اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد:

ثبت‌نام ۲ هزار نفر در رقابت‌های قرآنی مازندران

ثبت‌نام ۲ هزار نفر در رقابت‌های قرآنی مازندران
ابراهیم حیدری گفت: چهل و پنجمین دوره سراسری قرآن کریم با ثبت نام دو هزار نفر در آمل آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی عصر امروز در مراسم مسابقات استانی قرآن کریم به میزبانی شهرستان آمل در ساختمان بصیرت امامزاده ابراهیم (ع) برگزار شد، گفت: این مسابقات در چهل و پنجمین دوره  از امروز در مرحله استانی و در هر رشته‌ای از قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران در سن بزرگسالان در آغاز شد.

وی با بیان اینکه برگزیدگان مسابقات به کشور راه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در پنج منطقه ساری، بابل، آمل و دو منطقه غرب استان با حضور ۵۵ قاری برتر قرآنی به رقابت می‌پردازند و در این دوره دو هزار شرکت‌کننده ثبت نام کردند که بیش از  ۳۲۰ نفر اعم از ۱۷۰ نفر برادران و ۱۵۰ نفر خواهر در این مرحله به مرحله استانی رقابت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: قاریان در دوره مسابقات شهرستانی و منطقه‌ای به منظور راهیابی به مسابقات برتر نفرات منتخب جهان یک دوره آموزشی دیدند که برای آنها بسیار مناسب بود، چرا که در مرحله راهیابی استانی ممکن است به لحاظ بیوگرافی در قرارداد با داشتن مشکلاتی با حضور مربیان حل شده باشد تا به مرحله استانی راه یابند.

حیدری با اشاره به اینکه پس از این دوره مسابقات منتخبین برتر به مرحله کشوری راه می‌یابند،  عنوان کرد: با توجه به سطح مسابقات در هر استان، هر ساله سهمیه‌ای را در نظر گرفته می‌شود و بعضی از استان‌ها نفرات اول و دوم هر رشته به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی مازندران را در جایگاه خوبی خواند و افزود: این استان چندین سال است که نفر اول و دوم را در رشته قرائت به خود اختصاص داده همچنین در سطح حفظ کل نفر اول و دوم، در رشته ترتیل نفر اول را داشته که این برتری‌ها از خواهران و برادران بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به سهمیه مازندران این استان سالانه ۱۴ الی ۱۵ نفر راهیابی به مسابقات کشوری را دارد، اظهار کرد: این دوره از مسابقات نیز راهیابی مناسبی از سوی قاریان مازندرانی به مسابقات کشوری را خواهیم داشت تا به مسابقات بین‌المللی راه یابند که البته  در پایان این مسابقات منتخبین با حضور در محضر مقام معظم رهبری با معرفی قاریان اختتامیه آنها اعلام می‌شود.

حیدری برگزاری مسابقات استانی را یک بار در این استان عنوان و بیان کرد: البته ممکن است از سوی دستگاه‌های اجرایی استانی چنین مسابقات داخلی در طول سال برگزار کند.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم نونهالان با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود، عنوان کرد: مسابقات بزرگسالان در سالهای گذشته بصورت شهرستانی بود، اما در سالهای اخیر  منطقه‌ای شده  و در پنج طبقه مسابقات استانی قرآن کریم برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل نیز در این مراسم از برگزاری محفل انس قرآنی به طور ماهانه در این شهرستان عنوان و بیان کرد: طبق مصوبه‌ای در شورای فرهنگ و سپردن دبیری توسعه فعالیت‌های قرآنی به این هر ماه محفل قرآنی در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هادی بهرامی افزود: در کنار این برنامه تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، برنامه آموزشی نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با تشکیل کمیسیون پژوهشی و راه‌اندازی فصل‌نامه در این شهرستان انتشار کارهای پژوهشی قرآنی در این فصل‌نامه را پس از صدور مجوز دستور کار داریم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه