اخبار داغ

محمدصادق مفتح اعلام کرد:

اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها؛ راهکاری برای سالم‌سازی شبکه توزیع

اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها؛ راهکاری برای سالم‌سازی شبکه توزیع
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به دستاوردهای طرح مردمی‌سازی و باز توزیع عادلانه یارانه‌ها، گفت: اجرای این طرح باعث شناسایی دهک‌هایی با درآمد پایین‌تر شده و همچنین شبکه توزیع سالم‌تر و بدون رانت کار خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت صمت، محمدصادق مفتح با اشاره به دستاوردهای طرح مردمی‌سازی و بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها، اظهار داشت: این طرح از ایجاد مفاسد و رانت در تامین ارز سوبسید داری که در اختیار نظام‌های مختلف وارداتی و تولید قرار می‌گیرد، جلوگیری می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به حلقه‌های متعددی ایجاد شده از واردات مواد اولیه تولید تا تحویل محصول به دست مصرف‌کننده، افزود: به‌عنوان مثال نهاده‌های دامی که در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد 5 یا 6 حلقه را طی می‌کند، لذا اختصاص ارز یارانه‌ای به واردکننده مواد اولیه به‌عنوان اولین حلقه، زمینه ایجاد فساد سیستماتیک و سازمان یافته را فراهم می‌کند.

,

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با ابراز تاسف از اینکه طی سال‌های گذشته شاهد رانت‌های بزرگی در این زمینه بوده‌ایم، تصریح کرد: به میزانی که کشور متحمل هزینه برای تامین ارزهای ارزان می‌شد، مصرف کننده‌های نهایی که گروه هدف دولت بودند، منتفع نمی‌شدند.

,

مفتح با تاکید بر اینکه در همه جای دنیا به حلقه نهایی که تولیدکننده است یارانه داده می‌شود، افزود: اجرای این طرح باعث شناسایی دهک‌هایی با درآمد پایین‌تر شده و همچنین شبکه توزیع سالم‌تر و بدون رانت کار خواهد کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه