اخبار داغ

مسئول قرارگاه جهادی بسیج بقیه الله خبر داد؛

توزیع بیش از ۲هزار بسته معیشتی و ۸ سری وسایل کامل زندگی بین سیل‌زدگان یزدی

توزیع بیش از ۲هزار بسته معیشتی و ۸ سری وسایل کامل زندگی بین سیل‌زدگان یزدی
دهقان، مسئول قرارگاه جهادی بسیج بقیه الله از توزیع ۲هزار بسته معیشتی بین خانواده های سیل زده استان یزد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین دهقان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه قرارگاه جهادی بسیج بقیه الله از همان دقایق ابتدایی وقوع سیلاب فعالیت خود را در سطح شهر یزد شروع و تاکنون بدون وقفه در حال خدمت رسانی به سیل زدگان است تصریح کرد: نیروهای این قرارگاه در همان دقایق ابتدایی وقوع سیلاب به سرعت حدود 50خانوار یزدی شامل حدود250نفر را که منازل مسکونی آنها در سیل دچار تخریب شده یا دیگر قابل سکونت نداشت را شناسایی و در 5 مدرسه سازماندهی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: در این مدت تمام امکانات و نیازمندی های لازم  برای زندگی در این مدارس برای این خانواده ها آماده شد و حبا توجه به اینکه به علت وقوع این حادثه برخی ازاین خانواده ها دچار آسیب های روحی شده بودند، در بین آنها مسابقات فرهنگی و ورزشی برگزار و اتاق  کودک، تلویزیون شهری، پزشک و... آماده تا بدین طریق بتوانند هرچه سریعتراز لحاظ روحی به شرایط عادی زندگی برگردند.

,

مسئول قرارگاه جهادی بسیج بقیه الله عنوان داشت: برای حفظ شانیت و عدم وجود کمبودی برای زندگی در بین این خانواده ها، خیرین همت کرده و حتی حوله، فلاکس، پتو، لباس و...برای آنها آماده شد و اینکه در مجموع نیازمندی های عادی ولی ضروری زندگی برای آنها فراهم و در اختیار آنها قرار گرفت تا از این لحاظ نیز این خانواده ها کمبودی احساس نکنند.

,

دهقان با تاکید بر اینکه دامنه فعالیت این قرارگاه سراسر استان بوده است اظهار داشت: تاکنون بیش از14هزارغذای گرم و 10 نیسان آب معدنی  در تمامی مناطق سیل زده استان  و دورترین روستاهای استان توزیع شده و در کنار آن نیز 2هزار بسته معیشتی که شامل مواد خوراکی و نیازمندی های ضروری زندگی بوده توسط این قرارگاه در بین خانواده های سیل زده توزیع شده است.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سیل اخیر استان منازل برخی از اتباع بیگانه ساکن استان یزد نیز دچار تخریب شده بود اظهار داشت: خانواده های اتباع بیگانه نیز بودن هیچ گونه تفاوتی تمامی خدمات و امکانات مورد نیاز برای آنها نیز فراهم شد.

,

دهقان در پایان با بیان اینکه در حال حاضرتنها 25خانوار در محل های اسکان حاضر هستند تصریح کرد: با کمک خیرین منازلی برای اسکان تعدادی از این افراد فراهم و هزینه اجاره این منازل به صورت کامل توسط خیرین پرداخت و همچنین 8سری وسائل کامل زندگی نیز تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است و اقدامات لازم برای ساماندهی هرچه سریعتر مابقی خانواده ها نیز در حال انجام است.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه