اخبار داغ

در صحن مجلس؛

وزیر بهداشت: نظارت دقیق بر کیفیت واکسن کرونا داریم/قانع شدن مجلس از عین اللهی

وزیر بهداشت: نظارت دقیق بر کیفیت واکسن کرونا داریم/قانع شدن مجلس از عین اللهی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ‌های وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون کرونا را قانع کننده دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۵ مرداد) مجلس شورای اسلامی سوال مهدی عسکری از «بهرام عین اللهی» درباره واکسیناسیون اجباری کرونا در دستور کار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۵ مرداد) مجلس شورای اسلامی سوال مهدی عسکری از «بهرام عین اللهی» درباره واکسیناسیون اجباری کرونا در دستور کار قرار گرفت., کرونا,

نماینده سوال کننده از پاسخ‌های وزیر قانع نشد و به همین جهت پاسخ‌های وزیر بهداشت و درمان درباره موضوع مذکور به رأی نمایندگان گذاشته شد که وکلای ملت با ۱۵۵ رأی موافق، ۷۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه این پاسخ‌ها را قانع کننده دانستند.

, نماینده سوال کننده از پاسخ‌های وزیر قانع نشد و به همین جهت پاسخ‌های وزیر بهداشت و درمان درباره موضوع مذکور به رأی نمایندگان گذاشته شد که وکلای ملت با ۱۵۵ رأی موافق، ۷۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه این پاسخ‌ها را قانع کننده دانستند.,

عین اللهی: واکسیناسیون موثر ترین راه برای کنترل کرونا بود

, عین اللهی: واکسیناسیون موثر ترین راه برای کنترل کرونا بود, عین اللهی: واکسیناسیون موثر ترین راه برای کنترل کرونا بود,

براساس این گزارش، بهرام عین اللهی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مهدی عسگری نماینده مردم کرج درباره واکسیناسیون اجباری، گفت: در اولین دیداری که دولت با مقام معظم رهبری داشت، ایشان فرمودند که موضوع فوری و اولویت دار کشور سلامت مردم و مقابله با بیماری کرونا است.

, براساس این گزارش، بهرام عین اللهی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مهدی عسگری نماینده مردم کرج درباره واکسیناسیون اجباری، گفت: در اولین دیداری که دولت با مقام معظم رهبری داشت، ایشان فرمودند که موضوع فوری و اولویت دار کشور سلامت مردم و مقابله با بیماری کرونا است.,

وی افزود: به یاد می‌آوریم که روزهای دلهره آوری در کشور داشتیم و روزانه بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنانمان جان خود را به علت بیماری کرونا از دست می‌دادند. وضعیت بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها اسفناک بود، کمبود تخت‌های بیمارستانی، خستگی و فشار روانی کادر درمان و کمبود واکسن کرونا، محدودیت‌های تردد شبانه، ممنوعیت مسافرت، تعطیلی مشاغل و بازار وضعیت نابسامانی بود که دولت سیزدهم در آغاز به کار خود با آن مواجه شد.

, آوری, هموطنانمان,

وزیر بهداشت، درمان گفت: دولت سیزدهم همزمان با موج پنجم بیماری کرونا کار خود را آغاز کرد. ستاد ملی مقابله با کرونا در اسفند ۹۸ به ابتکار مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و این ستاد تصمیم گیری در مورد مقابله با بیماری کرونا را برعهده داشت و فارغ از دولتمردان رئیس کل ستاد کل نیروهای مسلح در مورد مسائل امنیتی کرونا، دادستان کل کشور، رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه، رئیس سازمان صدا و سیما، از اعضای ستاد ملی کرونا هستند تصمیماتی که ستاد کرونا می‌گیرد باید اجرا شود.

, گیری,

عین اللهی با بیان اینکه حمایت‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور منجر به کنترل بیماری کرونا شده است، تصریح کرد: واکسیناسیون از مؤثرترین اقدامات برای کنترل بیماری کرونا است و می‌تواند فرد را مقابل این بیماری مصون کند. واکسیناسیون در کشور ما قدمت ۱۰۰ ساله دارد و بیماری‌هایی مانند آبله، سیل، سرخک، کزاز و مالاریا در کشور ما از طریق واکسیناسیون در سال‌های گذشته ریشه کن شد و ایران در زمینه واکسیناسیون جزو کشورهای پیشرو محسوب می‌شود.

, جزو,

وی ادامه داد: فردی که واکسن کرونا زده است اگر به بیماری کرونا هم مبتلا شود، شدت بیماری اش کمتر است. ما در کمیته علمی ستاد کرونا از ظرفیت طب ایرانی هم استفاده کردیم و ۱۱۵ طرح در حوزه طب ایرانی اجرا شده است.

, اش,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ما از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در جهت تولید داروهای ضد کرونا استفاده کردیم. شش واکسن ایرانی کرونا ساختیم که از افتخارات ملی است. از سوی دیگر ذکر این نکته حائز اهمیت است که ما بر کیفیت تولیدات داخلی مسکن و همچنین واکسن‌های وارداتی نظارت کامل داریم و این اقدام زیر نظر سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

,

عین اللهی گفت: برای تأیید یک واکسن شش مرحله اکتشافی، پیش بالینی، بالینی، تأیید مجوز، تولید انبوه و کنترل کیفیت طی شده است. از ۸۴ هزار مورد عارضه‌ای که بعد از واکسیناسیون در کل کشور ثبت شده است، باید گفت که تنها ۲۰۶ مورد مرتبط با واکسیناسیون کرونا بوده است.

,

وی تصریح کرد: همچنین ۱۵۲ میلیون دوز واکسن کرونا تاکنون زدیم که میزان عوارض جدی آن ۱.۳۷ در یک میلیون بوده است و این نشان می‌دهد میزان عوارض واکسن کرونا بسیار کم و نادر بوده است. بیش از ۸۰ درصد کسانی که واکسن نزده اند، زمانی که به کرونا مبتلا شدند، این مسئله منجر به بستری شدن آنها در بیمارستان و مرگ آنها شد.

, اند,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: کل مرگ و میر بیماری کرونا در کشور ما ۱۴۲ هزار نفر بوده که ۱۳۲ هزار نفر آنان مربوط به دوره‌ای بوده که واکسیناسیون در کشور ما انجام نشده بود. از زمانی که واکسیناسیون انجام شده است، تاکنون فقط ۱۰ هزار نفر بر اثر بیماری کرونا فوت کردند و این مسئله اثربخشی واکسن کرونا را نشان می‌دهد.

, میر,

عین اللهی گفت: قبل از واکسیناسیون ۳۰۰ شهید سلامت داشتیم اما الان تعداد مرگ و میر کادر درمان در اثر بیماری کرونا به تعداد انگشتان دست رسیده است. جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای موفق در کنترل بیماری کرونا است و این افتخار بزرگی برای دولت است.

, میر, جزو]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه