اخبار داغ

تضعیف روند آموزش مدارس در سایه کمبود معلم؛

بکارگیری ۵۰ هزار بازنشسته برای جبران کمبود معلم در کشور!/ اجرای سند تحول بنیادین با وجود کمبود معلم امکانپذیر نیست

بکارگیری ۵۰ هزار بازنشسته برای جبران کمبود معلم در کشور!/ اجرای سند تحول بنیادین با وجود کمبود معلم امکانپذیر نیست
آموزش و پروش با مشکلات زیادی در حوزه نیروی انسانی مواجه است و آموزش و پرورش برای رفع این مشکل روش های مختلفی را در دستور کار قرار داده است که یکی از روش های حل این مشکل بکارگیری ۵۰ هزار بازنشسته در سطح کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; یکی ازمهمترین نهادها و سازمان های تمامی کشورها نهادهای آموزشی و تربیتی آن کشور ها است. آموزش و پرورش به عنوان اولین نهاد آموزشی که کودکان با آن سرو کار دارند جزو پیشرو ترین نهاد های آموزشی کشور یا به تعبیری تنها ترین نهاد آموزشی کشور برای کودکان و نوجوانان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

سیاست های آموزش و پرورش نشان از نگاه مسئولین کشوری و استانی این نهاد آموزشی به امر مهم آموزش دارد که در این بین نوع تجهیز امکانات نرم افزاری و سخت افزاری این نهاد نشان از نگاه دولت ها به این امر مهم دارد.

آموزش و پرورش استان زنجان نیز به فراخور سیاست های نهاد بالا دستی خود در استان اقدام به اجرای سیاست های دولت ها کرده است.

متاسفانه عدم توجه به نیازمندی های سارمان ها یکی از مشکلات دولت های گذشته در کشور بوده است که آموزش و پروش نیز از لاین امر مثتثنی نبوده است اگر چه تمامی دولت ها شعار های زیادی در این حوزه داده اند.

به گفته تمامی کارشناسان معلم عنصر اصلی آموزش در تمامی جوامع است و کمبود آن مراکز آموزشی را دچار مشکل می کند.

کمبود معلم در کشور یکی از موضوعاتی است که مکررا در جامعه تکرار می شود و شاید همین تکرار مکررات است که ارزش آن را نشان نمی دهد.

کمبود معلم در مدارس موجب کاهش شدید کیفیت آموزشی می شود و آموزش و پروش یک دانش آموز در تمامی ساحت ها اتفاق نمی افتد و یکی از ساحت ها قربانی ساحت های دیگر می شود.

نیازمندی شدید نیروی انسانی در سال‌های آینده از مقطع ابتدایی به متوسطه می‌رسد

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به وضعیت نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: وضعیت نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان برابر با میانگین کشوری است و وضعیت حادی در این حوزه نداریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۰۰ نفر از اداره کل آموزش و پرورش بازنشسته شدند، ابراز کرد: فقط ۶۰۰ نفر به جای این بازنشستگان جذب شدند و از سال گذشته ۶۰۰ نفر نیازمندی انباشته در حوزه نیروی انسانی برای اداره کل آموزش و پرورش وجود دارد.

امسال ۱۶۰۰ نفر از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص بازنشستگی پرسنل اداره کل آموزش و پرورش، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال یک هزار و ۶۰۰ نفر از آموزش و پروش استان زنجان بازنشسته شوند که به جای این افراد ۶۵۰ تا ۷۰۰ نفر جایگزین می‌شوند.

وی با بیان اینکه فقط ۵۰ درصد نیازمندی خود در نیروی انسانی را می‌توانیم جذب کنیم، ادامه داد: عمده نیازمندی اداره کل آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی در مقطع ابتدایی است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: در سالهای آینده نیازمندی شدید در حوزه نیروی انسانی از مقطع ابتدایی و متوسطه خواهد رسید.

به کار گیری 50 هزار بازنشسته برای جبران کمبود معلم در کشور

عباس ارغوانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه بهترین و موثرترین عامل در فرایند آموزش معلم است، اظهار کرد: اگر معلم نباشد چرخه آموزش با مشکل مواجه می شود.

وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه است، تصریح کرد: اگر فکری برای جبران کمبود معلم نشود آموزش در مدارس با مشکل مواجه می شود.

جانشین بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جبران کمبود معلم در کشور، تصریح کرد: بری جبران کمبود معلم از ظرفیت معلمان بازنشسته برای جبران ۵ میلیون نفر ساعت با ظرفیت 50 هزار بازنشسته استفاده می شود.

به کار گیری 15 هزار دانشجو معلم در آموزش و پروش

وی با اشاره به استفاده از طرفیت دانشجو معلم های دانشگاه فرهنگیان، عنوان کرد: از ۱۵ هزار دانشجو معلم که در سال آخر تحصیل هستند برای جبران کمبود معلم کمک گرفته می شود.

ارغوانی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت تدریس ساعات اضافه توسط معلمان مدارس انجام شده است، افزود: اصلی ترین و پربازده ترین روش برای جبران کمبود معلم جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان است.

328 هزار معلم تا سال آینده بازنشسته می شوند

کمال اوجاقلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه متاسفانه آمار دقیقی از میزان کمبود معلم در کشور در دسترس نیست، اظهار کرد: مسئولان متولی امر آموزش در کشور آمار کمبود معلم را از ۳۴ هزار معلم تا ۳۰۰ هزار معلم در مصاحبه ها ذکر کرده اند.

وی با بیان اینکه طبق تحلیل سازمان برنامه و بودجه تا سال ۱۴۰۶، ۴۶۳ هزار و ۲۷۲ معلم از آموزش و پرورش بازنشست می شوند، ابراز کرد: ۷۱ درصد از این معلمان تا سال ۱۴۰۲ بازنشست می شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان با بیان اینکه در سال آینده ۳۲۸ هزار معلم از آموزش و پرورش بازنشسته می شوند، تصریح کرد: این نشان دهنده وجود یک بحران در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به دلایل بروز این بحران در آموزش و پرورش، عنوان کرد: در سال ۱۳۷۰ بدون توجه به جمعیت دانش آموزی که در دهه ۸۰ به مرور زمان جمعیت دانش آموزان کاهش پیدا می کند ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش و پرورش شد.

کاهش ورودی دانشجو معلم به دانشگاه فرهنگیان

اوجاقلو خاطر نشان کرد: طبق آمار در دهه ۸۰، ۹۸۰ هزار معلم به ازای یازده میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز وجود داشته است و این یعنی در آن بازی زمانی آموزش و پرورش با مازاد نیرو مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه مازاد نیرو در آموزش و پرورش موجب شده است تا میزان ورودی معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان کاهش پیدا کند، افزود: کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان موجب بروز بحران کمبود معلم شده است که این بحران تا سال ۱۴۳۰ ادامه دارد.

بحران کمبود معلم در کشور با رعایت استاندار های آموزشی

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان با بیان اینکه در عین حال که استانداردهای آموزشی رعایت نمی‌شود ما با کمبود معلم مواجه هستیم، ادامه داد: اگر استانداردهای آموزشی رعایت شود بحران کمبود معلم در کشور و استان بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه مطابق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۲ نسبت دانش آموز به معلم در مقطع ابتدایی باید 20 به 1 باشد، ابراز کرد: در حالی که طبق اعلام کارشناسان آموزش و پرورش این نسبت در کشور 30 به 1 است.

اجاقلو بیان کرد: اگر الان کمبود ظاهری معلم را بتوانیم جبران کنیم با کمبود پنهان معلم نیز مواجه هستیم.

وی با اشاره به تاثیرات کمبود معلم در آموزش و حوزه تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تاثیر کمبود معلم در آموزش و پرورش را ببینیم تاثیر این کمبود در نتایج کنکور سال ۱۴۰۱ کاملا مشهود است.

فقط یک رتبه برتر کنکور سراری از مدارس دولتی است

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان با بیان اینکه از بین ۴۰ دانش آموز برتر در کنکور سراسری فقط یک دانش آموز از مدرسه دولتی فارغ التحصیل شده است و باقی دانش آموزان از مدارس خاص و سمپاد فارغ التحصیل شده اند، افزود: کمبود معلم در آموزش و پرورش موجب آسیب به آموزش دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه کمبود معلم در مدارس عادی و افزایش تراکم دانش آموزی در مدارس دولتی اثرش را در کاهش کیفیت آموزشی نشان می دهد، عنوان کرد: با افزایش تراکم دانش آموزی در کلاس‌های درس تعامل بین معلم و دانش آموز کاهش پیدا میکند و معلم صرفاً به یک سخنران تبدیل می شود.

اوجاقلو با بیان اینکه کمبود معلم در مدارس موجب می شود تا معلمان ساعات بیشتری را تدریس کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه مسائل مالی معلمان تا به این لحظه حل نشده است معلمان مجبور هستند ساعات بیشتری را برای دریافت حقوق بیشتر تدریس کنند.

بدون جبران کمبود معلم سند تحول بنیادنی یعنی کشک

وی با بیان اینکه آموزش علمی فقط یک بخش از ساحت های شش گانه آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: با وجود کمبود معلم ساحت های دیگر آموزشی مورد غفلت واقع می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان عنوان کرد: اگر کمبود معلم حل نشود اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک شوخی بیش نیست.

وی تاکید کرد: اگر بحث رتبه بندی معلمان و تامین معلمان جدی گرفته نشود ما فقط اسناد را می نویسیم اما آن اسناد اجرا نمی شود و نمی توان با این روش یک دانش آموز خوب و یا به تعبیر دیگر یک شهروند خوب تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه کمبود معلم باعث شده است که ما نتوانیم معلمان استاندارد را جذب آموزش و پرورش کنیم، ابراز کرد:  رهبری چندین بار بر این موضوع تاکید کرده اند که تنها راه جذب به معلم در جمهوری اسلامی ایران دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی است.

کمبود معلم تاثیر مستقیمی در کیفیت آموزشی دارد

یوسف دولتیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج‌رسا با اشاره به کمبود معلم در کشور و استان، اظهار کرد: با کمبود حدود ۲۰۰ هزار معلم در سطح کشور مواجه هستیم و به تبع آن استان زنجان نیست دچار کمبود هایی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه طبیعتا کمبود معلم تاثیر مستقیمی در بحث کیفیت آموزش و مسائل آموزشی دارد، ابراز کرد: کمبود معلم به گونه ای نیست که بگوییم هیچ راه حلی برای جبران این مشکل نداریم.

مسئول بسیج فرهنگیان استان زنجان با بیان اینکه یکی از راهکارهای جبران کمبود معلم به کارگیری معلمان بازنشسته است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته به کارگیری بازنشستگان آموزش و پرورش برای تدریس امری رایج بوده است.

به کارگیری بسیجیان یکی از راه های حل مشکل کمبود معلم در کشور

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برای تدریس معلمان بازنشسته محدودیت زمانی در نظر گرفته شده بود، عنوان کرد: اگر این محدودیت زمانی برداشته شود می توان بازخورد خوبی از این طرح برای جبران کمبود معلم گرفت.

دولتیاری با بیان اینکه بهترین راهکار برای جبران کمبود معلم کمک گیری از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان است، ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان می تواند واحدهای درسی را به صورت فشرده تدریس کند و دانشجو بعد از سال سوم وارد عرصه تدریس شود.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای جبران کمبود معلم به کارگیری بسیجیان است، خاطرنشان کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت میتوان از بسیجیان برای حل مشکل کمبود معلم استفاده کرد.

اگرچه وزارت آموزش و پروش روش های مختلفی را برای جبران کمبود معلم در دستور کار خود قرار داده است اما ایسن اقدامات یک اقدات اروزژانسی است و در بازه زمانی خاص مشکل را رفع می کند.

تا زمانی که آمورش و پروش مشکل کمبود معلم را حل نکند باید شاهد کاهش کیفیت آموزشی و افت تدریجی کیفیت مدارس دولتی و افزایش تراکم در کلاس های درس باشیم که اثرات سوء فراوانی دارد.

,

سیاست های آموزش و پرورش نشان از نگاه مسئولین کشوری و استانی این نهاد آموزشی به امر مهم آموزش دارد که در این بین نوع تجهیز امکانات نرم افزاری و سخت افزاری این نهاد نشان از نگاه دولت ها به این امر مهم دارد.

,

آموزش و پرورش استان زنجان نیز به فراخور سیاست های نهاد بالا دستی خود در استان اقدام به اجرای سیاست های دولت ها کرده است.

,

متاسفانه عدم توجه به نیازمندی های سارمان ها یکی از مشکلات دولت های گذشته در کشور بوده است که آموزش و پروش نیز از لاین امر مثتثنی نبوده است اگر چه تمامی دولت ها شعار های زیادی در این حوزه داده اند.

,

به گفته تمامی کارشناسان معلم عنصر اصلی آموزش در تمامی جوامع است و کمبود آن مراکز آموزشی را دچار مشکل می کند.

,

کمبود معلم در کشور یکی از موضوعاتی است که مکررا در جامعه تکرار می شود و شاید همین تکرار مکررات است که ارزش آن را نشان نمی دهد.

,

کمبود معلم در مدارس موجب کاهش شدید کیفیت آموزشی می شود و آموزش و پروش یک دانش آموز در تمامی ساحت ها اتفاق نمی افتد و یکی از ساحت ها قربانی ساحت های دیگر می شود.

,

نیازمندی شدید نیروی انسانی در سال‌های آینده از مقطع ابتدایی به متوسطه می‌رسد

, نیازمندی شدید نیروی انسانی در سال‌های آینده از مقطع ابتدایی به متوسطه می‌رسد, نیازمندی شدید نیروی انسانی در سال‌های آینده از مقطع ابتدایی به متوسطه می‌رسد,

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به وضعیت نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: وضعیت نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان برابر با میانگین کشوری است و وضعیت حادی در این حوزه نداریم.

, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۰۰ نفر از اداره کل آموزش و پرورش بازنشسته شدند، ابراز کرد: فقط ۶۰۰ نفر به جای این بازنشستگان جذب شدند و از سال گذشته ۶۰۰ نفر نیازمندی انباشته در حوزه نیروی انسانی برای اداره کل آموزش و پرورش وجود دارد.

,

, ,

امسال ۱۶۰۰ نفر از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند

, امسال ۱۶۰۰ نفر از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند, امسال ۱۶۰۰ نفر از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند,

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص بازنشستگی پرسنل اداره کل آموزش و پرورش، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال یک هزار و ۶۰۰ نفر از آموزش و پروش استان زنجان بازنشسته شوند که به جای این افراد ۶۵۰ تا ۷۰۰ نفر جایگزین می‌شوند.

,

وی با بیان اینکه فقط ۵۰ درصد نیازمندی خود در نیروی انسانی را می‌توانیم جذب کنیم، ادامه داد: عمده نیازمندی اداره کل آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی در مقطع ابتدایی است.

,

اسماعیلی خاطر نشان کرد: در سالهای آینده نیازمندی شدید در حوزه نیروی انسانی از مقطع ابتدایی و متوسطه خواهد رسید.

,

به کار گیری 50 هزار بازنشسته برای جبران کمبود معلم در کشور

, به کار گیری 50 هزار بازنشسته برای جبران کمبود معلم در کشور, به کار گیری 50 هزار بازنشسته برای جبران کمبود معلم در کشور,

عباس ارغوانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه بهترین و موثرترین عامل در فرایند آموزش معلم است، اظهار کرد: اگر معلم نباشد چرخه آموزش با مشکل مواجه می شود.

,

وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه است، تصریح کرد: اگر فکری برای جبران کمبود معلم نشود آموزش در مدارس با مشکل مواجه می شود.

,

جانشین بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جبران کمبود معلم در کشور، تصریح کرد: بری جبران کمبود معلم از ظرفیت معلمان بازنشسته برای جبران ۵ میلیون نفر ساعت با ظرفیت 50 هزار بازنشسته استفاده می شود.

,

, ,

به کار گیری 15 هزار دانشجو معلم در آموزش و پروش

, به کار گیری 15 هزار دانشجو معلم در آموزش و پروش, به کار گیری 15 هزار دانشجو معلم در آموزش و پروش,

وی با اشاره به استفاده از طرفیت دانشجو معلم های دانشگاه فرهنگیان، عنوان کرد: از ۱۵ هزار دانشجو معلم که در سال آخر تحصیل هستند برای جبران کمبود معلم کمک گرفته می شود.

,

ارغوانی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت تدریس ساعات اضافه توسط معلمان مدارس انجام شده است، افزود: اصلی ترین و پربازده ترین روش برای جبران کمبود معلم جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان است.

,

328 هزار معلم تا سال آینده بازنشسته می شوند

, 328 هزار معلم تا سال آینده بازنشسته می شوند, 328 هزار معلم تا سال آینده بازنشسته می شوند,

کمال اوجاقلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه متاسفانه آمار دقیقی از میزان کمبود معلم در کشور در دسترس نیست، اظهار کرد: مسئولان متولی امر آموزش در کشور آمار کمبود معلم را از ۳۴ هزار معلم تا ۳۰۰ هزار معلم در مصاحبه ها ذکر کرده اند.

,

وی با بیان اینکه طبق تحلیل سازمان برنامه و بودجه تا سال ۱۴۰۶، ۴۶۳ هزار و ۲۷۲ معلم از آموزش و پرورش بازنشست می شوند، ابراز کرد: ۷۱ درصد از این معلمان تا سال ۱۴۰۲ بازنشست می شوند.

,

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان با بیان اینکه در سال آینده ۳۲۸ هزار معلم از آموزش و پرورش بازنشسته می شوند، تصریح کرد: این نشان دهنده وجود یک بحران در آموزش و پرورش است.

,

وی با اشاره به دلایل بروز این بحران در آموزش و پرورش، عنوان کرد: در سال ۱۳۷۰ بدون توجه به جمعیت دانش آموزی که در دهه ۸۰ به مرور زمان جمعیت دانش آموزان کاهش پیدا می کند ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش و پرورش شد.

,

کاهش ورودی دانشجو معلم به دانشگاه فرهنگیان

, کاهش ورودی دانشجو معلم به دانشگاه فرهنگیان, کاهش ورودی دانشجو معلم به دانشگاه فرهنگیان,

اوجاقلو خاطر نشان کرد: طبق آمار در دهه ۸۰، ۹۸۰ هزار معلم به ازای یازده میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز وجود داشته است و این یعنی در آن بازی زمانی آموزش و پرورش با مازاد نیرو مواجه بوده است.

,

وی با بیان اینکه مازاد نیرو در آموزش و پرورش موجب شده است تا میزان ورودی معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان کاهش پیدا کند، افزود: کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان موجب بروز بحران کمبود معلم شده است که این بحران تا سال ۱۴۳۰ ادامه دارد.

,

, ,

بحران کمبود معلم در کشور با رعایت استاندار های آموزشی

, بحران کمبود معلم در کشور با رعایت استاندار های آموزشی, بحران کمبود معلم در کشور با رعایت استاندار های آموزشی,

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان با بیان اینکه در عین حال که استانداردهای آموزشی رعایت نمی‌شود ما با کمبود معلم مواجه هستیم، ادامه داد: اگر استانداردهای آموزشی رعایت شود بحران کمبود معلم در کشور و استان بسیار جدی است.

,

وی با بیان اینکه مطابق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۲ نسبت دانش آموز به معلم در مقطع ابتدایی باید 20 به 1 باشد، ابراز کرد: در حالی که طبق اعلام کارشناسان آموزش و پرورش این نسبت در کشور 30 به 1 است.

,

اجاقلو بیان کرد: اگر الان کمبود ظاهری معلم را بتوانیم جبران کنیم با کمبود پنهان معلم نیز مواجه هستیم.

,

وی با اشاره به تاثیرات کمبود معلم در آموزش و حوزه تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تاثیر کمبود معلم در آموزش و پرورش را ببینیم تاثیر این کمبود در نتایج کنکور سال ۱۴۰۱ کاملا مشهود است.

,

فقط یک رتبه برتر کنکور سراری از مدارس دولتی است

, فقط یک رتبه برتر کنکور سراری از مدارس دولتی است, فقط یک رتبه برتر کنکور سراری از مدارس دولتی است,

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان با بیان اینکه از بین ۴۰ دانش آموز برتر در کنکور سراسری فقط یک دانش آموز از مدرسه دولتی فارغ التحصیل شده است و باقی دانش آموزان از مدارس خاص و سمپاد فارغ التحصیل شده اند، افزود: کمبود معلم در آموزش و پرورش موجب آسیب به آموزش دانش‌آموزان است.

,

وی با بیان اینکه کمبود معلم در مدارس عادی و افزایش تراکم دانش آموزی در مدارس دولتی اثرش را در کاهش کیفیت آموزشی نشان می دهد، عنوان کرد: با افزایش تراکم دانش آموزی در کلاس‌های درس تعامل بین معلم و دانش آموز کاهش پیدا میکند و معلم صرفاً به یک سخنران تبدیل می شود.

,

اوجاقلو با بیان اینکه کمبود معلم در مدارس موجب می شود تا معلمان ساعات بیشتری را تدریس کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه مسائل مالی معلمان تا به این لحظه حل نشده است معلمان مجبور هستند ساعات بیشتری را برای دریافت حقوق بیشتر تدریس کنند.

,

, ,

بدون جبران کمبود معلم سند تحول بنیادنی یعنی کشک

, بدون جبران کمبود معلم سند تحول بنیادنی یعنی کشک, بدون جبران کمبود معلم سند تحول بنیادنی یعنی کشک,

وی با بیان اینکه آموزش علمی فقط یک بخش از ساحت های شش گانه آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: با وجود کمبود معلم ساحت های دیگر آموزشی مورد غفلت واقع می شود.

,

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان عنوان کرد: اگر کمبود معلم حل نشود اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک شوخی بیش نیست.

,

وی تاکید کرد: اگر بحث رتبه بندی معلمان و تامین معلمان جدی گرفته نشود ما فقط اسناد را می نویسیم اما آن اسناد اجرا نمی شود و نمی توان با این روش یک دانش آموز خوب و یا به تعبیر دیگر یک شهروند خوب تربیت کنیم.

,

وی با بیان اینکه متاسفانه کمبود معلم باعث شده است که ما نتوانیم معلمان استاندارد را جذب آموزش و پرورش کنیم، ابراز کرد:  رهبری چندین بار بر این موضوع تاکید کرده اند که تنها راه جذب به معلم در جمهوری اسلامی ایران دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی است.

,

کمبود معلم تاثیر مستقیمی در کیفیت آموزشی دارد

, کمبود معلم تاثیر مستقیمی در کیفیت آموزشی دارد, کمبود معلم تاثیر مستقیمی در کیفیت آموزشی دارد,

یوسف دولتیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج‌رسا با اشاره به کمبود معلم در کشور و استان، اظهار کرد: با کمبود حدود ۲۰۰ هزار معلم در سطح کشور مواجه هستیم و به تبع آن استان زنجان نیست دچار کمبود هایی در این حوزه است.

, موج‌رسا,

وی با بیان اینکه طبیعتا کمبود معلم تاثیر مستقیمی در بحث کیفیت آموزش و مسائل آموزشی دارد، ابراز کرد: کمبود معلم به گونه ای نیست که بگوییم هیچ راه حلی برای جبران این مشکل نداریم.

,

مسئول بسیج فرهنگیان استان زنجان با بیان اینکه یکی از راهکارهای جبران کمبود معلم به کارگیری معلمان بازنشسته است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته به کارگیری بازنشستگان آموزش و پرورش برای تدریس امری رایج بوده است.

,

به کارگیری بسیجیان یکی از راه های حل مشکل کمبود معلم در کشور

, به کارگیری بسیجیان یکی از راه های حل مشکل کمبود معلم در کشور, به کارگیری بسیجیان یکی از راه های حل مشکل کمبود معلم در کشور,

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برای تدریس معلمان بازنشسته محدودیت زمانی در نظر گرفته شده بود، عنوان کرد: اگر این محدودیت زمانی برداشته شود می توان بازخورد خوبی از این طرح برای جبران کمبود معلم گرفت.

,

دولتیاری با بیان اینکه بهترین راهکار برای جبران کمبود معلم کمک گیری از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان است، ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان می تواند واحدهای درسی را به صورت فشرده تدریس کند و دانشجو بعد از سال سوم وارد عرصه تدریس شود.

,

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای جبران کمبود معلم به کارگیری بسیجیان است، خاطرنشان کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت میتوان از بسیجیان برای حل مشکل کمبود معلم استفاده کرد.

,

اگرچه وزارت آموزش و پروش روش های مختلفی را برای جبران کمبود معلم در دستور کار خود قرار داده است اما ایسن اقدامات یک اقدات اروزژانسی است و در بازه زمانی خاص مشکل را رفع می کند.

,

تا زمانی که آمورش و پروش مشکل کمبود معلم را حل نکند باید شاهد کاهش کیفیت آموزشی و افت تدریجی کیفیت مدارس دولتی و افزایش تراکم در کلاس های درس باشیم که اثرات سوء فراوانی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه