اخبار داغ

امام جمعه موقت بیرجند مطرح کرد؛

قیام امام حسین(ع) بالاترین درجه امر به معروف و نهی از منکر / درس های مکتب عاشورا پابرجاست

قیام امام حسین(ع) بالاترین درجه امر به معروف و نهی از منکر / درس های مکتب عاشورا پابرجاست
حجت الاسلام مشرفی گفت: درس قیام امام حسین(ع) درسی نبود که در سال ۶۱ قمری متوقف شود بلکه این مسیر برای همه آزادگان جهان و مبارزان با ظلم و طرفدار مظلوم الگوی بزرگی برای همیشه است لذا این حرکت امام حسین(ع) در بالاترین درجه امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محسن مشرفی امام جمعه موقت بیرجند در گفتگو با خاورستان به  یک حدیث شریف در نهج البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت علی (ع) می فرمایند که آغاز وقوع فتنه ها دو چیز است یکی هواهای نفسانی که افراد به دنبال آن می روند و یکی هم قانون های خودساخته ای که در مقابل احکام و قوانین الهی است که با همین دو موضوع فتنه های بین المللی اتفاق می افتد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان , خاورستان, خاورستان,

وی ادامه داد:بعد از فوت پیامبر اکرم(ص) همین دو عامل مشغول به کار شد یعنی افرادی به دنبال هوا و هوس قدرت طلبی و حکومت در جامعه اسلامی بودند از یک طرف و از سوی دیگر با جعل قوانین و مقررات احکام الهی مسیر نورانی اسلام را به انحراف کشاندند شرایط به جای بسیار حادی رسید در یک برهه ای از زمان این انحرافات مخفی بود و پشت صحنه انجام می شد به صورت نرم انجام می شد و ظاهر اسلام را حفظ می کردند مثل نماز، روزه، حج ، حفظ اموال ، ناموس مردم و…. این ها حفظ می کردند.

,

علنی شدن انحرافات 

, علنی شدن انحرافات , علنی شدن انحرافات ,

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: اما در زمان امام حسین (ع) بعد از شهادت امام حسن (ع)که رسید این انحرافات توسط حاکمان جامعه علنی شد  یزیدبن معاویه به صورت علنی شرب خمر می کرد و مردم می دانستند که کسی که خود را خلیفه خدا می داند این کار را انجام می دهد میمون بازی و سگ بازی و بعد حجمه به شهر مدینه و آزار به جان و مال مردم به صورت شبانه روز و .. هر چند این انحرافات از قبل هم وجود داشت منتهی زمان یزید علنی شد.

,

به گفته وی امام حسین(ع) وقتی این شرایط را دیدند که حکومت اسلامی قبل از آن با فریب و نیرنگ جنگ نرم در زمان معاویه و بعد هم فسق و فجور وزور در زمان یزید به انحراف کشیده شده برای دستیابی به عدالت و حاکمیت و قانون الهی و برای ملا کردن این فتنه ها تصمیم به  قیام گرفتند که جلوی انحراف بزرگ ایجاد شده را بگیرند و مسیر حرکت کربلا و عاشورا رقم خورد .

,

سیاست و هوشمندی 

, سیاست و هوشمندی , سیاست و هوشمندی ,

این کارشناس حوزه اظهار داشت: امام حسین(ع) با تدبیر و سیاست و هوشمندی شکلی به قضیه داد که کل مسیر از آغاز حرکت از مدینه و مکه تا رسیدن به کربلا و بعد از آن اسرای کربلا تا امروز این مسیر بیش از هر چیز روشنگر باشد مردم را متوجه کند هرچند برخی ها اشکالی می گیرند مگر امام حسین(ع) نمی دانستند که اگر این مسیر را بروند کشته می شوند و به شهادت می رسند امام حسین (ع) بر نتیجه این عمل واقع بودند و می دانستند که با خون شهدای کربلا درخت اسلام آبیاری می شود و جلوی آن بدعت ها و انحرافات گرفته می شود.

,

به گفته حجت الاسلام مشرفی طراحی امام حسین(ع) و اصحاب و روایتگری حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) به گونه ای بود که این اتفاقات بیفتد و ان انحرافات و بدعت ها بر ملا شود و مشکلاتی که از جانب خلیفه وجود دارد گفته شود و امت اسلامی و آیندگان مسیر برایشان محقق شود.

,

تداوم راه حسین(ع)

, تداوم راه حسین(ع), تداوم راه حسین(ع),

وی تاکید کرد:  این درس امام حسین درسی نبود که در سال ۶۱ قمری متوقف شود و پرونده بسته شود بلکه این مسیر برای همه آزادگان جهان مبارز با ظلم و طرفدار مظلوم  برای همیشه است.

,

وی ادامه داد:این حرکت امام حسین(ع) در بالاترین درجه امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد و هیچ معروفی بالاتر از برقرار ماندن حاکمیت اسلامی نیست و هیچ منکری بدتر از تضعیف حاکمیت اسلامی نیست.

,

به گفته وی چون دست به تخریب و تضعیف ریشه اسلام زده بودند بزرگترین منکر را مرتکب شده بودند و امام حسین(ع) برای حفظ حاکمیت اسلام که بزرگترین معروف است امام خودشان را فدا کردند و در آن زمان امام حسین(ع) به ظاهر شکست خوردند و به شهادت رسیدند اما در گذر زمان حتی همان سفر اولیه اسرا به شام این منکرات برملا شد.

,

حجت الاسلام مشرفی افزود:بیان حقایق از زبان اهل بیت امام حسین(ع) در آن زمان  افتضاح و رسوایی خلیفه وقت و ستمگران را رقم زد تا امروز که برای همه جامعه بشری این حقیقت افشا شد.

,

مهم ترین الگوی مبارزان

, مهم ترین الگوی مبارزان, مهم ترین الگوی مبارزان,

وی با اشاره به این که مهم ترین الگوی مبارزان با ظلم امام حسین(ع) است اظهار داشت: امروز عزاداری امام حسین(ع) که بهانه ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است همه مرزها را در نوردیده و به کشورهای اروپایی رسیده است.

,

وی تاکید کرد:  بدون الگو گیری از مکتب امام حسین(ع) هیچ وقت انقلاب اسلامی ایران به پیروزی نمی رسید و چهل و اندی سال را دوام نمی آورد و همه افرادی که این انقلاب را به وجود آورده و پیش بردند الگوی اول آن ها امام حسین(ع) بوده است و همین الان هم است.

,

وی اظهار داشت: شهدای وطن، ولایت و سلامت این ها همه چراغ مصباح شان قیام امام حسین(ع) است و مادران و زنان شهدا هم با الگو گیری از بانوان قیام حسینی با این موضوع کنار می آیند و خودشان و فرزندانشان را فدای اسلام می کنند.

,

به گفته وی  مهم ترین فاکتور در پیروزی انقلاب اسلامی و بقای انقلاب و ان شالله فراگیری انقلاب اسلامی مقاومت امام حسین(ع) است و بر اساس  فرمایش امام خمینی(ره) محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه