اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

گیشه در دستان شاکردوست / الناز با فیلم‌های تی تی و ابلق رکورد می‌زند؟

گیشه در دستان شاکردوست / الناز با فیلم‌های تی تی و ابلق رکورد می‌زند؟
الناز شاکردوست که چند سالی است تغییر مسیر جدی در بازیگری خود داشته است، هم اکنون با فیلم «تی تی » و به زودی با فیلم «ابلق» یک تنه گیشه را از آن خود کرده است و توانسه تاثیر بسزایی در فروش این فیلم ها داشته باشد.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در هفته ای که گذشت، سینماها به دلیل روزهای عزاداری برای سید و سالار شهیدان، در روزهایی در تعطیلی به سر می برد و پیش تر از آن فیلم های کمدی، موقتا خارج از برنامه اکران قرار داشتند و همین فرصتی مهیا شد تا فیلم «تی تی» آیدا پناهنده با موضوعی عاشقانه و اجتماعی، در صدر گیشه سینما قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گیشه سینما,

اینکه سینما در ایران در نگاه نخست، انتخابی برای تفریح و گذران وقت خانواده هاست، فرضیه ای اثبات شده است و در این میان، همیشه فیلم های کمدی و طنز در صدر این اولویت و انتخاب جای دارند و امسال نیز به مانند سال های گذشته سینمای ایران، تا کنون دو فیلم کمدی «انفرادی» و «سگ بند» با 55 و 40 میلیارد تومان فروش، صدرنشین گیشه سینمای ایران هستند.

,

الناز با فیلم‌های تی تی و ابلق رکورد می‌زند؟

,

, ,

 

,

فیلم سینمایی «ابلق» آخرین ساخته نرگس آبیار که در سال 99 و 39 امین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص دهد، قرار است به زودی و از چهارشنبه 26 مردادماه راهی اکران سینماها شود؛ فیلمی در ژانر اجتماعی و با بازی تحسین برانگیز الناز شاکردوست که برای این نقش نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره شد. بهرام رادان، هوتن شکیبا، گلاره عباسی، مهران احمدی، شادی کرم رودی و گیتی معینی از دیگر بازیگران فیلم «ابلق» هستند و به احتمال زیاد این فیلم از پرفروش های گیشه اجتماعی سازها خواهد شد.

, ابلق,

بیشتر بخوانید:

, ,

نقدی بر «ابلق» سرکش‌ترین فیلم آبیار / مصلحت نشینان «زورآباد»

, نقدی بر «ابلق» سرکش‌ترین فیلم آبیار / مصلحت نشینان «زورآباد»,

در کنار فیلم «ابلق» آبیار، قرار است اولین ساخته یوسف حاتمی کیا نیز در همان روز راهی پرده سینماها شود؛ فیلم سینمایی «شب طلایی» به تهیه کنندگی ابراهیم حاتمی کیا که برای نخستین بار در جشنواره چهلم فیلم فجر به نمایش درآمد، قرار است به زودی اکران خود را آغاز کند. در این فیلم، حسن معجونی، یکتا ناصر، مریم سعادت، مسعود کرامتی، بهناز جعفری، سوگل خلیق و سینا رازانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

, . ,

گیشه در دستان شاکردوست

,

, ,

 

,

فیلم سینمایی «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده و با بازی متفاوت الناز شاکردوست توانسته در کمتر از دو هفته اکران در سینماها، به فروش خیره کننده 13 میلیارد و300 میلیونی برسد. پناهنده که پیش از فیلم «تی تی»، دو فیلم «ناهید و اسرافیل» را در کارنامه کاری خود دارد، اغلب تم عاشقانه و اجتماعی را برای فیلم های خود انتخاب می کند و با بازی گرفتن های متفاوت از بازیگران، نقش های به یادماندنی در قاب سینما خلق کرده است.

, تی تی,

الناز شاکردوست که سال ها به دلیل چهره عروسکی و فانتزی و میمیک صورت، نقش های درجه دو و کم اهمیتی را بازی می کرد، در سال 95 و با نقش آفرینی کاملا متفاوت در فیلم سینمایی «خفه گی» به کارگردانی فریدون جیرانی به یکباره دیده شد تا جاییکه در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان توانست نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن شود؛ اما شاکردوست با همین دست فرمان توانست مزد این تغییر مسیر نقش آفرینی را دو سال بعد و برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» با گرفتن سمرغ جشنواره به دست آورد.علاوه بر سیمرغ جشنواره فیلم فجر، الناز تندیس انجمن منتقدان و نویسندگان را نیز در همان سال از آن خود می کند.

,

ادامه بازی های متفاوت و پختگی در نقش در سال های بعد برای شاکردوست نامزدی در جشنواره فیلم فجر و دیده شدن بیشتر را به همراه داشت؛ او در سال 98 برای فیلم «من می ترسم» و در سال بعد برای فیلم «ابلق» نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن را برای دو جشنواره 38 و 39 فیلم فجر به دست آورد و حالا برای بازی در فیلم «تی تی» علاوه بر تندیس جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، بدون شک در فروش خیره کننده این فیلم تاثیر بسزایی داشته است و با اکران فیلم «ابلق» در هفته جاری، بیش از این دیده خواهد شد.

,

پژمان موفق تر از همیشه

,

, ,

همین سیر صعودی را می شود در کارنامه کاری پژمان جمشیدی نیز مرور کرد. جمشیدی که در سال 89 برای نخستین بار در سریال «ساختمان پزشکان» و در نقش خودش و کوتاه جلوی دوربین رفته بود، به صورت جدی در سال 92 و با سریال کمدی «پژمان» به خوبی دیده شد و توانست در ادامه همین مسیر کمدی و طنز، با فیلم های «خوب بد جلف»، «لونه زنبور»، «تگزاس 1 و 2»، «شیشلیک» و در نهایت سینمایی «دینامیت» خود را به عنوان بازیگری طناز به سینمای ایران معرفی و تثبیت کند. بازیگری که حالا حضور او در هر فیلم سینمایی خیال تهیه کننده را برای گیشه راحت می کند.

,

پژمان علاوه بر سینما همین مسیر صعودی موفقیت را در تلویزیون نیز همزمان تکرار کرد و توانست جایگاه خوبی در میان تماشاگران سخت پسند رسانه ملی بدست آورد؛ او که با سریال «پژمان» در شبکه سه کار حرفه ای خود را شروع کرده بود، با دو فصل سریال «دیوار به دیوار» و بازی فوق العاده و طنازانه خود در سه فصل از مجموعه خوش ساخت «زیر خاکی» این جایگاه را به خوبی حفظ کرده است و حالا با حضور در سریال «آفتاب پرست» و در نقش جمال پورشه، حضور کمدی دیگری در شبکه نمایش خانگی دارد.

,

اما پژمان جمشیدی با بازی کاملا جدی و متفاوت از کارنامه خود در فیلم سینمایی «علف زار» توانست علاوه بر نامزدی به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره چهلم فجر، در فروش فوق العاده 16 میلیاردی این فیلم در سینماها تاثیر بسزایی داشته باشد. پژمان پیش از علف زار برای فیلم «سوتفاهم» و در نقشی کاملا جدی توانسته بود نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل در جشنواره فیلم فجر شود.

, علف زار,

اجتماعی سازهای پرفروش

,

, ,

 

,

 بعد از دو فیلم «علف زار و تی تی» فیلم های «هناس» و «بدون قرار قبلی» در میان فیلم های اجتماعی به خوبی دیده شده اند؛ فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و با بازی بهروز شعیبی در نقش شهید رضایی نژاد (شهید هسته ای) که از نیمه خردادماه راهی اکران سینماها شده است، با برشی از زندگی شهید داریوش رضایی نژاد و همسرش که این نقش را مریلا زارعی به خوبی ایفا کرده است، توانسته با فروش بیش از 4 میلیارد تومان در این ژانر، گیشه به نسبت خوبی را به دست آورد.

,

بیشتر بخوانید

,

«بدون قرارر قبلی»؛ آرام و سرخوشانه

, «بدون قرارر قبلی»؛ آرام و سرخوشانه,

اما فیلم «بدون قرار قبلی» آخرین ساخته بهروز شعیبی با بازی متفاوت پگاه آهنگرانی توانست به خوبی در جشنواره چهلم فیلم فجر دیده شود و سمیرغ بلورین نگاه ملی را از آن خود کند؛ فیلمی با موسیقی دل نواز مسعود سخاوت دوست که با سکانس فینال خود در حرم امام رضا(ع) قابی ماندگار برای تماشاگر خود خلق می کند. این فیلم نیز در میان فیلم های اجتماعی با بیش از 3 میلیارد فروش در گیشه، توانسته مخاطبان خود را نسبتا راضی راهی خانه کند.

, بدون قرار قبلی, بهروز شعیبی,

با نگاهی گذرا به فیلم های اجتماعی در حال اکران سینمای ایران که تا این لحظه فروش خوبی را تجربه کرده اند، این امید وجود دارد که کارگردان های اجتماعی ساز سینما، کماکان با ساخت چنین فیلم هایی مخاطب را اندکی به فکر واداشته و پرچم این ژانر را برافراشته نگه دارند.

,

مصطفی پورکیانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه