اخبار داغ

آغاز تمرین نظامی مشترک آمریکا و عربستان سعودی

آغاز تمرین نظامی مشترک آمریکا و عربستان سعودی
تمرین نظامی مشترک عربستان سعودی و آمریکا در ساحل دریای سرخ در غرب عربستان آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تمرین مشترک نظامی عربستان سعودی و آمریکا به نام «خشم شدید ۲۲» با مشارکت  پیاده نظام نیروی دریایی عربستان سعودی و تفنگداران دریایی آمریکا در منطقه ساحلی «ینبع» در غرب عربستان سعودی آغاز شد.

به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، این تمرین نظامی شامل آموزش‌ها و تمرین‌های امدادرسانی، تیراندازی و پشتیبانی لجستیکی است که با حضور سرتیپ خلبان «احمد الدبیس» فرمانده منطقه غربی و ژنرال «بول راک» فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا و تعدادی از فرماندهان دو طرف آغاز شد.

سرهنگ ستاد «سعود العقیلی» فرمانده این تمرین نظامی در این باره گفت که نیروهای نظامی دو کشور اقدام به تبادل اطلاعات و تمرین اجرای طرح‌های عملیاتی و امدادی مشترک خواهند کرد.

تمرین نظامی اخیر اولین همکاری نظامی آمریکا و عربستان سعودی پس از سفر «جو بایدن» در اواسط ماه جولای به جده است که خلال آن بار دیگر متعهد بر حفظ امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شده بود.

پیش از این، در اسفند ماه گذشته، تمرینات نظامی مشترک «عزم عقاب۲۲» بین آمریکا و عربستان در پایگاه فورت کارسون که یکی از کمپ‌های آموزش نظامی آمریکا است، برگزار شد.

گروهی از نیروهای مسلح عربستان به فرماندهی «ترکی العنزی» مدیر مرکز عملیات مشترک سعودی، در این مانور نظامی شرکت کردند. نیروهایی نظامی از کشورهای کویت، بحرین و عمان نیز، در تمرینات مشترک واشنگتن-ریاض مشارکت داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه