اخبار داغ

فرماندار "چاراویماقگ مطرح کرد؛

ایجاد شهرک صنعتی برای رفع معضل بیکاری/ محرومیت قطب گندم استان از کارخانه آرد!

ایجاد شهرک صنعتی برای رفع معضل بیکاری/ محرومیت قطب گندم استان از کارخانه آرد!
فرماندار چاراویماق از سرمایه‌گذاران برای کمک به شهرک صنعتی شهرستان دعوت به همکاری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، فرماندار شهرستان چاراویماق در دومین حضور خود در تحریریه تبریزبیدار بعد از انتصاب در فرمانداری این شهرستان، به بیان چالش ها و اقدامات اثرگذار برای رفع محرومیت از منطقه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

مشروح گفتگوی تبریزبیدار با یاسین توکلی  بشرح ذیل می باشد:

,

دستاوردهای مهم سفر فتاح به چاراویماق

, دستاوردهای مهم سفر فتاح به چاراویماق,

تبریز بیدار: از دستاوردهای سفر اخیر پرویز فتاح،‌ رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به چاراویماق بفرمایید.

,

یاسین توکلی: عمده ترین مشکل در چار اویماق بحث اشتغال است و به دلیل اینکه مردم غالبا به کشاورزی و دامداری متکی هستند، وقتی خشکسالی پیش آید، دچار مشکلات عدیده از نظر درآمد و مشکلات معیشتی و … می شوند. لذا یک بحث سرمایه گذاری بود که آقای فتاح قول دادند زمینی را کنار اتوبان که نزدیک به ۷۰۰ هکتار  است را برای ایجاد مجتمع باغداری و‌ کشاورزی با اعتبار  بالغ بر ۵۰۰ میلیارد به ما بدهند تا هم در جهت اشتغالزایی و هم در جهت استفاده از ظرفیت های کشاورزی و دامداری موثر باشد و علاوه بر آن اعتبارات اشتغال زایی افزایش یافت. همچنین نزدیک به ۹۰۰۰ بسته معیشتی لبنی به شهرستان اختصاص داده شد.

,

در حوزه سلامت، قرار شد ۲ دستگاه آمبولانس سیار با هر نوع امکاناتی به شهرستان اختصاص دهند. در حوزه روستایی هم قرار  شده که هر آورده ای که دولت برای شهرستان اختصاص می دهد، به همان اندازه هم بنیاد مستضعفان به ما کمک کند.

,

 قول کمک رسانی در طرح «هادی» ۶ روستاها را دادند. آماده سازی زیربنای آسفالت ریزی ۱۲ تا از روستاهایی که آماده آسفالت ریزی هستند انجام شده است. علاوه بر اینها، در حوزه اشتغال زایی هم اعتبارات ما را افزایش دادند که مبلغ آن ۵۰ میلیارد تومان است.

,

ایجاد شهرک صنعتی برای رفع معضل بیکاری / نخبگان و سرمایه گذاران کنار مدیران

, ایجاد شهرک صنعتی برای رفع معضل بیکاری / نخبگان و سرمایه گذاران کنار مدیران,

تبریز بیدار: برای محرومیت زدایی از منطقه چه اقداماتی شده؟

,

یاسین توکلی: یکی از اهداف این دولت بازگشت اعتماد به مردم بود، سرمایه های اجتماعی را به جامعه باز گرداند و بیشتر در کنار مردم باشد. از زمانی که من فرماندار شهرستان چاراویماق بوده ام، کاملا از مشارکت و ایده ها و طرح های گروه های مختلف در جهت اداره شهرستان استفاده کرده ایم. با همراهی گروه های مردمی و نخبگان و سرمایه گذاران و برگزاری جلسات و‌ مصوبات متعدد، امید مضاعف در شهرستان ایجاد شد.

,

بحث شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای استان و هم چالش ها و برون رفت این چالش ها است. در بحث شناسایی ظرفیت های استان، مهم ترین برنامه آتی ما، کلنگ زنی شهرک صنعتی سرمایه گذاری است.

,

برای اینکه سرمایه گذاری در شهرستان اتفاق بیفتد، ما ناگذیریم که بسترهای سرمایه سرمایه گذاری را آماده کنیم. یکی از مهم ترین بستر های سرمایه گذاری، ایجاد شهرک صنعتی است. شهرک صنعتی چاراویماق با وسعت ۵۰۰ هکتار، در بهترین نقطه استان، کتار اتوبان پیامبر اعظم(ص) که به آزادراه ها و ریل راه آهن دسترسی دارد، احداث خواهد شد. آب این شهرک از سهند تامین شده و زیرساخت های لازم آن فراهم شده و الان در مناقصه است.

,

شهرستان چاراویماق ۴ آب گرم دارد و می تواند محور توریست درمانی و حوزه سلامت قرار گیرد ولی متاسفانه هیچکس نمی شناسد.

,

شهرستان چاراویماق، بیستمین قطب معدنی کشور است و بیش از ۳۰ نوع ماده معدنی دارد. اخیرا هم در جلسه ای که با سرمایه گذاران داشتیم قول داده اند که علاوه بر سرمایه گذاری در مسائل اجتماعی و فرهنگی شهرستان با ما همفکری و‌ مساعدت کنند.

,

یکی از چالش های دیگر مابیکاری است که در شهرستان چاراویماق بیش از ۱۶ درصد بیکاری وجود دارد که با احداث شهرک صنعتی بسیاری از این بیکاری ها رفع خواهد شد.

,

محرومیت قطب گندم استان از کارخانه آرد!

, محرومیت قطب گندم استان از کارخانه آرد!,

_تبریزبیدار: اگر نکته خاصی دارید بفرمایید.

,

_ یاسین توکلی: شهرستان چاراویماق علی رغم ظرفیت هایی که دارد، صنایع تبدیلی ندارد و این باعث افزایش بیکاری و مهاجر فرست بودن آن می شود. مثلا ما الان در چاراویماق که قطب گندم استان است، کارخانه تولید آرد نداریم! کارخانه کشت و صنعت و‌ همچنین کشتارگاه هم نداریم. حتی به دلیل وسعت این شهرستان، می توان انواع حیوانات مثل بوقلمون و‌ حتی شتر را پرورش داد چرا که شهرستان چاراویماق، چهارمین شهرستان وسیع استان آذربایجان شرقی است. با سرمایه گذاران صحبت کرده و رایزنی های لازم را انجام داده ایم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه