اخبار داغ

استاندار یزد خبر داد؛

اختصاص اعتبار برای پیمایش آماری سقط جنین در استان یزد

اختصاص اعتبار برای پیمایش آماری سقط جنین در استان یزد
فاطمی، استاندار یزد از اختصاص اعتبار برای پیمایش آماری سقط جنین در استان یزد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مهران فاطمی در جلسه دبیرخانه مدرس که در سپاه الغدیر یزد برگزار شد، با اشاره به آمار ارائه شده از سقط جنین در استان یزد توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: برای بررسی این موضوع به طرح کلی نیاز است و گرچه طرح نفس (نجات فرزندان سقط) می تواند موثر باشد، اما طرح کاملی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی عنوان کرد: آمار دقیقی برای سقط در استان نداریم اما برای این موضوع اعتبار اختصاص می دهیم تا پیمایش آماری و ریشه یابی علت سقط به دست آید.

,

فاطمی همچنین تاکید کرد: باید باورهای غلطی که در ذهن جامعه وجود دارد، اصلاح شود زیرا بخشی از اینها گره های ذهنی و باورهای غلط اقتصادی و بخشی از آن باورهای غلط اجتماعی است.

,

استاندار یزد اظهار داشت: گروه های مرجع، رسانه ها، افراد تاثیرگذار، رسانه ملی و ... باید در تریبون‌ها و تبلیغات در مورد مسئله سقط جنین صحبت کنند و به سئوالات در این زمینه پاسخ دهند.

,

وی همچنین بر لزوم تقویت کادر پزشکی از نظر اعتقادی تاکید کرد و گفت: زمانی در کشور این اعتقاد ایجاد شد که همه کافی بودن دو فرزند را پذیرفتند و وقتی جامعه پیوستگی رسانه ها و افراد اثرگذار جامعه را در این زمینه دید، به سمت دو فرزندی پیش رفت اما اکنون باید این مسیر را بازگردیم.

,

فاطمی تاکید کرد: امروز یکی از معتبرترین مراکزی که مردم به آن اعتماد می کنند، شبکه بهداشت است و مردم نه تنها مسائل پزشکی بلکه مسائل خانوادگی خود را هم با پرستاران و بهیاران در میان می گذارند.

,

وی ادامه داد: ما تعدادی خانواده داریم که می خواهند فرزنددار شوند اما دچار مشکل هستند بنابراین لازم است صندوقی ایجاد شود تا این قشر که نمی توانند از خدمات مرکز ناباروری استفاده کنند، از طریق این صندوق حمایت شوند.

,

فاطمی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح هایی همچون طرح نفس، بتوانیم اقداماتی در شأن و تراز یزد انجام دهیم و خانواده هایی شاداب و پرجمعیت در استان یزد داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه