اخبار داغ

میراث فرهنگی و گردشگری دنا کجاست؟

خشک‌شدن چشمه "سردو"، نماد کوه گل در پی سیلاب اخیر+تصاویر

خشک‌شدن چشمه "سردو"، نماد کوه گل در پی سیلاب اخیر+تصاویر
در پی سیلاب اخیر در کهگیلویه‌وبویراحمد و شهرستان سی‌سخت چشمه سرود که نماد منطقه گردشگری کوه گل بوده خشک شد که نیاز به ورود مسئولان به این قضیه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس چشمه "سردو" دنا از جمله چشمه‌های پر آب و همیشه جوشان شهرستان دنا بوده که در منطقه کوه گل شهر سی‌سخت واقع شده است، این چشمه طی دوره‌های خشکسالی در سال های گذشته کم آب شده بود ولی در سال جاری از وضعیت مطلوبی برخودار بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این چشمه که از نمادهای اصلی کوه گل محسوب می شود و گردشگران اغلب برای تماشای آن به این منطقه سفر میکردند، در پی سیلاب اخیر در کهگیلویه‌وبویراحمد و شهرستان سی سخت، خشک شده که نیاز به ورود مسئولان به این قضیه دارد.

,

جای بسی تامل است که اکنون که بیش از یک هفته از سیل و باران های سیل آسا در سی سخت می گذرد مسئولان به این قضیه ورود نکرده و برای حل آن چاره اندیشی نکرده اند. اداره میراث فرهنگی و گردشگری دنا که مدعی بوده و در مواردی موجب تنش هایی با مردم منطقه و با غرفه داران کوه گل شده نیز در این خصوص اقدامی نکرده است.

,

پس از وقوع سیل و خسارت های شدید به زیرساخت های گردشکری در کوه گل، شرکت گردشگری برف و آفتاب که منطقه کوه گل را تحت مدیریت دارد به وسیله بیل مکانیکی کوچک و ماشین آلات اقدام به پاک سازی آن کرد ولی برای حل معضل خشک شدن چشمه سرود نیاز از که با استفاده از بیل مکانیکی سنگین حفاری با عمق بیش از یک متر انجام داد تا بلکه این چشمه مجدد جوشش کند.

,

چشمه سردو که سرچشمه آن نوک قله های دنا بوده است و با گذر از سخره ها و سنگ ها در دل کوه، راه خود را در کوه پایه یکی از قلل دنا پیدا کرده است و منظر چشم نوار و حیرت انگیز را به وجود آورده و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بود و سنبل و نماد کوه گل به شمار می رفت اکنون خشک شده و مسئولان شهرستان دنا و سی سخت تا کنون اقدامی جهت رفع انسداد سرچشمه آن نکرده اند.

,

تصاویر از خروش چشمه سردو و همچنین خشک شدن آن در زیر مشاهده می کنید:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه