اخبار داغ

در نشست پیشگیری از وقوع جرم دنا مطرح شد؛

در چینش مدیران از روابط قومی قبیله ای و جناحی چشم پوشی کنیم

در چینش مدیران از روابط قومی قبیله ای و جناحی چشم پوشی کنیم
نشست پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری دنا با حضور اعضای شورای اداری شهرستان و مسئولان دنا برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صبح زاگرس نشست پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان دنا ظهر امروز 20 مردادماه در سالن اجتماعات دادگستری دنا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سرهنگ عرفانی مقام فرمانده سپاه ناحیه دنا در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری و شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش گفت: توسعه و پیشرفت هر جامعه ای مرهون تلاش ها و موفقیت های به دست آمده از ناحیه مدیریت است که در این بین مدیریتی که تراز انقلاب باشد و برگرفته از آرمانهای انقلاب باشد موفق خواهد بود و با برنامه ریزی های درست، به موقع و حساب شده می تواند جامعه ای ایده آل و در خور شأن مردم بسازد.

,

این مسئول افزود: از ملاک های انتخاب مدیریت باید شایسته سالاری باشد نه بایسته سالاری که متاسفانه امروزه این موضوع دامن گیر استان ما شده است و شایسته ها جای خود را به سلیقه های شخصی، سفارشی و قبیله ای داده است که بیش از ۷۰ درصد مسئولیت های واگذار شده به اشخاص مختلف بر اساس شایسته سالاری نیست و این مهم باعث آسیب های شدیدی برای استان شده است که اگر بخواهیم وضع موجود اصلاح گردد باید در چینش مدیران از روابط قومی و قبیله ای و جناحی چشم پوشی کنیم و واقع بینانه افراد شایسته را به کار بگماریم.

,

عرفانی مقام گفت: امام علی (ع) می فرمایند چند چیز باعث تضعیف حکومت ها می شود اول اینکه مدیر اصل را کنار بگذارد و فرعیات را بچسبد. دوم اینکه افراد ناشایست امورات را در دست بگیرند و شایسته ها کنار گذاشته شوند که این مهم آفتی است کشنده برای نظام. یکی از رسالت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفظ ارزش ها و دستاوردها انقلاب و پاسداری از آرمان های انقلاب و حفظ نظام است.

,

وی گفت: جلسه ستاد بحران باید برای مواقع ضروری متناسب با بحران به وجود آمده تشکیل شود و با همفکری برای مقابله با آسیب های بحران تلاش کنیم که متاسفانه ما در بحران سیل اخیر به ستاد بحران دعوت نشدیم و در ساعت ۱۲ شب مصوبات را دریافت کردیم و این یعنی ناهماهنگی برای جلوگیری از اتفاقات به وقوع پیوسته که می طلبد ستاد بحران با فرماندهی میدانی واحد و برنامه حساب شده و دقیق تری نسبت به تشکیل جلسات و شرح وظایف دستگاههای مربوطه اقدام کند و مجموعه خدوم سپاه هم تا هر جا که لازم باشد برای انجام هر کاری در خدمت مردم خواهد بود.

,

فرمانده سپاه دنا گفت: در رابطه با عملیات آسفالت در شهر به خصوص آسفالت تنها جاده دسترسی به مجتمع ادارات و مسکن مهر از شورای شهر و شهردار گلایه مند هستیم چرا که تا کنون برای آسفالت این جاده بارها رایزنی شده است، قول ها داده شده است ولی متاسفانه تا کنون عملیاتی نشده است که باید گفت این زیبنده نیست که مجتمع ادارت در چنین وضعیتی باشد.

,

عرفانی مقدم یادآور شد: در رابطه با صحبت های مسئول شهرستانی در خصوص زمین ساختمان سپاه باید بگویم زمین ساختمان سپاه واقع در محدوده منابع طبیعی بود که از طریق منابع طبیعی به مسکن شهرسازی واگذار گردید و مسکن و شهرسازی به صورت قانونی در اختیار سپاه قرار داده است که این ادعا مورد تأیید منابع طبیعی و مسکن شهرسازی است.

,

پور خسرو بخشدار پاتاوه در این نشست گفت: بخش پاتاوه با توجه به قرار گرفتن در محور ترانزیتی هم از لحاظ جغرافیایی و هم از لحاظ جمعیتی نیز جرائم بیشتری نسبت به بخش مرکزی دارد که می طلبد دستگاه های اجرایی به خصوص دستگاه قضایی نگاه ویژه ای به این بخش داشته باشد.

,

وی افزود: نافرمانی های مدنی در استان های زاگرس نشین نسبت به بقیه جاها بیشتر است به فرض مثال در دره ای که محل عبور رودخانه است اعلام می شود که ساخت و ساز نکنید ولی متاسفانه بهایی داده نمی شود و عمدا ساخت و ساز انجام می دهند یا در مسیر رودخانه علائم هشدار دهنده خطر غرق شدگی که توسط امور آب نصب شده وجود دارد ولی متاسفانه با اعتنایی به این موضوع باعث از دست رفتن جانشان می شوند.

,

پور خسرو گفت: دوگانگی بین محیط زیست و منابع طببعی وجود دارد و در آتش سوزی ها باعث می شود که آن طور که باید ورود نکنند به طوری که در آتش سوزی پارسال که دو روز به طول انجامید کل هزینه پذیرایی توسط بخشداری پاتاوه صورت گرفت و باعث شد سازمان بازرسی ما را مورد بازخواست قرار دهد ولی دو سازمان متولی از ما تشکری هم نکردند که این وظیفه ما بود و ما با همکاری دهیاری ها و ان جی او ها برای مقابله با آتش سوزی ها بسیج شدیم چرا که درخت بلوط میراث ما بوده ولی قرار بود از طرف محیط زیست اقلامی در اختیار این دهیاران قرار گیرد که متاسفانه میسر نگردید.

,

وی افزود: در بسیاری از بحران ها اکثر مدیران حضور ندارند و همکاری نمی کنند ولی در سیل اخیر هیچ نهادی به اندازه هلال احمر شهرستان دنا به عشایر و روستاییان کمک نکرد و حتی فراتر از حد انتظارشان ظاهر شدند که جای تقدیر دارد.

,

این مسئول گفت: گاراژ پاتاوه که خیلی جرم خیز است با توجه به تنها کلانتری با نیروهای اندک در این بخش بعضی مواقع باعث می شود که پیگیری جرم های صورت گرفته به کندی انجام بگیرد که از دادستان شهرستان دنا تقاضای رسیدگی بیشتر به این مهم را داریم.

,

شعبانی بخشدار مرکزی دنا گفت: شنا و تیراندازی دو وصیت و فرموده پیامبر اسلام است که جوانها را به یادگیری آن تشویق کرده است ولی همان طور که می دانید هر چند مدت شاهد غرق شدن یک یا تعدادی از هم وطنانمان هستیم و بر خلاف اینکه هشدارهای لازم توسط آب منطقه داده می شود ولی باز هم شاهد چنین صحنه های دلخراشی هستیم که در این جلسه جای اداره ورزش به عنوان متولی ورزش شنا خالی است چرا که اگر استخر شنا در بخش پاتاوه که از مطالبات اصلی مردم پاتاوه است ساخته شود قطعا از بخش زیادی از غرق شدگی ها کاسته می شود و پیشنهاد دیگر این است که آموزش شنا را به مدارس ابتدایی بکشانیم و یک فرهنگ ایجاد کنیم و با جدیت به این موضوع رسیدگی کنیم تا شاهد کمتر شدن این حوادث باشیم.

,

وی ادامه داد: در حوزه ساخت و سازها در اطراف رودخانه همان طور که از اسمش پیداست یعنی خانه رود که نباید ساخت و ساز دیگری باشد که همان طور که در سیل اخیر دیدید رود بسترش را پس گرفت که به لطف خدا خسارات جانی نداشتیم وفقط خسارات مالی بود که همکاری همه جانبه تمامی دستگاههای اجرایی هلال احمر، سپاه، بسیج، دستگاه قضائی، محیط زیست باعث شد خسارات جانی نداشته باشیم.

,

این مسئول گفت: از بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی می خواهم که جلوی ساخت وسازهای مجدد در حریم رودخانه را بگیرند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم. در بخش آتش سوزی یکی از اقدامات مهمی که در بخشداری انجام دادیم تشکیل ستاد بحران آتش سوزی در روستاها با محوریت دهیاران بود که در این ستادها دهیاران با دعوت از جوانان روستا آموزش های لازم را برای مقابله با آتش سوزی ها تدارک می بینند که یکی از مهمترین آنها ایجاد آتش بر است که می تواند بخش زیادی از آتش را مهار کند که از محیط زیست و منابع طبیعی می خواهیم که این مهم را در دستور کار قرار دهند.

,

کریمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان دنا گفت: در بحث غرق شدگی کمبود استخر شنا به شدت احساس می شود که اگر استخر شنای پاتاوه راه اندازی شود قطعا بخش زیادی از غرق شدگی ها کاهش می یابد و پیشنهادی برای کم شدن غرق شدگی ها این است که آب منطقه ای مسیرهایی که منتهی می شود به رودخانه را مسدود کند چرا که مسافران و گردشگران با دبی آب اشنایی ندارند و به دل آب می زنند و نتیجه اش حوادث تلخ و ناگوار است.

,

وی گفت: شبکه بهداشت و درمانی واحدی دارد بنام واحد مقابله با بلایا و حوادث که در جلسات قبل ما چند پیشنهاد برای مقابله با آتش سوزی دادیم که ادارت مختلف لیست ادوات و تجهیزاتی که می توانند برای مقابله با آتش سوزی ارائه دهند را مشخص کنند و به فرمانداری بدهند که در شرایط بحرانی مشخص باشد که برخی ها مقابله کردند و متاسفانه مصوب نگردید و گلایمند هم هستیم. در بحث سیل شهرستان بیشتر نهادها که باید حضور موثر داشتند در صحنه نبودند از جمله امور عشایر که اصلا حضور نداشتند ولی مجموعه شبکه بهداشت و درمان ۹تیم ارزیابی و ۳تیم پشتیبان به مناطق سیل زده اعزام کرد که به تمام نقاط سیل زده خدمات رسانی داشتیم. 

,

وی گفت: گلایه بسیار زیادی از مجموعه شهرداری سی سخت دارم چرا که ما بارها داد زدیم وجود سگ های ولگرد در شهر جرم است و خطر آفرین و طبق آمار رسمی گزیدگی ناشی از حمله سگ های و حشی در شهر سی سخت روز به روز در حال افزایش است به طوری که از ماهی یک گزیدگی به روز یک یا دو گزیدگی افزایش یافته است و افزایش بی سابقه سگ های وحشی به طوری است که در ورودی درب درمانگاه سی سخت سگ با توله ها در حال استراحت کردن هستند که این زیبنده یک شهر توریستی نیست و باید قبل از رخ دادن حاثه تلخی این مسأله پیگیری شود.

,

عابدینی رئیس آب منطقه ای شهرستان دنا گفت: در خصوص غرق شدگی ها توسط آب منطقه ای تابلوهای هشدار دهنده(خطر غرق شدگی و شنا کردن ممنوع) در سنوات گذشته در جاهایی که توقف مسافر و گردشگر و... را داریم نصب شده اند.

,

 وی گفت: نقاط حادثه خیز جدیدی مجددا شناسایی شده اند و طی هفته های آینده نیز در این مکانها تابلوهای هشدار دهنده نصب می گردد.

,

این مسئول افزود: هر شب قبل از خبر ساعت ۲۰ شبکه استانی انیمیشن آگهی تحت عنوان خطر شنا کردن در رودخانه ها و تفاوت شنا در استخر و رودخانه ها و... پخش می گردد.

,

وی گفت: اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و هشدار های لازم نیز از طریق فضای مجازی سایتهای استانی و سایر خبرگزاریها نیز به صورت مداوم صورت می گیرد. استفاده از ظرفیت گروههای گشت و بازرسی سواحل و حریم رودخانه ها در مواقع پیش بینی بحرانهایی نظیر سیل و.. در بین مردمی که در حاشیه رودخانه ها توقف کرده اند حضور پیدا می کنند و موارد و تذکرات لازم را می دهند.

,

صابری شهردار پاتاوه گفت: از دادستان دنا می خواهم به عنوان مدعی العموم ورود کنند و با مدیرانی که مصوبات را عملی نمی کنند برخورد کند و نگذارد پای مصوبات را امضا کنند چرا که ما وقت می گذاریم وساعت ها بحث و گفت وگو و مصوب می کنیم ولی برخی مدیران در عمل کاری نمی کنند به طور مثال پنج بند مصوبه داریم با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار، مدیرکل راهداری، فرمانده پلیس راه که قرار بود قبل از سال ۱۴۰۰ اجرایی شود ولی متاسفانه تا به امروز فقط در حد شعار بوده است و هرچه پیگیری می کنیم دادمان به جایی نمی رسد.

,

وی گفت: در شورای ترافیک شهرستان و استان مصوب گردید که پلیس راهور هفته ای یک الی دو مرتبه به شهر پاتاوه بیاید ولی متاسفانه تا به امروز اقدامی صورت نگرفته است. پل های سطحی موجود در شهر پاتاوه مسدود است و با وجود توصیه هایی که در جلسات قبل مبنی بر بازگشایی آنها توسط راهداری داشتیم ولی متاسفانه هنوز به همان شکل باقی مانده است و در سیلاب اخیر دچار مشکلات زیادی کرد.

,

این مسئول افزود: در بحث مشکلات گاراژ پاتاوه فقط یک هفته نیروی انتظامی، راهور، صنعت و معدن به همکاری شهرداری بیایند و حضور مداوم داشته باشند تا برای همیشه این مشکل تمام شود وبا متخلفین برخورد گردد.

,

میرباقری نماینده جهاد کشاورزی گفت: در بحث تغییر کاربری ها در شهر سی سخت و منطقه باغات تعدادی تغییر کاربری داشتیم که پرونده آنها تکمیل و به دادگستری جهت صدور حکم تخریب و قلع وقمع ارسال گردیده است که متاسفانه اقدامی جدی در این خصوص صورت نگرفته است و این آرامش خاطری شده است که عده دیگری اقدام به ساخت و ساز و تصرف کنند و بر این باورند که اگر با بقیه برخورد کردند با ما هم برخورد می کنند که انتظار از دستگاه قضا می رود که ما رابیشتر حمایت کند تا بتوانیم با این تخلفات برخورد کنیم

,

وی گفت: در خصوص ساخت و سازهای در حریم رودخانه ها از جمله طرح های ماهی در بخش شیلات و تبدیل بستر رودخانه به شالیزارهای برنج که از آب منطقه ای تقاضا داریم حریم قانونی بستر رودخانه های اصلی و فرعی را از دو طرف مشخص نماید تا بتوانیم با متخلفین برخورد قانونی داشته باشیم.

,

رجب زاده رئیس محیط زیست دنا گفت: از بنیاد مسکن می خواهیم نقشه طرح هادی روستاها را در اختیار ما بگذارد تا با کسانی که به حریم رودخانه ها و محیط زیست تجاوز کرده اند برخورد کنیم و جلوی ساخت و سازهای آنها را بگیریم.

,

وی گفت: در خصوص مشکلات آتش سوزی که برخی مدیران از محیط زیست گلایه داشتند باید بگویم هیچ قانونی بجز قانون ۴۷مراتعی محیط زیست را مکلف نکرده برای مشکلات آتش سوزی جنگل و مراتع که جنگل و مراتع مالکیت آن با منابع طبیعی است به خصوص در حوزه اعتبارات و در بحث کمک به دهیاران محیط زیست در قالب مشارکت های مردمی و آموزش قراداد بستند با تعدادی تشکل که علاوه بر کار آموزش کار اتفاء حریق هم انجام می دهند و در اینجا چون تشکل ها باید ثبت شده باشند محیط زیست نمی تواند اعتباری به دهیاران دهد که من پیشنهاد دادم دهیاران تشکلی قانونی ثبت کنند تا محیط زیست بتواند اعتباری برای آنها در نظر گیرد.

,

فلسفی رئیس منابع طبیعی شهرستان دنا گفت: به لطف الهی تا به امسال گزارش قابل توجهی در بحث آتش سوزی نداشتیم و چند مورد جزئی بود که کنترل گردید.

,

وی گفت: یک مسئول در این جلسه اعلام کرده است که ادارات برای مقابله با هر بحرانی باید همیشه آماده باشند که باید بگویم ماشین من برای یک حلقه لاستیک مدت یک ماه است که خوابیده است و توانایی خرید نداریم پس چطور انتظار هست که بتوانیم در بحران های مختلف نقش آفرینی کنیم.

,

این مسئول ادامه داد: در بحث زمین سپاه که مدیری ادعا داشته است باید گفت که زمین با مالکیت منابع طبیعی بوده و به مسکن و شهرسازی واگذار کرده و سپس توسط مسکن و شهرسازی به سپاه جهت ساخت و ساز واگذار شده است. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه