و صبر در حادثه کربلا

, حفظ روحیه مقاومت حضرت زینب(س) و صبر در حادثه کربلا, حفظ روحیه مقاومت حضرت زینب(س) و صبر در حادثه کربلا,

وی با اشاره به اینکه چنین مقامی برای حضرت زینب(س) حاکی از شخصیت عظیم علمی، معنوی و اخلاقی است، افزود: رفتار این بانوی بزرگ با همسر و فرزندانش همراه با اخلاق اسلامی، ادب و احترام بود و همگان را با رفتارش به سوی راه خدا هدایت می کرد، علاوه بر این ویژگی ها در رسیدگی به امور اجتماعی هم مانند حضرت زهرا(س) مشارکت فعالی داشت و رسیدگی به نیازمندان جزء برنامه های زندگی این بانوی بزرگ اسلام بود.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در حادثه جانسوز کربلا، تصریح کرد: آن بانوی بزرگ در تمام مراحل این حادثه، همراه، همراز و همدل صمیمی برای برادرش امام حسین(ع) بود و در هر جایی که نیاز به پیام های علی گونه بود، روحیه حماسی را در میان یاران امام حسین(ع) به وجود می آورد.

,

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: روحیه مقاومت پس از شهادت اصحاب و یاران امام حسین(ع) یکی از ویژگی های بارز ایشان بود، مدیریت بانوان نگران در واقعه کربلا که در نهایت قرار است چه سرنوشتی برای آنان رقم بخورد را به همراه ایجاد آرامش و دلداری، وعده نصرت و پیروزی بر ظالمان در بین بازماندگان شهدا نکته مهمی بود که حضرت زینب(س) بر آن اصرار داشت.

,

برافراشته شدن پرچم مقاومت در کربلا

, برافراشته شدن پرچم مقاومت در کربلا, برافراشته شدن پرچم مقاومت در کربلا,

وی خاطرنشان کرد: سرانجام بی نظیرترین هدایت گری را به نمایش گذاشت و چنان تدبیری را به کار گرفت که خون را بر شمشیر غلبه داد به طوری که امروز هر جایی مبارزه با ظلمی است و مقاومت در برابر ستم است، نام حضرت زینب(س) بر تارک افق می درخشد.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در همه مراحل خود از سال ۴۲ تا بهمن ۵۷ و هشت سال دوران دفاع مقدس، با یاد حضرت سید الشهدا(ع) و شهدای کربلا با پیروی از حضرت زینب(س) در صبر و بردباری به پیروزی هایی پی در پی نائل گشته است و برافراشته شدن پرچم فرهنگ مقاومت در همه کشورهای محور مقاومت، در سایه پرچم مقاومتی است که در کربلا برافراشته شده و امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) این پرچم را محکم حفظ کردند تا ظهور امام عصر(عج) برافراشته و ماندگار خواهد بود.

,

,

, ,

روشنگری حضرت زینب(س) در واقعه کربلا

, روشنگری حضرت زینب(س) در واقعه کربلا, روشنگری حضرت زینب(س) در واقعه کربلا,

حجت الاسلام حبیب حاتمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان گفت: حادثه کربلا با همه عظمتی که داشت، عوامل زیادی دست به دست هم می دهند که این حادثه و حرکت عظیم ماندگار بماند که از مهمترین عوامل بعد از اخلاص و خداباوری در یاران کربلا که با تمام وجود خود را برای خدا خالص کرده بودند، نقش ادامه این نهضت بعد از امام حسین(ع) توسط حضرت زینب(س)بود که ستودنی است.

,

وی افزود: حضرت زینب (س) در عصر روز عاشورا که بار مسئولیت کاروان غم زده را به دوش گرفته بود اما گام به گام برای تدوام این نهضت تلاش کرد، حضرت زینب(س) در صحرای کربلا عزیزان خود را از دست داد ولی خود را حفظ کرد و با این همه بار مصیبت سعی می کرد به کاروان اسراء امید دهد و تلاش کرد تا اسرا را بعد از امام حسین(ع) به منزل برساند.

,

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان با اشاره به روشنگری حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) با روشنگری که داشت نقش خود را به خوبی در این واقعه ایفا نمود و رسالت خود را از کربلا به خوبی آغاز کرد که وجود این بانوی بزرگ، بزرگترین نقش را در کربلا داشت به طوری که اگر حضرت زنیب(س) در واقعه کربلا نبود، این واقعه در همانجا می ماند و فراموش می شد.

,

سخنرانی مقتدرانه حضرت زینب(س) یزید و دشمنان را رسوا کرد

, سخنرانی مقتدرانه حضرت زینب(س) یزید و دشمنان را رسوا کرد, سخنرانی مقتدرانه حضرت زینب(س) یزید و دشمنان را رسوا کرد,

حجت الاسلام حاتمی بیان کرد: حضرت زینب(س) در رسالتی که بر عهده داشت اقدام به روشنگری کرد تا مردم کوفه دست از مرام زشتشان بردارند و در مجلس یزید کاری کرد که منجر به رسوایی آنها شد و حضرت زینب(س) در سخنان خود فرمودند که ما در این سفر جز زیبایی، چیزی ندیدیم.

,

وی خاطر نشان کرد: ایثار، گذشت، خداباوری، مقاومت و ایستادگی حضرت زینب(س) یزید را رسوا کرد و تا به امروز در پنج قاره عالم، شهری نمانده که در ایام محرم و صفر عزادار امام حسین(ع) نباشد.

,

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان گفت: امام حسین(ع) و نهضت کربلا توسط امام سجاد(ع) به بشریت معرفی شدند و روز به روز چراغ پرفروغ هدایت امام حسین(ع) برای بشریت در همه عالم بیشتر مشخص می شود.

,

,

, ,

امر به معروف و نهی از منکر اساسی ترین اصول دین

, امر به معروف و نهی از منکر اساسی ترین اصول دین, امر به معروف و نهی از منکر اساسی ترین اصول دین,

حجت الاسلام محمد پیریایی کارشناس دینی و استاد دانشگاه افزود: خط سیر حرکت امام حسین(ع) در سخنرانی حضرت کاملا مشهود است، امر به معروف و نهی از منکر که اساسی ترین اصول دین و مذهب ماست، قرآن می فرماید در بین شما باید کسانی باشند که امر به معروف و نهی از منکر کنند و کسی باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشد که این را خوب بشناسد و در این میان اهل بیت(ع) بیشتر از همه افراد، علم دین دارند.

,

وی افزود: آنانی داناتر هستند که اهل بیت پیامبر(ص) بوده، پس امر به معرف و نهی منکر جایگاه بزرگی در دین دارد اما زمان امام حسین(ع) به گونه ای بود که بدعت ها آغاز شده بود، سنتها از بین رفته بود و یکی ازقسمت هایی که امام حسین(ع) در نظر داشت احیا کند سنت و رفتار و منش پیامبر(ص) بود که از بین رفته بود به طوری که خلافت و امامت به پادشاهی مبدل شد و خلافت و امامت امت اسلامی دست کسانی افتاده بود که فاسد بودند.

,

کارشناس دینی و استاد دانشگاه گفت: سنت پیامبر(ص) این بود که جانشینان پیامبر(ص) باید معصوم، عالم و هدایتگر باشند و این مهم در آن زمان از بین رفته بود، همین خط سیر را که دشمنان اجازه ندادند امام حسین(ع) کامل پیاده کند، حضرت زینب(س) ادامه داد شجاعت و شهامتی که این بانو در کوفه و شام به خرج داد و صبری که نشان داد، تمام عقل های انسان های منصف را به چالش کشیده و متعجب کرده است که یک زن داغ دیده در واقعه کربلا، باعث رسوایی دستگاه حکومتی بنی امیه شد و حاکم شام را رسوا کرد به حدی که مردم وقتی اهل بیت(ع) را شناختند و این که جنایت یزید چقدر پست بوده، متوجه کار زشتشان شدند.

,

حجت الاسلام پیریایی عنوان کرد: این شجاعت لازمه این بود که حضرت زینب(س) با علمی که از پدر و مادرش آموخته بود همه را به کار ببندد و خط سیر امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت پیامبر(ص) در قالب نهضت حسینی ادامه دهد.

,

وی گفت: اگر انقلابی قرار است ثمره ای داشته باشد، مهمترین مولفه این است که باید در برابر دشمنان ایستاد و برای احیای دین، باید دنیای دشمنان را نابود کرد اما ثمره زجرهای و اسارتها و گرفتای های واقعه کربلا و حضرت زینب(س) این بود که امروز در همه جای دنیا، عاشورا و مظلومیت فریاد زده می شود و خون امام حسین(ع) احیاگر دین است که اگر نبود حضرت زینب(س) تا همان خط و مشی احیای امر به معروف و احیای دین و اسلام ناب حفظ شود، امروز خبری از دین نبود و در نهایت کاری که بانوی قهرمان کربلا انجام داد کمتر از شهادت نبود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه