اخبار داغ

هزینه‌های نجومی موسسات غیر مجاز در سایه بی‌نظارتی؛

بازار مافیای مشاوره انتخاب رشته کنکور داغ شد/ سرکیسه کردن داوطلبان کنکور به بهانه مشاوره و انتخاب رشته

بازار مافیای مشاوره انتخاب رشته کنکور داغ شد/ سرکیسه کردن داوطلبان کنکور به بهانه مشاوره و انتخاب رشته
با آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور، بازار مافیای مشاوره انتخاب رشته کنکور داغ شد و موسسات غیر مجاز به بهانه مشاوره و انتخاب رشته، افراد را سرکیسه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، کنکور برای بسیاری از دانش آموزانی که از مدرسه فارغ التحصیل شده اند یکی از مهمترین مراحل و آموزن سرنوشت ساز محسوب می شود و برهمین اساس است که برای قبول شدن در دانشگاه و شکستن سدهای پیش رو همه تلاش خود را به کار می گیرند تا از این مرحله عبور کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

سالهاست که مافیایی در موضوع کنکور رخنه کرده و برای سر کیسه کردن دانش آموزان از هر راهی استفاده می کنند، تبلیغ های پوچ و دروغ و یا تضمین هایی که با نگاه اول مشخص است فقط برای دریافت هزینه های کلان داده می شود و عده ای افراد سودجو در موسسات غیر مجاز اقدام به ارائه مشاوره می کنند.

,

اگرچه به گفته بسیاری از متولیان، این موسسات به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند اما فعالیت این موسسات چندان هم مخفی نیست و سوال اینجاست اگر این موسسات که هر روز بر تعدادشان اضافه می شود، غیر مجاز هستند چرا مسئولان فکری برای برچیدن آنها نمی کنند؟

,

این موسسات با نام های مختلف چند سالی است که داوطلبان کنکور را با وعده و وعیدهای مختلف به سمت خود می کشند، این موسسات غیر مجاز از والدین دانش آموزان، هزینه های کلانی را دریافت می کنند اما این که در نهایت قرار است چه اتفاقی رخ دهد، مشخص نیست.

,

حالا چند روزی است داوطلبانی که در کنکور سراسری امسال قبول شده اند، باید به انتخاب رشته بپردازند و بازار مافیای مشاوره انتخاب رشته برای این داوطلبان کنکور داغ شده و به بهانه مشاوره و انتخاب رشته، افراد را سر کیسه می کنند.

,

اما برخی از این موسسات کمی پا را فراتر گذاشته و نه تنها در فضای مجازی اقدام به تبلیغات می کنند بلکه جدیدا پیامک هایی را برای برخی از شهروندان ارسال می کنند که فقط برای انتخاب رشته به فلان موسسه مراجعه کنید، این که موسسات مختلف شماره های دانش آموزان کنکوری را از کجا آورده اند، خود یک سوال بزرگ است.

,

لزوم برخورد با موسسات غیر مجاز

, لزوم برخورد با موسسات غیر مجاز, لزوم برخورد با موسسات غیر مجاز,

سعادتی یکی از والدین دانش آموزان گفت: فرزندم را در یکی از این موسسات کنکوری ثبت نام کردم تا بتواند با برنامه ریزی درس بخواند، هر ماه ۵۰۰ هزار تومان فقط بابت مشاوره پرداخت میکنم و گفتند باید یک بسته کمک آموزشی به مبلغ ۱۳ میلیون هم تهیه کند که آن را هم تهیه کردم.

,

وی افزود: جدای از این همه هزینه، هزینه های دیگری هم به هر بهانه ای تراشیدند که بازهم قبول کردم ولی از مسئولان تقاضا می شود نظارت جدی بر این مسئله داشته باشند که اگر این موسسات غیر مجاز هستند برچیده شوند که اینگونه هزینه تراشی نکنند و اگر مجاز هستند حداقل نظارتی بر آنها داشته باشند.

,

سعادتی بیان کرد: بسیاری از والدینی که فرزندان خود را در این موسسات ثبت نام می کنند تلاش دارند تا فرزندشان یک سال دیگر از کنکور عقب نماند ولی گاهی این هزینه ها به بالای ۲۰ میلیون تومان هم می رسد.

,

نقره داغ کردن افراد برای یک انتخاب رشته ساده

, نقره داغ کردن افراد برای یک انتخاب رشته ساده, نقره داغ کردن افراد برای یک انتخاب رشته ساده,

محرابی یکی دیگر از والدین دانش آموزان گفت: امسال فرزندم در کنکور قبول شده و حالا برای انتخاب رشته که به یکی از موسسات مراجعه کرده ایم گفته است فعلا باید ۸۰۰ هزار تومان نقدی پرداخت کنید تا اقدامات اولیه برای انتخاب رشته انجام شود.

,

وی افزود: این موسسه روزانه تعداد قابل توجهی را مشاوره و انتخاب رشته انجام می دهد و هزینه های سرسام آوری را دریافت می کند، اگر غیر مجاز هستند چرا جمع آوری و پلمب نمی شوند؟ آیا وقت آن نرسیده که مسئولان فکری برای این موسسات کنند؟

,

محرابی بیان کرد: هر موسسه برای انتخاب رشته هزینه خاصی را عنوان می کند به طوری که از را به عنوان بهترین مشاور معرفی کنند که متاسفانه در سایه بی توجهی متولیان، بازار موسسات غیر مجاز سکه شده است.

,

راه اندازی ۱۸ پایگاه انتخاب رشته در لرستان

, راه اندازی ۱۸ پایگاه انتخاب رشته در لرستان, راه اندازی ۱۸ پایگاه انتخاب رشته در لرستان,

رضا عزتی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در گفت و گو با سفیر افلاک، اظهار داشت: توجه به اعلام نتایج اولیه کنکور، زمان انتخاب رشته اعلام شده است که در استان لرستان ۱۸ پایگاه انتخاب رشته برای کنکوریها در لرستان راه اندازی شده است.

,

وی افزود: در این پایگاه ها مشاوران با تجربه ای مستقر می شوند و کنکوریها را برای انتخاب رشته راهنمایی و همراهی می کنند که از نخستین روز آغاز انتخاب رشته تا پایان مهلت اعلام شده این پایگاه ها در مرکز استان و شهرستان ها فعال هستند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: داوطلبین مجاز به انتخاب رشته توجه کنند که طبق استعداد، توانایی، علاقه و ارزیابی که انجام دادند اقدام به انتخاب رشته نمایند.

,

عزتی با اشاره به سودجویی برخی از مراکز در انتخاب رشته، گفت: متاسفانه برخی با فریب کاری سعی دارند تا خود را به عنوان مشاور نشان دهند که به همه کنکوریها و والدین توصیه می شود برای انتخاب رشته حتما به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنند تا بتوانند رشته خوبی را انتخاب نمایند.

,

داوطلبان کنکور فریب موسسات غیر مجاز را نخورند

, داوطلبان کنکور فریب موسسات غیر مجاز را نخورند, داوطلبان کنکور فریب موسسات غیر مجاز را نخورند,

سهراب مراد زاده معاونت اداره مشاوره آموزش و پرورش لرستان در گفت و گو با سفیر افلاک، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان ۱۸ پایگاه را برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور مشخص کرده که مشاوران مستقر در پایگاه ها توسط سازمان سنجش آموزش های لازم را فرا گرفته اند ولی بجز این تعداد پایگاه، سایر موسسات مورد تایید سازمان سنجش نیست.

,

وی افزود: برخی از داوطلبان و قبول شدگان کنکور برای انتخاب رشته به سمت موسسات غیر مجاز می روند و گاهی برای یک انتخاب رشته ساده تا مبلغ ۱۲ میلیون تومان هم دریافت می شود در حالی که نمی توانند مشاوره بدهند و انتخاب رشته کنند که به همه داوطلبان توصیه می شود فقط به پایگاه های مجاز برای انتخاب رشته مراجعه نمایند.

,

شاد هم به کمک داوطلبان کنکور آمد

, شاد هم به کمک داوطلبان کنکور آمد, شاد هم به کمک داوطلبان کنکور آمد,

معاونت اداره مشاوره آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: همچنین در سامانه شاد هم، قسمتی برای داوطلبان کنکور در نظر گرفته شده که می توانند با مراجعه به این بخش، در مورد رشته و پایگاه ها اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند و فرصتی است که می توان از این هم استفاده کرد.

,

مرادزاده گفت: در پایگاه هایی که تحت نظر آموزش و پرورش فعالیت دارند، اگر تخلفی صورت گیرد قابل پیگیری است ولی وقتی در موسسات غیر مجاز تخلف و یا هزینه های گزافی دریافت شود نمی توان اقدام کرد البته برخی از موسساتی که غیر مجاز فعالیت داشتند سال گذشته با پیگیری های فراوان تعطیل شدند.

,

لازم است یک بار برای همیشه تکلیف موسسات غیر مجاز که جز سرکیسه کردن مردم کاری ندارند، مشخص شود و آموزش و پرورش تعداد بیشتری مشاوره را برای کمک به داوطلبن کنکور معرفی نماید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه