اخبار داغ

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد؛

ذخایر ۱۵ تا ۱۷ میلیارد تنی شرکت ملی مس در کرمان/ ۸۰۰ نقطه امیدبخش در دسترس ایمیدرو مورد غفلت است

ذخایر ۱۵ تا ۱۷ میلیارد تنی شرکت ملی مس در کرمان/ ۸۰۰ نقطه امیدبخش در دسترس ایمیدرو مورد غفلت است
ابراهیمی گفت: پیشنهاد ما آزادسازی همه پهنه های اکتشافی در اختیار ایمیدور و واگذاری آن به مردم از طریق مزایده عمومی است که در این راستا چندین جلسه برگزار شده اما اقدامی صورت نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"راه آرمان"محمدرضا پورابراهیمی در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در مجموعه ملی مس کار توسعه طرح ها بسیار عقب مانده است، افزود: ۸۰۰ نقطه امیدبخش در دسترس ایمیدرو وجود دارد و نتایج اولین اکتشافات دستیابی به ذخایر قابل توجه است و به راحتی می تواند چهره منطقه را تغییر دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان",


وی بیان ادامه داد: پیشنهاد ما آزادسازی همه پهنه های اکتشافی در اختیار ایمیدور و واگذاری آن به مردم از طریق مزایده عمومی است که در این راستا چندین جلسه برگزار شده اما اقدامی صورت نگرفته است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در بعضی شهرستان ها مانند راور ۹۰ درصد پهنه جغرافیایی یا در اختیار محیط زیست و یا سازمان انرژی اتمی است که عملاً قفل است و هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم برای همین بیکاری در این منطقه از میزان متوسط کشوری بالاتر است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۵۵ که آغاز عملیات اجرایی قبل از انقلاب در سرچشمه آغاز شده و تاکنون ظرفیت آن به ۲۵۰ هزار تن رسیده طی ۴۰ سال، که اگر حدودا سالی دو درصد رشد فعالیت در نظر بگیریم نیز وضعیت بسیار نامناسبی دارد.

پورابراهیمی اظهار داشت: برآورد می شود ذخایر شرکت ملی مس ۱۵ تا ۱۷ میلیارد تن در منطقه است و به راحتی افزایش چهار برابری میزان فعلی امکان پذیر است.

وی بیان کرد: در بحث زیرساخت ها برای توسعه بخش عمده ای در حوزه آب اجرایی شده و درخواست دستور آغاز عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب را داریم تا شاهد توسعه صنعتی باشیم و محدودیت های آبی را پشت سر بگذاریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم محدودیت ها اما در استان کرمان کارهای بزرگی انجام شده و در یک و سال نیم گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح های بزرگ صنعتی را در شهر کرمان اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این پروژه ها، سل های خورشیدی است که با ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری آماده شده و سالانه سه هزار مگاوات تولید دارد و بزرگترین پروژه است که در نزدیکی کرمان در ماهان قرار دارد.

پورابراهیمی ادامه داد: دومین پروژه لاستیک های فوق سنگین با ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است که نیاز کشور را برطرف می کند و با حضور پنج سهامدار عمده که رتبه های برتر بورس ایران هستند.

وی افزود: سومین پروژه، الکترود گرافیتی با هشت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است که با توجه به توسعه صنعت فولاد انجام می شود  و شرکت های صنعتی و معدنی و بانک ها برای آن سرمایه گذاری کردند و در حد فاصل فولاد بوتیا و اختیارآباد در حال اجرا است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توافق ایجاد بندر خشک و مرکز لجستیک با وزیر راه نهایی شده و بزرگترین پس کرانه جنوب شرق در کرمان خواهد شد که ظرفیت بسیار بزرگی است.

وی افزود: پروژه بعدی که با بازه زمانی غیرقابل قبول انجام می شود؛ تولید پلاسما با مجوز وزارت بهداشت و با سرمایه گذاری بیش از ۱۵  هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه