اخبار داغ

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه:

مطالبات وصول نشده گاز در استان کرمانشاه ۷۰۰ میلیارد تومان است/ ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری ۹۹.۵ است

مطالبات وصول نشده گاز در استان کرمانشاه ۷۰۰ میلیارد تومان است/ ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری ۹۹.۵ است
ناصر حسینی گفت: میزان مطالبات وصول نشده در سطح استان کرمانشاه ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، ناصر حسینی در نشست خبری امروز اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران با قدمتی بیش از ۵۰ سال در بخش پالایش، انتقال و توزیع گاز مشغول ارائه خدمت به مردم است و در بخش صادرات هم خطوط گاز را به کشورهای همسایه منتقل می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد سبد انرژی کشور توسط شرکت ملی گاز ایران تامین می شود، افزود: شرکت ملی گاز ایران شرکتی بزرگ است و شرکت گاز استان کرمانشاه نیز از شرکت‌های زیر مجموعه آن است که در سال ۷۸ تاسیس شد.

,

حسینی تصریح کرد: از مجموع ۳۳ شهر استان کرمانشاه تاکنون به ۳۰ شهر گازرسانی شده و اکنون ضریب نفوذ گاز در خانوار شهری ۹۹.۵ درصد است.

,

وی با بیان اینکه گازرسانی به دو شهر ریجاب و ازگله نیز در دستور کار است، عنوان کرد: عملیات پیمان سپاری در شهر ریجاب انجام شده اما به دلیل اختلاف نظر با یکی از ارگانهای نظامی این عملیات به طور موقت متوقف شده با این حال برای گاز رسانی به شهر ریجاب در تلاش هستیم.

,

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: همچنین عملیات پیمان سپاری به منظور گازرسانی به شهر ازگله نیز انجام شده اما با توجه به اختلافات موجود با چند دستگاه صادرکننده مجوز مشکلاتی وجود دارد، با این وجود گازرسانی به ازگله طی امسال یا سال آینده انجام خواهد شد.

,

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر سومار خالی از سکنه است این شهر در دستور کار گاز رسانی قرار ندارد.

,

وی افزود: در صورت تکمیل گازرسانی به شهرهای ریجاب و ازگله ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری استان کرمانشاه به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

,

حسینی تصریح کرد: در بخش روستایی نیز از مجموع دو هزار و ۵۴۶ روستای استان کرمانشاه دو هزار و ۳۰۵ روستا قابلیت گازرسانی دارند که به یک هزار و ۷۹۰ روستا گازرسانی شده به گونه ای که اکنون ضریب نفوذ گاز روستایی ۸۴.۸ درصد است.

,

گازرسانی به ۳۲۹ روستای استان کرمانشاه در دستور کار است

, گازرسانی به ۳۲۹ روستای استان کرمانشاه در دستور کار است, گازرسانی به ۳۲۹ روستای استان کرمانشاه در دستور کار است,

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال گازرسانی به ۳۲۹ روستا در دستور کار است که با تخصیص ۶۲۰ میلیارد تومان بودجه بخش عمده ای از این پروژه ها به نتایج مطلوب برسد.

,

حسینی خاطرنشان کرد: در صورت تکمیل پروژه هایی که اکنون در دست اقدام قرار دارند ضریب نفوذ گاز به ۹۴ درصد در مناطق روستایی و عدد ۹۸ در مجموع مناطق شهری و روستایی استان کرمانشاه خواهد رسید.

,

وی افزود: گازرسانی به ۱۸۶ روستای دیگر در سطح استان کرمانشاه انجام خواهد شد که ۹۷ روستا مربوط به شهر کرمانشاه است.

,

حسینی خاطرنشان کرد: صنایع از جمله مهمترین بخش های نیازمند به گازرسانی است برهمین مبنا در راستای اشتغالزایی گازرسانی به صنایع هم سبب کاهش آلودگی هوا خواهد شد و هم بهم حفظ منافع ملی کمک می کند زیرا سوخت‌های فسیلی و مایع دارای ارزش ریالی و دلاری بالایی هستند.

,

وی با بیان اینکه هرچه میزان مصرف گاز کاهش یابد از منافع ملی صیانت خواهد شد، عنوان کرد: درصدد جایگزین کردن گاز به جای سوخت‌های فسیلی و مایع در صنایع

,

هستیم‌.

,

وجود ۳ هزار مشترک گاز در استان کرمانشاه

, وجود ۳ هزار مشترک گاز در استان کرمانشاه, وجود ۳ هزار مشترک گاز در استان کرمانشاه,

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه دو هزار و ۹۳۵ مشترک گاز در استان وجود دارد، گفت: همچنین گازرسانی به ۵۷۲ واحد تولیدی در دست انجام است.

,

حسینی تصریح کرد: یکی از شاخص های ارزیابی شرکت گاز وصول مطالبات است که این میزان در سطح استان کرمانشاه ۷۶۲ میلیارد تومان است که سهم صنعت پتروشیمی ۵۰۰ میلیارد تومان، بخش خانگی ۱۰۰ میلیارد تومان و بخش صنایع و سایر حوزه ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

,

وی با بیان اینکه تخصیص بودجه های عمرانی با میزان مطالبات ارتباط دارد، افزود: یکی از چالش‌های مهم در استان کرمانشاه موضوع مطالبات وصول نشده است.

,

حسینی نرخ متوسط گاز بهای شهری به ازای هر مترمکعب را ۲۱۰ تومان اعلام و خاطرنشان کرد: انرژی گاز یکی از مهمترین انرژی هایی است که با کمترین هزینه در اختیار مردم قرار می گیرد برهمین مبنا انتظار می رود که مردم الگوی مصرف گاز را رعایت کنند.

,

وی با بیان اینکه گاز سرمایه آیندگان است، افزود: به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به مردم باید مشترکین مطالبات گاز بها را بپردازند.

,

حسینی با بیان اینکه در کنتورهای جدید گاز میزان سو استفاده از دستگاه های اندازه گیری کاهش یافته، افزود: حدود سه تا چهار درصد کل گاز مصرفی استان کرمانشاه سرقت خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه