اخبار داغ

محصص: قهرمانی جوانان در کافا دستاورد ارزشمندی است

محصص: قهرمانی جوانان در کافا دستاورد ارزشمندی است
عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال معتقد است قهرمانی تیم ملی جوانان در مسابقات کافا با توجه به فرصت کوتاه این تیم موفقیت ارزشمندی به شمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره عملکرد تیم ملی فوتبال جوانان در تورنمنت کافا گفت:در درجه اول باید به کادر فنی و بازیکنان این تیم تبریک بگویم. ملی پوشان جوان با زمان بسیار اندکی که داشتند، موفقیت بزرگی به دست آوردند. اگر این تیم به مدت یک سال تمرین کرده بود، انقدر مورد تمجید قرا نمی گرفت اما در مدت اندکی که داشتند بهترین عملکرد را از خود به جای گذاشتند و به همین دلیل این قهرمانی دستاورد ارزشمندی است.
وی افزود:چیزی که اهمیت دارد تجربه ای است که از مسابقات با تیم ها به دست می آوریم. حضور موفق تیم جوانان نشان دهنده این است که با برنامه و هدف پیش می روند و نتیجه مورد نظر را کسب می کنند. استعدادهای بسیاری در بانوان و آقایان وجود دارد اما برای پرورش آنها فرصت اندکی داریم.
محصص ادامه داد:مرفاوی از مربیان شاخص است و اکنون در آغاز راه قرار دارد. مسلم می دانم که کادر فنی تیم جوانان با اندوخته زیادی از تورنمنت کافا بازگشته و بخاطر ارزیابی دقیقی که از نوع بازی شاگردانش داشته، در مسابقات پیش رو روز به روز بهتر خواهد شد. معتقدم رفتار بازیکنان ،استراتژی و نقش بازیکنان ذخیره در تورنمنت ها بسیار تعیین کننده و مهم است. داشتن استراتژی برای 90 دقیقه، نقش بازیکنان ذخیره در حین بازی بسیار مهم خواهد بود.
عضو کمیته فنی بیان کرد:من فقط دو بازی از تیم ملی جوانان را نظاره کردم و مطمئن هستم صمد مروفای و کادر فنی اش برای بازیکنان ذخیره برنامه دارند. چرا که همین بازیکنان در مسابقات پیش رو تاثیر گذار خواهند بود. از همه مهمتر رفتار تیم در داخل زمین و بیرون از زمین است که این امر یک تیم آماتور را از یک تیم صاحب برنامه که در بالاترین سطح قرار دارد، جدا می کند.
وی که کلاس مربیگری درجه A را هم اکنون در مرکز ملی فوتبال تدریس میکند گفت:امروز در کلاس آموزشی برای شرکت کنندگان درباره "عملکرد در سطح بالا" صحبت کردم. به زبان ساده باید بگویم که قابلیت کادر فنی برای هدایت بازیکنان در رسیدن به بالاترین سطح بازی است که خوشبختانه تیم مرفاوی از این قاعده در بازیهایی که انجام داد، جدا نبود. معتقدم مربی که خود را در عملکرد بالا می داند کمک می کند تا بازیکنان خود را در بالاترین سطح نگاه دارد. ما مربیان شایسته ای داریم اما اینکه چگونه برنامه ریزی می کنند، بسیار مهم است. چرا که برنامه ریزی در روند رو به رشد بودن یک تیم بسیار اثر گذار است.

محصص: قهرمانی جوانان در کافا دستاورد ارزشمندی است
محصص در ادامه با بیان اینکه باید از تورنمنت کافا استفاده بهینه کنیم گفت:کسب مقام اولی عالی است اما مهمتر از آن شناخت نقاط ضعف و قوت تیم است .تیم جوانان فرصت زیادی برای حضور در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا ندارد اما با شرکت در تورنمنت کافا شروع خوبی داشت. نباید فراموش کنیم که تیم با چه مشکلاتی از لحاظ فنی مواجه بود. فقط نتیجه بازی نیست. این تیم نوسان داشت اما خوب از پس آن بر آمد.
وی در پایان گفت: استراتزی و رفتار تیم اگر کنترل نشود در مراحل بعدی به مشکل خواهیم خورد. بر همین اساس ضمن تشکر و خسته نباشید به تیم جوانان و کادر فنی ، از آنها می خواهم که با تمرکز و برنامه ای که دارند پیش روند تا شاهد موفقیت های بیش از پیش آنها در میادین مختلف باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه