اخبار داغ

ضرورت توجه ویژه به زیرساخت‌های مرز خسروی؛

مرز خسروی باید به یک کمپ بزرگ خدماتی ویژه اربعین تبدیل شود/ احداث پارکینگ‌ و تعریض جاده‌های منتهی به مرز اولویت‌ مسئولان باشد

مرز خسروی باید به یک کمپ بزرگ خدماتی ویژه اربعین تبدیل شود/ احداث پارکینگ‌ و تعریض جاده‌های منتهی به مرز اولویت‌ مسئولان باشد
مرز خسروی به عنوان قدیمی ترین گذرگاه غرب کشور و با وجود زیرساخت های مناسب باید به یک کمپ بزرگ خدماتی ویژه اربعین تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، در بحث زیارت بیش از آنکه فلسفه و برهان مطرح باشد شور و عشق مطرح بوده و قبل از آنکه عقل محاسبه کرده و دریابد که چرا، دل فرمان داده و صاحب را به کعبه مقصود می‌ رساند و به عبارتی وادی زیارت بیش و پیش از آنکه وادی معقولات و محاسبات عقلی باشد، وادی دل و جذبه درون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

اربعین حسینی برای عاشقان حضرتش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حضور کم نظیر و حتی بی‌ نظیر زائران از سرتاسر گیتی صحنه‌ای به نمایش می ‌گذارد که حتی روز عاشورا حسینی نیز چنین عظمت و جلالی را تصور نتوان کرد.

,

راهپیمایی اربعین یکی از باشکوه‌ترین و پرازدحام‌ترین مراسمات دینی جهان است ، چرا که در یک بازه سه هفته‌ ای میلیون ها نفر در مسیر نجف به کربلا تردد می‌ کنند، لذا برای تأمین امنیت، رفاه، رسیدگی به مصدومان و بیماران احتمالی، تشریفات گمرکی، پارکینگ و نظم‌بخشی به تردد خودروها در زمان رفت و بازگشت نیاز به زیرساخت‌های ویژه و حساب‌ شده ای دارد.

,

, ,

خواسته مردم از مسئولان؛ زیرساخت مناسب زائرین اربعین در مرز خسروی فراهم شود

, خواسته مردم از مسئولان؛ زیرساخت مناسب زائرین اربعین در مرز خسروی فراهم شود, خواسته مردم از مسئولان؛ زیرساخت مناسب زائرین اربعین در مرز خسروی فراهم شود,

سه سال قبل پس از سال ها انتظار قدیمی ترین گذرگاه مرزی غرب به روی زوار و عشاق حسین(ع) بازگشایی شد. مرزی که سال ها افتخار میزبانی از زوار را در کارنامه خود داشت و به دلیل درگیری های داعش بسته شده بود، بازگشایی شد و این اتفاق پیش درآمد خوب و مبارکی بود.

, سه سال قبل پس از سال ها انتظار قدیمی ترین گذرگاه مرزی غرب به روی زوار و عشاق حسین(ع) بازگشایی شد. مرزی که سال ها افتخار میزبانی از زوار را در کارنامه خود داشت و به دلیل درگیری های داعش بسته شده بود، بازگشایی شد و این اتفاق پیش درآمد خوب و مبارکی بود.,

از آنجا که بازگشایی پس از چند سال به طور قطع نواقص و کمبودهایی را به دنبال داشت، انتظار می رود پس از تجربه اربعین سال ۹۸ این کاستی ها مرتفع شود.

,

مسئولین استانی و متصدیان پیاده روی اربعین باید برای ایجاد زیرساخت مناسب زائرین اربعین در مرز خسروی تمهیدات ویژه ای را عملیاتی کنند و سعی در گسترش خدمات و کم کردن رنج سفر مردم باشند.

,

مرز خسروی از درگاه های ورودی و خروجی مسافران اربعین است و مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد. عمده مشکلات مرز برای عبور و مرور مربوط می ‌شود به ازدحام جمعیت، ترافیک در ورودی شهرها، محل پارک خودرو، تأمین امنیت خودروها و کمپ‌های امدادی و اورژانسی برای مداوا از نکات  بسیار‌مهم و حائز اهمیت است که متولیان امر به‌ طور ویژه این  مرز را موردتوجه قرار داده و نیازهای آن را برای تأمین نیازهای اساسی زائرین برطرف کنند .

,

, ,

لزوم در نظر گرفتن پارکینگ های مناسب و تعریض جاده های منتهی به خسروی 

, لزوم در نظر گرفتن پارکینگ های مناسب و تعریض جاده های منتهی به خسروی , لزوم در نظر گرفتن پارکینگ های مناسب و تعریض جاده های منتهی به خسروی ,

شاید ترافیک چند ساعته ورودی مرز خسروی برای کسانی که در این گره بزرگ اسیرشده بودند یکی از سخت ‌ترین مراحل سفر بود، شهر گنجایش این حجم از ماشین را نداشت و ورودی شهر به طور کامل قفل شده بود. یک بی نظمی کامل عبور و مرور را غیر ممکن ساخته بود و همین مسئله سبب شد تا ازدحام جمعیت ساعت به ساعت بیشتر شود. این تجربه یک رویداد بسیار مهم است که باید راهور ناجا برای نظم دهی تردد وسایل نقلیه از چند روز قبل پارکینگ‌های بیرون از شهر را فراهم کرده تا ترافیک و مشکلات جاده به داخل شهرستان  وارد نشود. تعریض جاده یکی دیگر از مسائلی است که تا قبل از آغاز حرکت جمعیت به سمت مرزها باید انجام شود. استقرار نیروهای انتظامی باید به نحوی باشد که مانع از وقوع بی نظمی در تردد شود و آمادگی نیروها امر خدمت رسانی را تسریع خواهد کرد.

,

زائرانی که به دلیل نداشتن پاسپورت یا ناقصی مدارک در پشت درهای مرز اسیرشده بودند به دلیل افزایش تعداد افراد و فشار جمعیت در آستانه بروز بحران بود و امکان آسیب دیدگی و خفگی بسیاری پیش بینی می شد که با اقدام سریع مسئولین از یک فاجعه انسانی پیش‌گیری گردید لذا باید برای امسال ترتیبی اتخاذ شود تا مراحل تأیید مدارک و یا درگاه‌های ورودی افراد، به محل بسیار بزرگ‌تری منتقل شود تا از بروز مشکلات این چنینی پیش‌گیری شود. مراحل اعزام به داخل خاک عراق باید با هماهنگی مسئولین سریع تر انجام شود تا از ازدحام جمعیت در پشت مرز جلوگیری به عمل آید. ایجاد یک بنای موقت بزرگ می تواند کیفیت خدمات دهی را افزایش داده و به عنوان یک شرایط خاص و ویژه از نیروهای مردمی نیز کمک گرفته شود.

,

تمامی حرف‌هایی که زده شد برای این است که هنوز اربعین امسال نیامده و عملکرد مسئولین مشخص نیست و دیکته نا نوشته نیز غلطی ندارد بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا مشکلات سال‌ های قبل امسال نیز تکرار می‌ شود یا خیر ، مسئولین همچنان برای تأمین امکانات اقدامی کرده‌اند یا همه ادعاها در حد شعار باقی می‌ماند، باید نشست و دید تا مسئولین از این مأموریت اربعین سربلند بیرون می‌آیند یا خیر. شعار نمی تواند گره از مشکلات مردم خسته ای باز کند که فاصله نجف را تا کربلا پیاده آمده و سپس در شرایطی بسیار دشوار خود را به مرز رسانده اند. یک تلاش جدی می خواهد  تا مرزهای استان کرمانشاه از قالب سنتی خود به یک کمپ بزرگ خدماتی ویژه اربعین تبدیل شود.

,

, ,

 بیش از ۵۵ هکتار پارکینگ پیش بینی شده است/ خسروی آماده پذیرایی از زوار اربعین است 

,  بیش از ۵۵ هکتار پارکینگ پیش بینی شده است/ خسروی آماده پذیرایی از زوار اربعین است ,  بیش از ۵۵ هکتار پارکینگ پیش بینی شده است/ خسروی آماده پذیرایی از زوار اربعین است ,

محمد حیدری در گفتگو با مرصاد با اشاره به تجربیات خود در استان خوزستان و اربعین ۱۴۰۰ اظهار داشت: یک مجموعه ای از برنامه های مختلف طراحی نموده ایم، که خروجی این برنامه ها همانطور که رئیس جمهور بیان داشته یک اربعین ارزان و آسان برای زائرینی که از سراسر کشور برای رفتن به کربلا، مرز خسروی استان کرمانشاه را انتخاب می کنند.

,

فرماندار قصرشیرین با اشاره به اینکه حمل و نقل مساله اول و بسیار مهمی است بیان کرد: زائرین از سه طریق راه آهن، ناوگان حمل و نقل عمومی و عده ای نیز از طریق ناوگان حمل و نقل شخصی وارد استان کرمانشاه می شوند که تدارکات لازم برای زائرین در نظر گرفته شده است.

,

وی در ادامه عنوان کرد:  بیش از ۵۵ هکتار پارکینگ پیش بینی شده تا زائرینی که با خودروی شخصی وارد استان می شوند، پیش از عزیمت به کربلا، خودروهای خود را در پارکینگ ها که تحت پوشش خدمات انتظامی است، قرار داده و  با خیال راحت سفر خود را ادامه دهند.

,

حیدری خاطرنشان کرد: زیر ساختهای آب، برق، تلفن و مسائل بهداشتی پیش بینی شده و امید است که در این زمینه با مشکل خاصی مواجه نشویم.

,

آمادگی پذیرایی روزانه از 100 هزار نفر زائر در خسروی / تدوین برنامه جامع ترافیکی 

, آمادگی پذیرایی روزانه از 100 هزار نفر زائر در خسروی / تدوین برنامه جامع ترافیکی , آمادگی پذیرایی روزانه از 100 هزار نفر زائر در خسروی / تدوین برنامه جامع ترافیکی ,

وی با اشاره به اینکه روزانه برای ۱۰۰ هزار نفرتدارکات لازم دیده شده است بیان داشت: دو بیمارستان صحرایی و یک کلینیک درمانی در مرز خسروی پیش بینی شده و بیمارستان حضرت ابوالفضل عباس ع قصر شیرین در حال تجهیز است و تیم های پزشکی در بیمارستان مستقر می شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو برای تامین آب شرب و ایجاد ایستگاه های آب سردکن در طول مسیر، قول هایی داده و شروع به کار کردند و در مرز خسروی یک مکانی برای دپو آب خنک در حال انجام است.

,

وی به سفری که وزیر کشور به مرز خسروی داشت اشاره کرد و گفت: با پیگیری استاندار کرمانشاه، برای اولین خط لوله گاز قصر شیرین به مرز خسروی مورد تایید و تصویب قرار گرفت و از روز گذشته خط لوله شروع به کار کرده و امید است در این مدت کوتاه با هم افزایی ملی و جهادی انتقال این خط لوله گاز به سرانجام برسد.

,

فرماندار قصرشیرین افزود: خط لوله آب شرب قصرشیرین به مرز خسروی پیش بینی شده، که وزارت نیرو کار آن را انجام خواهد داد.

,

وی با بیان اینکه یک برنامه جامع برای ترافیک زائرین با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: موکب ها، با توان مردمی وارد عرصه شده و هفته آینده در مرز خسروی و قصر شیرین مستقر خواهند شد.

,

حیدر ی بیان داشت: تمام تدابیرهای لازم برای زائرین در نظر گرفته شده ، تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای اولیه و ثانویه  زائرین باشیم و آنها با آرامش و روحیه بسیار بالایی عازم سفر کربلا شوند.

,

وی با اشاره به اینکه مرز خسروی از روز یک شنبه باز خواهد شد،عنوان کرد: از مردم سراسر کشور می خواهم که مرز خسروی را برای ورود به کربلا انتخاب کنند، چرا که مزیت هایی که مرز خسروی دارد نسبت به مرزهای دیگر متفاوت است.

,

فرماندار قصر شیرین افزود: از جمله مزیت آن این است که، تمام امکانات زیر ساختی و هتل ها در شهر قصرشیرین پیش بینی شده و زائرین می توانند از این امکانات استفاده کنند.

,

وی با بیان اینکه تمام حسینیه ها، مساجد، مدارس آماده خدمت رسانی به زائرین است بیان کرد:  مردم قصرشیرین با در اختیار گذاشتن منازل خود، از زایرین استقبال می کنند.

,

حیدری با اشاره به اینکه چندین پیش بیمارستان توسط سازمان اورژانس کشور پیش بینی شده و در حال انتقال به مرز خسروی است بیان داشت: سازمان امداد ونجات کشور، با استقرار امداد هوایی در  تلاش است، در صورت وقوع حوادث غیر قابل پیش بینی از طریق امداد هوایی نقل و انتقال بیماران را انجام خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه