اخبار داغ

متخصص زنان و زایمان:

حفظ تناسب اندام در زایمان طبیعی قطعی است/ افزایش آمار زایمان‌های طبیعی در کشور

حفظ تناسب اندام در زایمان طبیعی قطعی است/ افزایش آمار زایمان‌های طبیعی در کشور
مائده زمانی گفت: در گذشته، اقبال به سمت زایمان سزارین بسیار زیاد بود اما خوشبختانه با آموزش‌های مراقبین سلامت مرکز بهداشت امروز مادران بسیاری زایمان طبیعی را انتخاب می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مائده زمانی، متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: زایمان طبیعی به طور معمول یک روند فیزیولوژیک است، این روند اگرچه با درد زیادی همراه است اما زمانی که سیر طبیعی خود را طی کند، درد آن قابل تحمل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی با بیان اینکه ترس، اولین و مهمترین دلیل عدم تمایل مادران به زایمان طبیعی است، ادامه داد: مادر باید مطمئن باشد که در هر ساعتی زمان زایمان فرا رسید مانند سزارین شرایط بیمارستان فراهم است.
,
 
,
زمانی افزود: سزارین یک عمل جراحی بزرگ است که طی آن خطر خونریزی، عفونت، نیاز به تزریق خون و خطر ناشی از بیهوشی وجود دارد.
,
 
,
این متخصص با اشاره به اینکه مدت زمان بستری مادر بعد از سزارین بیشتر است، تصریح کرد: افرادی که زایمان طبیعی دارند شیردهی موفق تری دارند زیرا پس از زایمان درد کمتری دارند.
,
 
,
وی  گفت: مادر در زایمان طبیعی، قبل از تولد جنین درد دارد و پس از تولد تمامی دردها به یک باره فروکش می کند، اما در سزارین، مادر در لحظه تولد درد کمتری دارد اما با تولد، دردهای مادر آغاز می شود.
,
 
,
زمانی با بیان اینکه مادران سزارینی شیردهی نوزادشان به دلیل دردهای ناشی از جراحی به تاخیر می افتد، ادامه داد: امکان تماس مادر و نوزاد در ساعات اولیه تولد نوزاد در سزارین به طول می انجامد و شیردهی نیز به تعویق می افتد.
,
 
,
این متخصص تاکید کرد: امروز یکی از دلایل عدم بارداری بانوان، از دست دادن تناسب اندام پس از زایمان است اما من به طور یقین به این عزیزان توصیه می کنم اگر دغدغه زیبایی تناسب اندام پس از زایمان دارند، زایمان طبیعی را انتخاب کنند زیرا برگشت سریع تغییرات ظاهری در این زایمان تضمین شده است.
,
 
,
وی گفت: سزارین برای حاملگی های بعدی نیز ممکن است خطر چسبندگی جفتی و پارگی رحم را به همراه داشته باشد.
,
 
,
زمانی در خاتمه خاطرنشان کرد: در گذشته، اقبال به سمت زایمان سزارین بسیار زیاد بود اما خوشبختانه با آموزش های مراقبین سلامت مرکز بهداشت امروز مادران بسیاری زایمان طبیعی را انتخاب می کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه