اخبار داغ

جهادی‌ها زنگار محرومیت را از تارک روستاهای مشهد برمی‌چینند؛

از کمک به کشاورزان در برداشت محصول تا آبرسانی به روستاها/ جوانان جهادی در کنار محرومین مشق مهربانی می‌کنند

از کمک به کشاورزان در برداشت محصول تا آبرسانی به روستاها/ جوانان جهادی در کنار محرومین مشق مهربانی می‌کنند
جهادگران استان خراسان رضوی در دهه اول محرم با حضور در مناطق کم برخوردار حاشیه شهرها و مناطق روستایی به ساخت منازل معسرین، اجرای طرح آبرسانی، ارائه خدمات پرشکی رایگان و جهاد تعلیم و تربیت پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، طبق آخرین آمارها ۴۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور وجود دارد. به گفته سردار زهرایی، رئیس بسیج سازندگی کشور در حال حاضر جریان جهادی کشور به عنوان یک فناوری انقلاب و مولفه قوی شدن ایران اسلامی حرفی برای گفتن دارد و در بحران های مختلف اعم از سیل، زلزله و غیره پیشران و موتور محرکه حرکت‌ها بوده است. جهادگران استان خراسان رضوی نیز در مسیر سازندگی، از ابتدای محرم اقدامات به سزایی داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

ارائه خدمات گروه های جهادی بسیجی حاشیه شهر مشهد در دهه ابتدایی محرم

, ارائه خدمات گروه های جهادی بسیجی حاشیه شهر مشهد در دهه ابتدایی محرم, ارائه خدمات گروه های جهادی بسیجی حاشیه شهر مشهد در دهه ابتدایی محرم,

رضا رباط جزی، مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه میثم مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، ضمن اشاره به خدمات گروه های جهادی بسیجی در دهه ابتدایی محرم امسال اظهار کرد: توزیع ۳۶ هزار پرس غذای گرم و ۲۸۰۰ سبد کالا، ساخت ۲ واحد منزل معسرین و ویزیت رایگان ۲۰۰ نفر از بیماران در مناطق مختلف حاشیه شهر مشهد تاکنون انجام شده است.

, صبح توس,

وی افزود: در حاشیه شهر مشهد ساخت منازل معسرین به اتمام رسیده و تحویل شده است و همچنین توزیع غذای گرم ویژه جامعه هدف حاشیه شهر مشهد در کنار سایر خدمات صورت گرفته است.

,

مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه میثم مشهد ادامه داد: با همکاری مراکزی مانند نفس و مرکز کم بینایان ویزیت رایگان بیماران و ارائه سبد کالا انجام شد. در دهه اول محرم امسال 5 گروه جهادی حدود ۱۰۰ نفره در زمینه های مختلف توزیع اقلام معیشتی، ساخت منزل و خدمات تخصصی از جمله پزشکی، عمرانی و فرهنگی همکاری داشتند.

,

رابط جزی تصریح کرد: قرارگاه تابستانی ویژه ارائه خدمات به محرومان تشکیل شده و در دهه اول محرم نیز این خدمات گسترش یافته است.

,

وی ضمن تأکید بر ضرورت ارائه خدمات برای حاشیه شهر مشهد افزود: با همکاری صورت گرفته بین کمیته امداد، شهرداری و بسیج اشتراک گیری خانواده های نیازمند صورت گرفت تا اقلام و منابع به صورت یکپارچه و یکسان بین محرومان توزیع شود و خانواده ای از دریافت بسته های معیشتی و خدمات مختلف بازنماند.

,

مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه میثم مشهد خاطرنشان کرد: در ارائه خدمات جهادی به حاشیه شهر اکتفا نشده و روستاهای اطراف نیز از جمله شهرک شهید شوشتری، برزش آباد و سایر روستاها در دهه اول محرم پوشش داده شد و عدالت توزیعی به صورت کامل رعایت شده است.

,

, ,

همکاری گروه جهادی با مردم در برداشت انگور در خلیل آباد

, همکاری گروه جهادی با مردم در برداشت انگور در خلیل آباد, همکاری گروه جهادی با مردم در برداشت انگور در خلیل آباد,

حسن صفدری، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلیل آباد نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کارهای جهادی و خدمت به مردم در ماه محرم پیگیری شده است، اظهار داشت: گروه های جهادی شهرستان خلیل آباد علاوه بر برپایی مراسم‌های عزاداری اباعبدالله (ع) در دهه اول محرم، کمک در پخت نان برای عزاداران، اجرای پی ریزی جهت ساخت منزل محروم، توزیع یک تن گوشت مرغ گرم بین نیازمندان، طبخ و توزیع غذای گرم، اجرای میز خدمت در مساجد و... را در برنامه کاری خود دارد.

, .,

وی همچنین خاطرنشان کرد: گروه جهادی شهید حیدری روستای ابراهیم آباد همزمان با ماه محرم در دهه اول با حضور در این روستا، محصول انگور چند باغ روستایی را به صورت رایگان برداشت کردند.

, .,

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلیل آباد با بیان اینکه در این طرح خانواده معظم شهدا و افرادی که پیر و سالخورده و بیمار بودند در اولویت قرار داشتند، خاطرنشان کرد: در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی در فصل برداشت محصولات، ۲۰ نفر از بسیجیان در روستا‌ی ابراهیم آباد حضور داشتند و در برداشت محصول انگور به مردم کمک کردند.

,

وی همچنین از ساخت آبشخور برای حیوانات وحشی خبر داد و تصریح کرد: گروه جهادی سردار شهید حاج مهدی طاهری به مدت دو روز اقدام به ساخت دو عدد آبشخور برای حیوانات وحشی در محدوده روستای مهدی آباد کردند.

,

صفدری اذعان کرد: همچنین در دهه اول یک گروه جهادی دیگر اقدام به ساخت دیوار منزل محروم کردند و در این اردوی جهادی 7 نفر از بسیجیان حضور داشتند.

,

, ,

اجرای طرح آبرسانی شهر خواف کمتر از ۸ ماه به پایان می‌رسد

, اجرای طرح آبرسانی شهر خواف کمتر از ۸ ماه به پایان می‌رسد, اجرای طرح آبرسانی شهر خواف کمتر از ۸ ماه به پایان می‌رسد,

کاظم نجاتی در حاشیه نشست با خبرنگاران  اظهار داشت: با حمایت و پشتیبانی دولت  قراردادی دو ساله برای تامین پایدار آب شرب در شهرستان خواف با ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار انعقاد شده است.

,  ,

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید دشتی شهرستان خواف افزود: آبرسانی به روستاها و شهرها از ماموریت‌های محور عملیاتی شهید دشتی است که با جدیت دنبال می‌شود.

,

نجاتی تاکیدکرد: تاکنون بهره‌برداری از طرح آبرسانی به روستاهای "سیجاوند و برآباد" در چند ماه اخیر در این طرح انجام شده است و همچنین در قدم بعدی حفر چاه برای تامین آب شرب شهر نشتیفان و شهر قاسم اباد نیز آغاز خواهد شد اما مهم‌تر از تامین آب، ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب است که باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

,

وی گفت:محور عملیاتی شهید دشتی نیروی زمینی سپاه پاسداران در شهرستان خواف علاوه بر تلاش در رفع محرومیت‌زدایی ماموریت حفظ امنیت پایدار در استان خراسان را نیز بر عهده دارد.

,

فرمانده محور عملیاتی قرارگاه شهید دشتی گفت:این پروژه آبرسانی که با قرارداد ۲ ساله به سپاه واگذار شده بود از ۳ ماه قبل در شهرستان خواف آغاز شده است و در مدت کمتر از پنج ماه دیگر تمام پروژه ها به اتمام خواهد رسید هر چند وظیفه اصلی ما برقراری امنیت در شهرستان خواف است اما سوای این کار سپاه جهت رفع مشکلات در امر آبرسانی و موضوعات دیگر به کمک دولت آمده است.

,

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

,

, ,
توزیع ۲۳۰۰ بسته کمک معیشتی و ۱۲ سری کمک جهیزیه بین نیازمندان تربت حیدریه
, توزیع ۲۳۰۰ بسته کمک معیشتی و ۱۲ سری کمک جهیزیه بین نیازمندان تربت حیدریه, توزیع ۲۳۰۰ بسته کمک معیشتی و ۱۲ سری کمک جهیزیه بین نیازمندان تربت حیدریه,
 
,
در ادامه سروان پاسدار محسن فتوحیان، مسئول بسیج سازندگی ناحیه تربت حیدریه در تشریح فعالیت های دهه اول محرم اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم ۱۲ سری جهیزیه به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به همت بسیج سازندگی و با مشارکت خیرین تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.
,
 
,
وی تصریح کرد: در این مرحله از رزمایش همدلی و کمک مومنانه توزیع ۲۳۰۰ بسته غذایی شامل برنج، ماکارونی، مرغ و حبوبات به ارزش هر سبد غذایی ۴۰۰ هزار تومان، بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و سایر معسرین شناسایی شده طی ۲۴ ساعت توسط گروه های جهادی شهرستان و پایگاههای مقاومت بسیج برادر و خواهر این شهرستان توزیع شد.
,
 
,
, ,
 
,
جهاد تدریس در حاشیه شهر تربت حیدریه 
, جهاد تدریس در حاشیه شهر تربت حیدریه , جهاد تدریس در حاشیه شهر تربت حیدریه ,
 
,
مسئول بسیج سازندگی تربت حیدریه گفت: به همت دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان تربت حیدریه، چهارمین مرحله تدریس جهادی، باحضور  دانشجو معلمان خواهر و برادر در تربت حیدریه برگزار و دانش آموزان مناطق حاشیه شهر که در دروس مختلف ضعیف بوده و نیازمند برگزاری کلاس‌های تقویتی داشتند در پایگاه های مربوطه جهت آمادگی برای رفع اشکالات درسی خود حضور یافتند.
,
 
,
فتوحیان افزود: در این طرح، دانشجو معلمان به رفع اشکالات درسی و آموزشی دانش آموزان پایه های اول تا ششم ابتدایی پرداختند.
,
 
,
توزیع ۲ هزار لیتر شیر در حاشیه شهر 
, توزیع ۲ هزار لیتر شیر در حاشیه شهر , توزیع ۲ هزار لیتر شیر در حاشیه شهر ,
 
,
فتوحیان گفت: با مشارکت خیرین نیز در ایام محرم ۲ هزار لیتر شیر بین نیازمندان در حاشیه شهر تربت حیدریه توزیع و همچنین در این مدت ۵ هزار پرس غذای گرم بین مردم مناطق کم برخوردار شهرستان تربت حیدریه توزیع شد.
,
 
,
, ,
 
,
اردوی جهادی در مناطق روستایی رخ و کدکن 
, اردوی جهادی در مناطق روستایی رخ و کدکن , اردوی جهادی در مناطق روستایی رخ و کدکن ,
 
,
مسئول بسیج سازندگی تربت حیدریه به اعزام یه گروه جهادی در ایام محرم به روستاهای کم برخوردار رخ و کدکن اشاره کرد و گفت: در این مدت جهادگران بسیجی در سه مرحله و در عرصه های عمران و آبادانی، آموزشی، فرهنگی و بهداشت و درمان به مردم مناطق محروم خدمت رسانی کردند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه