اخبار داغ

استاندار مرکزی:

مرکزی در نصب کنتورهای هوشمند از برنامه عقب است

مرکزی در نصب کنتورهای هوشمند از برنامه عقب است
مخلص الائمه اظهار کرد: متاسفانه استان مرکزی در اجرای طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی و نصب کنتورهای هوشمند عقب است و باید در این خصوص توجه ویژه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان مرکزی گفت: با توجه به اهمیت مسئله لایروبی قنوات شهرداری ها موطف هستند نسبت به تکلیف خود اهتمام داشته باشند چراکه این مسئله توسط ریاست جمهوری ابلاغ شده و اهمیت فراوانی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی ادامه داد: همچنین در بحث اجرای طرح تعادل بخشی و نصب کنتورهای هوشمند استان مرکزی عقب است و به نظر می رسد که تا پایان سال به اهداف تعیین شده نخواهیم رسید چراکه از دو هزار حلقه چاه که باید امسال پر شوند تاکنون ۱۲۵ حلقه چاه پر شده است.

,

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: لازم است که جلسات شورای حفاظت از منابع آب در تمامی شهرستان ها برگزار شود چراکه از اهداف و برنامه تعیین شده عقب هستیم و حتی در صورت نیاز اقدامات سختگیرانه اعمال شود.

,

وضعیت دو قنات سیل‌زده روستاهای آهنگران و عزیزآباد مناسب نیست

, وضعیت دو قنات سیل‌زده روستاهای آهنگران و عزیزآباد مناسب نیست, وضعیت دو قنات سیل‌زده روستاهای آهنگران و عزیزآباد مناسب نیست,

یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: در استان مرکزی حال حاضر در ۹۰ روستا با مشکل تأمین آب روبرو هستیم به‌طوری که ۳۰ روستای این استان به صورت دائمی آبرسانی سیار می شود و باقی روستاها مشکلات مقطعی دارند.

,

عرفانی نسب اظهار کرد: در سال گذشته ۶۷ روستا به شکل دائمی آبرسانی می شدند که خوشبختانه با مدیریت امسال این رقم کاهش یافته است.

,

وی ادامه داد: قبل از تاسوعا و عاشورا در تفرش و مامونیه با مشکل شکستگی خط انتقال آب روبرو بودیم ولی در نهایت این موضوع مدیریت و حل شد.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: در دهه اول محرم برخی از روستاها بیش از ظرفیت های آنها جمعیت داشتند و این امر مصرف آب را به‌شدت افزایش داد هرچند که شرایط مدیریت شد.

,

وی خاطرنشان کرد: بعد از کلانشهر اراک ۹۵ درصد شبکه داخلی فاضلاب شهر خمین اجرایی شده و پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

,

90 روستای استان مرکزی مشکل تأمین آب دارند

, 90 روستای استان مرکزی مشکل تأمین آب دارند, 90 روستای استان مرکزی مشکل تأمین آب دارند,

 

,

امید محترمی مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم‌آبی گفت: با توجه به وقوع سیل در استان مرکزی تعدادی از قنوات روستاها آسیب جدی دیده‌اند و هم‌اکنون دو قنات در روستاهای آهنگران و عزیزآباد وضعیت حاد دارند و تا ۳ ماه آینده مشکل این‌ها حل نمی‌شود و لذا نیاز به اقدام فوری دارند.

,

محترمی  اظهار کرد: همچنین قنات روستای بورقان وضعیت اضطراری داشت که موقتاً مشکل رفع شده است.

,

وی افزود:  آب در حال جمع شدن پشت این دو قنات است و نشست قنات نزدیک است از طرفی کشاورزان نیازمند آب هستند و باید با ایجاد مینی چاه آب با پمپ از چاه تخلیه شود و پیش‌بینی می‌شود با دستگاه‌های لجن کش این امر صورت گیرد و دستگاه‌های متولی در این خصوص باید اهتمام داشته باشند.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: حدود ۴۹۰ میلیون تومان برای انتقال و تخلیه این آب نیاز است و در این راستا نیازمند کمک شرکت توزیع برق منطقه برای تأمین برق و خرید ۵۵۰۰ متر لوله ۱۲۵ و کف کش انتقال آب از سوی جهاد کشاورزی هستیم و حداکثر تا امروز عصر باید آب پمپاژ شود و دستگاه‌ها باید در این خصوص جدیت داشته باشند تا کشاورزی روستاهای موردنظر با آسیب مواجه نشوند.

,

به گزارش دیارآفتاب؛ در این جلسه با توجه با اظهارات عضو نظام صنفی کشاورزی استان مرکزی این مجموعه متعهد شد که عملیات تخلیه آب دو قنات بحرانی و تأمین دو کیلومتر لوله را ظرف ۲۴ ساعت انجام دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه