اخبار داغ

داورزنی: کشورهای آسیایی به تیم‌های زیر 18 سال توجه بیشتری داشته باشند

داورزنی: کشورهای آسیایی به تیم‌های زیر 18 سال توجه بیشتری داشته باشند
رئیس فدراسیون والیبال ایران و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی، گفت: اگر قرار است سطح فنی والیبال بزرگسالان در آسیا ارتقا یابد باید تمامی کشورهای این قاره نسبت به تیم‌های زیر 18 سال خود توجه بیشتری داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی رئیس کمیته کنترل مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا، در آغاز نشست رسمی این کمیته در هتل المپیک تهران، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک هم مسابقاتی در شأن کنفدراسیون والیبال آسیا با حضور هشت تیم برگزار کنیم. این رقابت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم با رعایت تمامی پروتکل‌ها میزبان خوبی برای این مسابقات باشیم.

وی ادامه داد: فدراسیون جهانی توجه ویژه‌ای به ارتقای رده‌های سنی پایه والیبال دارد تا به این روش والیبال را در دنیا توسعه دهد، اما متاسفانه در آسیا تنها هشت کشور در این دوره از مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا حضور دارند و این موضوع نقطه ضعفی برای آسیا محسوب می‌شود که باید به آن توجه کرد تا کشورها توجه جدی نسبت به این موضوع داشته و سرمایه‌گذاری بیشتری روی این مسئله داشته باشند.

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر این که اگر قرار است سطح فنی والیبال بزرگسالان ارتقا یابد باید تمامی کشورهای قاره آسیا نسبت به تیم نوجوانان توجه بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: به این شکل می‌توانیم سطح والیبال آسیا را به لحاظ کیفی ارتقا دهیم. در سه سال اخیر که مسابقات مختلف در آسیا به دلیل شیوع کرونا کنسل شدند، اروپا به مسابقات خود ادامه داد و به همین دلیل گپی در والیبال آسیا ایجاد خواهد شد و امیدواریم با کمک شما دوستان و همکاران اعضای کمیته فنی ضعف‌ها را برطرف کرده و والیبال آسیا را ارتقا دهیم.

وی افزود: تلاش والیبال ایران این است که به استانداردهای جهانی نزدیک شویم، اما لغو برخی مسابقات و عدم حضور برخی کشورها در مسابقات باعث فاصله گرفتن والیبال آسیا از جهان می‌شود. باید تمامی کشورها خود را به سطح فنی والیبال جهان برسانند اما متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که تنها یک یا دو کشور در حال تلاش برای رسیدن به این سطح هستند در حالی که باید کنفدراسیون آسیا تدبیر جدیدی بیاندیشد تا خود را در والیبال دنیا مطرح کند.

داورزنی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی ایران برای ارتقای والیبال قاره آسیا گفت: در ماه گذشته میزبان کشور مراکش و عراق برای برگزاری اردوی تدارکاتی بودیم تا والیبال این کشورها ارتقا یابد چرا که رشد کردن ایران به تنهایی و در رده اول والیبال ایستادن کافی نیست و باید رقابت‌های آسیایی در سطح اول جهان قرار گیرد.

وی یادآور شد: براساس انتظاری که جامعه والیبال دنیا از آسیا دارد باید توجه جدی‌تری به تیم‌های نوجوانان شود و شرایطی فراهم شود که کشورهای آسیایی سرمایه‌گذاری بیشتری روی این رده داشته باشند. در حال حاضر که رده‌های سنی دو سال کمتر شده و تیم جدید زیر 16 سال شکل گرفته است، می‌توان به اهمیت این گروه سنی برای فدراسیون جهانی پی‌برد.

رئیس کمیته کنترل مسابقات نوجوانان آسیا با بیان این که نگاه ایران به میزبانی مسابقات نوجوانان فرقی با مسابقات بزرگسالان ندارد، گفت: هرچه لازم است از لحاظ امکانات و غذا و … برای نوجوانان همچون رده سنی بزرگسالان فراهم شده است. شخصیت این گروه سنی در این مسابقات در نظر گرفته می‌شود و با رعایت پروتکل‌ها تلاش می‌کنیم ریسک را به حداقل برسانیم تا مشکلی برای شرکت‌کنندگان ایجاد نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شرایطی برای میهمانان فراهم کنیم که خاطره خوبی از ایران در ذهن آن‌ها باقی بماند.

چهاردهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 18 سال آسیا 2022 از 24 تا 31 مردادماه در سالن فدراسیون والیبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه