اخبار داغ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

استقرار ۷۰ تانکر آبرسان در شهرکرد و شهرها و روستاهای اطراف/ ۵۰ درصد نیاز آبی شهرکرد از چشمه کوهرنگ تامین می شود

استقرار ۷۰ تانکر آبرسان در شهرکرد و شهرها و روستاهای اطراف/ ۵۰ درصد نیاز آبی شهرکرد از چشمه کوهرنگ تامین می شود
محسن حسین میرزایی گفت: ۷۰ دستگاه تانکر آبرسانی از مناطق مختلف این استان و استان‌های مختلف به شهرکرد اعزام شدند، ۵۰ تانکر در شهرکرد و ۲۰ دستگاه دیگر در شهرها و روستاهای اطراف مستقر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز; محسن حسین میرزایی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بارندگی‌های پراکنده در جای‌جای ایران صورت گرفت و این استان نیز از این قاعده مستثنی نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز;,

وی با اشاره به اینکه کانون اصلی سیل روستای بارده و مناطق عشایری کوهرنگ بود، افزود: از ساعات اولیه که بارندگی آغاز شد، ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها تشکیل جلسه داد.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حجم بارندگی در استان بسیار زیاد بود به‌گونه‌ایی که در عرض بیست دقیقه حدود ۸۰ میلی متر باران بارید، ادامه داد: با این حجم از بارندگی، مدیریتی که درخصوص سیل در استان صورت گرفت مدیریت خوبی بود.

,

حسین میرزایی عنوان کرد: هر کجا سیل بیاید، اولین مطالبه افراد سیل زده چادر است، اما در روستای بارده به دلیل هم‌دلی و مشارکتی که بین مردم وجود داشت هیچ چادری برای افراد سیل زده برپا نشد و مردم این خانواده‌ها را در منازل خود جایی دادند، این یک نکته مثبت در این روستا بود.

,

وی درخصوص قطعی آب در شهرکرد و شهرها و روستاهای اطراف آن، خاطرنشان کرد: نیاز شهرکرد به آب شرب ۶۵۰ لیتر در ثانیه است که ۵۰ درصد این نیاز از چاه‌هایی که در شهر واقع شده و ۵۰ درصد دیگر از چشمه کوهرنگ تامین می‌شود.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به دلیل وجود گل و لای شدید در چشمه کوهرنگ مجموعه آب چهارمحال و بختیاری مجبور شد این خط انتقال را از مدار خارج کند و تصمیمات کلان مدیران استان این بود که نباید مردم در تامین آب شرب مشکل پیدا کنند.

,

حسین میرزایی بیان کرد: به دنبال قطعی آب در شهرکرد، کشاورزان این شهر به دلیل همدردی با مردم، با توجه به اینکه خودشان برای آبیاری زمین‌های کشاورزی به این آب نیاز داشتند، چاه‌های کشاورزی را در اختیار مسؤولان قرار دادند که بلافاصله این آب وارد شبکه آبرسانی اصلی شهر شد.

,

وی تاکید کرد: ۷۰ دستگاه تانکر آبرسانی از مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری و استان‌های مختلف به شهرکرد اعزام شدند که در روزهای بعد با اضافه شدن ۵۰ تانکر دیگر این تانکرها به ۱۲۰ مورد رسید که ۲۰ دستگاه در شهرها و روستاهای اطراف و ۱۰۰ دستگاه در شهرکرد مستقر شدند.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه آب بهداشتی تامین و در قالب آب‌های بسته‌بندی در اختیار مردم قرار گرفت، تصریح کرد: آب چشمه کوهرنگ در نهایت با رفع کدورت و تصفیه وارد مدار آبرسانی به شهرکرد می‌شود.

,

حسین میرزایی اظهار داشت: برخی از مردم درخصوص نبود یا کمبود تانکرهای آب در مناطق شهری و روستایی به‌ویژه شهرکرد گله داشتند، لذا تصمیم بر آن شد که تانکرهای آب بر طبق پهنه‌بندی تقسیم بندی و مستقر شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه