اخبار داغ

امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد؛

ایران، قلب محور مقاومت اسلامی در منطقه/ کمبود آب، مشکل اساسی سراسر استان سمنان

ایران، قلب محور مقاومت اسلامی در منطقه/ کمبود آب، مشکل اساسی سراسر استان سمنان
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: رسانه های داخلی باید نقاط قوت، فرصت ها موجود، افتخارات و اقتدار ایران را بیش از پیش به تصویر کشیده و از پرداختن به حواشی بپرهیزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در مراسم عزای سیدالشهدا (ع)، ابراز داشت: باید شاکر باشیم که می توانیم در سایه امنیت نظام جمهوری اسلامی به برگزاری مراسم و شرکت در عزاداری امام حسین (ع) می پردازیم در حالی که در افغانستان، پاکستان و یا در بنگلادش و کشمیر مردم از امنیت کامل برای شرکت در چنین برنامه هایی برخوردار نیستند و حتی در کشورهایی نیجریه مانند اجازه برگزاری عزای حسینی داده نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

امام جمعه سمنان ضمن اشاره به پرتاب موفق ماهواره خیام در روز سه شنبه ۱۸ مرداد، تأکید کرد: این ماهواره کاملاً ساخت ایران  بوده به جهت پیشرفت های روسیه در صنعت فضایی فقط برای پرتاب این ماهواره از پایگاه فضایی روسیه در قزاقستان استفاده کردیم و علیرغم آنچه رسانه های غربی ادعا می شود، ماهواره خیام هیچفعالیت نظامی نداشته و صرفاً جهت بهره برداری های صلح آمیزی همچون پایش منابع آبی کشور، مدیریت مخاطرات و حوادث طبیعی، پایش تغییرات کاربری و ساخت وسازهای غیر مجاز، مقابله با جنگل خواری و پایش های زیست محیطی و معادن و همچنین مرزبانی با همکاری کشور روسیه به فضا فرستاده شده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه کنترل و پایش پیام های دریافتی از ماهواره خیام در داخل کشور و توسط دانشمندان ایرانی است، تصریح کرد: ماهواره خیام  صرفاً پاسخگوی نیازهای چند سال پیش روی کشور ما است و درآینده ماهواره هایی با دقت بالاتر، پیشرفته تر و بیشتری به فضا پرتاب خواهیم کرد. اراده جمهوری اسلامی بر رفع نیازهای کشور و نقش آفرینی در رفع بحرانهای اقلیمی و زیست محیطی جهانی است.

,

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه، توصیه کرد: رسانه های داخلی باید نقاط قوت، فرصت ها موجود، افتخارات و اقتدار ایران را بیش از پیش به تصویر کشیده و از پرداختن به حواشی بپرهیزند.

,

مطیعی با اشاره به فرا رسیدن روز ملی مقاومت اسلامی عنوان کرد: پس از بازداشت یکی از رهبران جهاد اسلامی توسط رژیم صهیونیستی و مطالبه آزادی او، رژیم جنایتکار صهیونیستی برای جبران شکست ها و ناکامی های داخلی خود اقدام به کشتار فجیع و بی رحمانه زنان وکودکان و غیر نظامیان کرد.

,

خطیب جمعه این هفته سمنان در ادامه اظهار کرد: البته این حمله با پاسخ نیروهای جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی مواجه شد و نهایتاً اسرائیلی ها دست به دامن کشورهایی مانند مصر شده و درخواست آتش بس دادند و در اثر این مقاومت چهار خواسته اصلی جهاد اسلامی پذیرفته شد و بنا به اعتراف رسانه های صهیونیستی این حمله شکست مفتحضانه ای برای تلاویو بود.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن اشاره به بیانات تحلیلی و روشنگرانه سید حسن نصر الله در خصوص مقاومت اسلامی، تأکید کرد: محوریت و قلب مقاومت اسلامی در منطقه، ایران اسلامی است.

,

وی در ادامه ضمن اشاره به ادعاهای شیطنت آمیز رسانه های غربی بیان کرد: غربی ها از سویی نیازمند دست یافتن هر چه سریع تر به توافق با ایران جهت تامین انرژی برای کشورهای خود هستند و از سوی دیگر در صدد اعمال سلطه گری خود و به همین علت رسانه ها غربی و برخی از رسانه های داخلی در جهت انحراف افکار عمومی ادعا می کنند که توافق نهایی از سوی طرف غربی صورت گرفته اما ایران ایران تمایلی به ایجاد توافق ندارد. در حالی که مسئولین تیم مذاکره ایران عنوان کردند که موارد مطرح شده صرفاً ارائه پیشنهاداتی از سوی معاون همکاری کشورهای اروپایی بوده که نیازمند بررسی در پایتخت کشورهای طرف مذاکره است.

,

مطیعی در ادامه افزود: روز گذشته برنامه ای جهت بزرگداشت خبرنگاران توسط خانه مطبوعات استان برگزار و در مراسم مطالبات خبرنگاران در فضایی صمیمانه عنوان شد. از مسئولین استان می خواهم پیگیر مطالبات به حق خبرنگاران مانند مسئله بیمه خبرنگاران باشند.

,

امام جمعه سمنان ضمن تبریک به هئیت رییسه جدید شورای شهر، گفت: لازم است ضمن پرداختن به مسائلی چون فاضلاب سمنان، گره گشایی از امور مردم و توسعه شهری، نسبت به فعالیت های یکسال اخیر شورای شهر آسیب شناسی و ضعف ها مرتفع شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطر نشان کرد: مسئله کمبود آب مشکل اساسی سراسر استان سمنان است و لازم است مسئولین ذیربط در کنار پرداختن به برنامه های بلند مدتی مانند لایروبی و ... ، نسبت به آبرسانی موثر در کوتاه مدت اقدامات لازم را انجام دهند.

,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه