اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد خبر داد؛

آغاز برداشت انگور از قطب تولید این محصول در خراسان رضوی/ خلیل آباد بیش از 5 هزار هکتار باغ انگور دارد

آغاز برداشت انگور از قطب تولید این محصول در خراسان رضوی/ خلیل آباد بیش از 5 هزار هکتار باغ انگور دارد
شبان گفت: شهرستان خلیل آباد به عنوان قطب تولید انگور در استان خراسان رضوی محسوب می شود که بالغ بر 5727 هکتار باغ انگور دارد و همه ساله بالغ بر 100 هزار تن از این محصول تولید می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: شهرستان خلیل آباد به عنوان قطب تولید انگور در استان خراسان رضوی محسوب می شود که بالغ بر 5727 هکتار باغ انگور دارد و همه ساله بالغ بر 100 هزار تن از این محصول تولید می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه 80 درصد انگور تولید شده تبدیل به کشمش و مابقی صرف تازه خوری به کشورهای همسایه و سایر استان های کشور صادر می شود، خاطرنشان کرد: همه ساله از تاکستان های سر سبز خلیل آباد نزدیک به 25 هزار تن کشمش سبز قلمی و زرد تولید می شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه تولید انگور و کشمش در سال جاری با توجه به خشکسالی، خسارت سرما، تگرگ و طوفان با کاهش 40 درصدی مواجه بود، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال جاری بالغ بر 15 هزار تن کشمش تولید خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه کشمش سبز قلمی خلیل آباد شهرت جهانی دارد و مورد تقاضای بسیاری از کشورها است، اذعان کرد: کیفیت بالا، رنگ و طعم بی نظیر کشمش خلیل آباد این محصول را در سطح بالایی قرار داده به طوریکه این محصول جایگاه واقعی خود را در سطح ملی و صادرات پیدا کرده است.

,

شبان با بیان اینکه حدود 40 درصد کشمش تولیدی به کشورهای روسیه، آذربایجان، کره جنوبی، ژاپن، افغانستان، پاکستان و برخی از کشورهای اروپایی صادر می شود و ارز آوری بالایی دارد، عنوان کرد: 20 درصد دیگر آن به بازارهای خارجی و داخلی و سایر استان ها جهت تازه خوری ارسال می شود.

,

وی با تاکید بر اینکه بیش از 32 رقم انگور در شهرستان خلیل آباد شناسایی شده است، تشریح کرد: ارقام انگور مناسب جهت تهیه کشمش در خلیل آباد شامل ارقام بیدانه نظیر پیکامی و عسکری است و از ارقام دانه دار نظیر سبزمال، ریش بابا و رزقی محصولات طیفی و مویز تهیه می شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با اشاره به اینکه کشمش در بارگاه های بهداشتی تهیه می شود که از تهویه مناسبی برخوردار است، ابراز کرد: با توجه به مسائل بهداشتی خشک کردن کشمش و کیفیت بهتر، اکثر باغداران از مصالح فلزی، سیم مفتولی، آجر و سیمان برای ساخت بارگاه های بهداشتی و نصب فن استفاده می کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه