اخبار داغ

فواید دوچرخه سواری در سلامت جسم چیست؟

فواید دوچرخه سواری در سلامت جسم چیست؟
کارشناس حوزه ورزش با بیان اینکه دوچرخه سواری برای قدرت و استقامت مفید است، گفت: هر چقدر که بخواهید دوچرخه سواری را می توان با شدت بسیار کم برای شروع، در صورت بهبودی پس از آسیب یا بیماری، انجام داد، اما می توان آن را به یک تمرین بدنی سخت تبدیل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الماسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: برای تناسب اندام و سلامتی باید از نظر بدنی فعال باشید؛ فعالیت بدنی منظم می تواند از شما در برابر بیماری های جدی مانند چاقی، بیماری های قلبی، سرطان، بیماری های روانی، دیابت و آرتریت محافظت کند، دوچرخه سواری منظم یکی از بهترین راه ها برای کاهش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مرتبط با سبک زندگی بی تحرک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

کارشناس حوزه ورزش تصریح کرد: دوچرخه سواری یک ورزش سالم و کم مخاطره است که می تواند برای افراد در هر سنی، از کودکان خردسال تا بزرگسالان مسن تر، انجام شود؛ همچنین سرگرم کننده، ارزان و برای محیط زیست خوب است.

,

*دوچرخه سواری برای سلامتی تنها دو تا چهار ساعت در هفته کمک می کند

, *دوچرخه سواری برای سلامتی تنها دو تا چهار ساعت در هفته کمک می کند, *دوچرخه سواری برای سلامتی تنها دو تا چهار ساعت در هفته کمک می کند,

وی افزود: دوچرخه سواری برای رفتن به محل کار یا مغازه یکی از کارآمدترین راه‌ها برای ترکیب ورزش منظم با برنامه‌های روزمره است. تخمین زده می شود که یک میلیارد نفر هر روز برای حمل و نقل، تفریح و ورزش دوچرخه سواری می کنند؛ انجام دوچرخه سواری برای سلامتی و تناسب اندام با تنها دو تا چهار ساعت در هفته کمک می کندتا به بهبود کلی سلامت خود برسید.

,

الماسی خاطرنشان کرد: دوچرخه سواری عبارت است از ضربه کم: نسبت به سایر اشکال ورزش باعث ایجاد فشار و آسیب کمتری می شود؛ یک تمرین عضلانی خوب: دوچرخه سواری از تمام گروه های عضلانی اصلی در هنگام رکاب زدن استفاده می کند؛ آسان: بر خلاف برخی ورزش های دیگر، دوچرخه سواری به مهارت های فیزیکی بالایی نیاز ندارد؛ بیشتر مردم دوچرخه سواری را می دانند و وقتی یاد می گیرید، فراموش نمی کنید.

,

الماسی با بیان اینکه دوچرخه سواری برای قدرت و استقامت مفید است، گفت: هر چقدر که بخواهید دوچرخه سواری را می توان با شدت بسیار کم برای شروع، در صورت بهبودی پس از آسیب یا بیماری، انجام داد، اما می توان آن را به یک تمرین بدنی سخت تبدیل کرد.

,

این کارشناس حوزه ورزش بیان کرد: یک راه سرگرم کننده برای تناسب اندام؛ ماجراجویی و هیاهویی که از پایین رفتن از تپه ها و بیرون رفتن از ساحل به دست می آورید به این معنی است که احتمال بیشتری دارد که به دوچرخه سواری منظم ادامه دهید، در مقایسه با سایر فعالیت های بدنی که شما را در داخل خانه نگه می دارند یا به زمان ها یا مکان های خاصی نیاز دارند.

,

الماسی در ادامه افزود:  دوچرخه سواری به عنوان یک روش حمل و نقل جایگزین زمان بی تحرکی (نشستن) صرف رانندگی با وسایل نقلیه موتوری یا استفاده از تراموا، قطار یا اتوبوس با ورزش سالم می شود.

,

*فواید دوچرخه سواری منظم برای سلامتی

, *فواید دوچرخه سواری منظم برای سلامتی, *فواید دوچرخه سواری منظم برای سلامتی,

الماسی در مورد فواید دوچرخه سواری منظم برای سلامتی گفت: دوچرخه‌سواری عمدتاً یک فعالیت هوازی است، به این معنی که قلب، رگ‌های خونی و ریه‌های شما همگی ورزش می‌کنند. شما عمیق‌تر نفس می‌کشید، عرق می‌کنید و دمای بدن را افزایش می‌دهید که سطح تناسب اندام شما را بهبود می‌بخشد.

,

وی عنوان کرد: افزایش آمادگی قلبی عروقی، افزایش قدرت و انعطاف عضلانی، بهبود تحرک مفصل، کاهش سطح استرس، وضعیت و هماهنگی بهتر بدن، تقویت استخوان ها، کاهش سطح چربی بدن، پیشگیری یا مدیریت بیماری و کاهش اضطراب و افسردگی از جمله مزایای دوچرخه سواری است.
الماسی گفت:  دوچرخه سواری می تواند سلامت جسمی و روانی را بهبود بخشد و احتمال تجربه بسیاری از مشکلات سلامتی را کاهش دهد؛ دوچرخه سواری راه خوبی برای کنترل یا کاهش وزن است، زیرا سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهد، عضله می سازد و چربی بدن را می سوزاند.

,
,

الماسی عنوان کرد: اگر می خواهید وزن کم کنید، دوچرخه سواری باید با یک برنامه غذایی سالم ترکیب شود. دوچرخه‌سواری یک شکل راحت از ورزش است و شما می‌توانید زمان و شدت آن را تغییر دهید می‌توان آن را به آرامی و متناسب با شما تغییر داد.

,

این کارشناس حوزه ورزش بیان کرد: تحقیقات نشان می دهد که باید حداقل 8400 کیلوژول (حدود 2000 کالری) در هفته از طریق ورزش بسوزانید. دوچرخه سواری ثابت حدود 1200 کیلوژول (حدود 300 کالری) در ساعت می سوزاند.

,

وی افزود: اگر روزی دو بار دوچرخه سواری کنید، به زودی به این هدف خواهید رسید. تحقیقات نشان می دهد که نیم ساعت دوچرخه سواری در روز باعث سوزاندن حدود پنج کیلوگرم چربی در طول یک سال می شود.

,

*بیماری های قلبی عروقی و دوچرخه سواری

, *بیماری های قلبی عروقی و دوچرخه سواری, *بیماری های قلبی عروقی و دوچرخه سواری,

الماسی ادامه داد: بیماری های قلبی عروقی شامل سکته مغزی، فشار خون بالا و حمله قلبی است. دوچرخه سواری منظم قلب، ریه ها و گردش خون شما را تحریک و بهبود می بخشد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.
وی افزود: دوچرخه سواری ماهیچه های قلب شما را تقویت می کند، نبض استراحت را کاهش می دهد و سطح چربی خون را کاهش می دهد. تحقیقات همچنین نشان می دهد افرادی که با دوچرخه به محل کار خود می روند دو تا سه برابر کمتر از مسافران اتومبیل در معرض آلودگی قرار می گیرند، بنابراین عملکرد ریه آنها بهبود می یابد. یک مطالعه دانمارکی که طی 14 سال با 30000 نفر بین 20 تا 93 سال انجام شد، نشان داد که دوچرخه سواری منظم از افراد در برابر بیماری قلبی محافظت می کند.

,
,

*سرطان و دوچرخه سواری

, *سرطان و دوچرخه سواری, *سرطان و دوچرخه سواری,

الماسی اذعان کرد: بسیاری از محققان رابطه بین ورزش و سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ و سینه را بررسی کرده اند. تحقیقات نشان داده است که اگر دوچرخه سواری کنید، احتمال سرطان روده کاهش می یابد. برخی شواهد نشان می دهد که دوچرخه سواری منظم خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.

,

*دیابت و دوچرخه سواری

, *دیابت و دوچرخه سواری, *دیابت و دوچرخه سواری,

سمیه الماسی عنوان کرد: میزان دیابت نوع 2 در حال افزایش است و یک نگرانی جدی برای سلامت عمومی است. تصور می شود که عدم فعالیت بدنی یکی از دلایل اصلی ایجاد این بیماری در افراد است. تحقیقات گسترده در فنلاند نشان داد افرادی که بیش از 30 دقیقه در روز دوچرخه سواری می کنند، 40 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

,

وی گفت: دوچرخه سواری قدرت، تعادل و هماهنگی را بهبود می بخشد. همچنین ممکن است به جلوگیری از افتادن و شکستگی کمک کند. دوچرخه سواری یک ورزش ایده آل در صورت ابتلا به آرتروز است، زیرا این یک ورزش کم مخاطره است که فشار کمی بر مفاصل وارد می کند.الماسی افزود: شرایط سلامت روانی مانند افسردگی، استرس و اضطراب را می توان با دوچرخه سواری منظم کاهش داد. این به دلیل تأثیرات خود ورزش و به دلیل لذتی است که دوچرخه سواری می تواند به همراه داشته باشد.

,

*دوچرخه سواری دستی و سلامتی

, *دوچرخه سواری دستی و سلامتی, *دوچرخه سواری دستی و سلامتی,

کارشناس حوزه ورزش گفت: چرخه های دستی شبیه به سه چرخه های خوابیده هستند، اما به جای پدال های پا، با دست کار می کنند. در صورت لزوم می توان از تسمه های نوار چسب برای محکم کردن دست ها روی پدال ها استفاده کرد.

,

وی گفت این سبک از سه چرخه به افراد قطع عضو، افرادی که آسیب های نخاعی دارند و افرادی که از شرایط خاصی مانند سکته مغزی بهبود می یابند اجازه می دهد تا به عنوان نوعی ورزش و تفریح دوچرخه سواری کنند. دوچرخه سواران دستی از مزایای قلبی عروقی و هوازی مشابه با دوچرخه سواران دیگر بهره مند می شوند

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه