اخبار داغ

مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج:

مسئله اقتصاد جز از طریق حرکت به سوی دانش بنیان حل نمی‌شود

مسئله اقتصاد جز از طریق حرکت به سوی دانش بنیان حل نمی‌شود
مهدی حقی از اقتصاد به عنوان بزرگترین مسئله کشور نام برد و گفت: این مسئله جز از طریق حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان حل نمی‌شود و اثبات کارآمدی انقلاب اسلامی وابسته به آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از بجنورد، مهدی حقی، مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج روز شنبه در رویداد فناورانه تا ثریا که در خراسان شمالی برگزار شد، گفت: چندین سال مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دانش بنیان بیاناتی داشتند، از جمله اینکه تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۰ درصد اقتصاد کشور از طریق دانش بنیان اداره شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز کنونی کشور حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان است، افزود: در بیانات ابتدای سال مقام معظم رهبری به این اشاره شد که امروز مسئله اصلی مسئولین کشور باید اقتصاد دانش بنیان باشد و برای حل اقتصاد کشور راهی جز حرکت به سوی آن نداریم.

مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج از اقتصاد به عنوان بزرگترین مسئله کشور نام برد و گفت: این مسئله جز از طریق حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان حل نمی شود و اثبات کارآمدی انقلاب اسلامی وابسته به آن است.

 حقی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان یعنی حل فناورانه مسائل از طریق اتصال ۳ ضلع شبکه حل مسئله، شبکه پشتیبان و مسئله، اظهار داشت: در مسئله دانش بنیان عدم اتصال به مسائل یکی از دلایلی است که هنوز نتوانستیم اثرش را در اقتصاد مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال قانونی برای جهش تولید دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی تدوین شد، عنوان کرد: ماده اول این قانون اشاره به این دارد که تمام مجموعه ها ظرفیت ها و نیازهای فناورانه خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به نقش سپاه به عنوان تسهیلگر، تنظیم و بسیج کننده امکانات، افزود: سپاه پاسداران باید با بسیج ظرفیت های مالی و پشتیبانی خود از تیم های فناورانه ای که قابلیت حل مساله را دارند از تولید حمایت کند.

مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج تصریح کرد: برای اتصال این ۳ ضلع، ۳ چالش جدی "عدم توزیع عادلانه منابع حاکمیتی در کشور، عدم وجود مساله محوری، عدم هم افزایی ذینفعانه" نیز وجود دارد.

حقی عنوان کرد: رویداد ملی «تا ثریا» بنا دارد این چالش ها را حل کرده و با جلب سرمایه گذار و حل مشکلات مجموعه های دانش بنیان، به حل مسائل اولویت دار کشور کمک کند.

رویداد ارائه نیازهای فناورانه استان با عنوان "تا ثریا" که از صبح امروز در سالن همایش دانشگاه پیام نور بجنورد آغاز شده، تا عصر ادامه دارد که طی آن قرار است در کنار طرح نیازهای صنایع استان، شرکت های دانش بنیان، قابلیت های خود را برای تامین این نیازها معرفی کنند.

۲۰۰ شرکت دارای فناوری یا صاحب ایده به این رویداد، دعوت شده اند که شماری از آن‌ ها، طرح تولیدی خود را در مدت هفت دقیقه ارائه خواهند کرد و تعدادی سرمایه گذار حوزه دانش بنیان هم حضور دارند که پس از بررسی، در صورت نیاز، از واحدها حمایت خواهند کرد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه