اخبار داغ

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه خبر داد؛

اجرای طرح "باران برکت" در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه

اجرای طرح "باران برکت" در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه
حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور از اجرای طرح "باران برکت" در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، حجت الاسلام افشین کلات پور امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، از اجرای طرح "باران برکت" در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و اظهار داشت: هدف این طرح توحیدی نمودن همه شئونات زندگی اسلامی و مومنانه انسان ها، رشد و اعتلای خانواده ها با محوریت خانواده و مسجد، تربیت نیروی متخصص و اجرایی برای هدف خود کفایی و تولید ملی با ایجاد شغل در محیط سالم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: این طرح یک طرح کشوری است اما با توجه به اینکه یکی از دغدغه های این استان بحث اشتغال است لذا این طرح به صورت پایلوت در کرمانشاه استارت خواهد خورد تا بتوانیم در راستای چابکسازی و آماده سازی و خلاق سازی نیروهای مردمی قدم برداریم.

,

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این طرح چرخه فعالیت های فرهنگی از سوی نیروهای خودجوش مردمی انجام می شود که هم دارای صرفه اقتصادی و هم میزان تاثیرگذاری آن در مخاطب بیشتر و ماندگار تر است.

,

حجت الاسلام کلات‌پور گفت: در طرح "باران برکت" که یک عملیات فرهنگی اشتغالی در مساجد محسوب می شود با استفاده از مربیان مجرب، متدین و دغدغه مند انقلابی می توانیم بستر آموزش های صحیح اخلاقی، دینی و مذهبی از قبیل؛ حفظ و قرائت قرآن، آموزش احکام، آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی، تربیت دختران به عنوان مادران و همسران مومنه آینده، و در کنار تمام این ها آموزش، نیروهای متخصص، مومن و دغدغه مند جهت تولید و اجرای طرح خود کفایی و همین طور کسب در آمد حلال در محیط امن است.

,

وی اظهار داشت: این طرح در ابتدا در ۱۰ کانون مساجد استان کرمانشاه آغاز می شود که به مرور به تمام شهرستان‌ها و کانون‌های مساجد توسعه داده خواهد شد.

,

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه بیان داشت: مساجد می توانند از نیروهای خوب و با تجربه جهت تربیت نوجوانان برای فعالیت های مهم فرهنگی و اشتغالزایی جهت کسب درآمد خود مسجد، برای اجرای فعالیت های خاص در مسجد استفاده کنند. برای مثال مساجد می توانند زمینه ایجاد کارگاه های تولیدی را فراهم کنند و از این طریق از تولید کنندگان حمایت داشته باشند. حل مشکلات اقتصادی هر کشوری بستگی به اهتمام آن کشور به تولید ملی و حمایت از تولید کنندگان دارد، چرا که حمایت از تولید موجب حل معضلات و مشکلات اقتصادی می شود.

,

حجت الاسلام کلات پور در ادامه همچنین از اجرای طرح " مهارت افزایی آموزش ابتدایی" خبر داد و افزود: این طرح نیز با هدف ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه برگزار می شود که طی آن علاقمندان می توانند پس از کسب دوره های لازم و کسب قبولی و اخذ مدرک به عنوان مربی و معلم در مدارس و مهدکودک ها به کارگیری خواهند شد.

,

وی اذعان داشت: این دوره ها از اول شهریور ماه در دو نوبت صبح و عصر آغاز می شود و پس از پایان دوره به شرکت‌کنندگان مدرک معتبر کشوری ارائه می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه