اخبار داغ

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأکید کرد

لزوم افزایش مراکز نوآوری و خلاقیت در استان یزد/ لازمه توسعه، پیشرفت فرهنگی است

لزوم افزایش مراکز نوآوری و خلاقیت در استان یزد/ لازمه توسعه، پیشرفت فرهنگی است
ستاری گفت: باید مراکز نوآوری و خلاقیت افزایش یابد تا هرچه سریعتر جوانان به نواوری و کارآفرینی برسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور صبح امروز در دیدار با امام جمعه یزد با بیان اینکه دانشگاه ما و اموزش و پروش ما از بوم کشور ما خارج نشده بود از سیستم کشورهای دیگر وارد شده، گفت: دانش اموز و حتی بسیاری از اساتید زیر دست همان سیتم غربی درس خوانده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: توسعه چیزی جز فرهنگ نیست اول باید فرهنگ حاکم بعد توسعه حاکم شود.

,

معاون علمی رئیس‌جمهور اظهار داشت: دانشگاهی که مستقل نباشد و نتواند کوچه مرکز خود را تعمیر نکند به طور قطع هیچ جیزی را نخواهد توانست تعمیر کند.

,

ستاری عنوان کرد: متاسفانه کمتر به سمت آموزش و پرورش رفتیم که علت آن پیچیدگی آن بوده است.

,

وی بیان کرد: موارد اجرایی بسیار زیاد است به همین دلیل وزیر نتوانسته تغییر را ایجاد کند و همین امر موجب شده نقش ما به معاونت علمی زیاد شود زیرا باید از افرادی که خارج از سیستم قصد تغییر دارند را باید حمایت کنیم.

,

معاون علمی رئیس‌جمهور ادامه داد: در استان پول خوبی وجود دارد و در کشور هم چنین است باید ظرفیت مردمی را جذب کرد زیرا توان مالی دولت در مقابل بخش خصوصی و مردم چیز ناچیزی است باید مراکز نوآوری و خلاقیت افزایش یابد تا هرچه سریعتر جوانان به نواوری و کارآفرینی برسند.

,

ستاری اضافه کرد: اگر این هزینه پول را در کارآفرینی  نمی‌بینیم یک جای کار اشکال دارد، لذا باید ساختارها تغییر کند و این ساختارها از بوم خارج شود و تبدیل به مسائل و مشکلات استان  و کشور شود.

,

وی تأکید کرد: کارخانه نوآوری درخشان امروز افتتاح و تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد که باید مسئولین استان کمک کنند تا مسائل مابقی این زمین حل شود و به جای برج و پاساژ تبدیل به یک مرکز کارآفرینی برای استفاده جوانان خلاق و کارآفرین شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه