اخبار داغ

علیرضا فخاری:

دستگاه‌های دولتی ۷ هزار هکتار زمین مسکونی مازاد دارند

دستگاه‌های دولتی ۷ هزار هکتار زمین مسکونی مازاد دارند
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تا کنون حدود ۷ هزار هکتار از اراضی مازاد در اختیار دستگاه‌های دولتی شناسایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، مدیرعامل این سازمان با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۷ هزار هکتار از اراضی مازاد در اختیار دستگاه‌های دولتی شناسایی شده است گفت: به استناد ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی موضوع در اختیار گرفتن اراضی متعلق به دستگاه‌های اجرایی که مازاد بر نیاز این دستگاه‌ها است را برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در دستورکار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علیرضا فخاری در توضیح اهمیت تفاهم‌نامه مشترک همکاری فی‌مابین سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان ثبت اسناد کشور افزود: این تفاهم‌نامه در مورد قانون حدنگار است که بر اساس آن به طور طبیعی نسبت به شناسایی اراضی مربوط به دولت و سایر دستگاه‌ها اقدام خواهد شد و این امر می‌تواند نقش پشتیبان و تسریع‌کننده در شناسایی اراضی دولتی داشته باشد که در مراحل بعدی این اراضی به وزارت راه و شهرسازی منتقل خواهد شد.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آنچه که تاکنون به عنوان اراضی مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی صورت پذیرفته، حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد است که هیچ بخشی از این میزان از زمین‌های در اختیار سایر دستگاه‌ها نیست.

,

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف در سال‌های قبل زمین‌هایی را در اختیار گرفته‌اند و این امر موکول به جانمایی، ساخت و بهره‌برداری این اراضی بود که متأسفانه در طول این سال‌ها این اتفاق صورت نپذیرفته و اراضی در حال حاضر در اختیار این دستگاه‌ها است.

,

فخاری اضافه کرد: ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن ناظر بر چگونگی بازگشت این اراضی به وزارت راه و شهرسازی است که امیدوارم بتوانیم از این اراضی در ساخت نهضت ملی مسکن بهره بگیریم.

,

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه از حدود ۷ هزار هکتار اراضی شناسایی شده حدود ۵۰۰ هکتار آن در مراحل جاری برای تغییر کاربری و تثبیت نهایی برای اجرای طرح نهضت ملی است خاطر نشان کرد: این اراضی در مرحله انتقال اسناد به نام سازمان ملی زمین و مسکن است.
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه