اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد؛

تهیه و تدوین سند توسعه قرآنی در مازندران

تهیه و تدوین سند توسعه قرآنی در مازندران
محمدباقر محمدی لائینی از تهیه و تدوین سند توسعه قرآنی استان مازندران خبر داد و گفت: تربیت حافظ قرآن، صحیح خوانی این مصحف شریف و پیاده سازی سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی مورد توجه مسئولین امر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی دوشنبه شب در آئین اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در محل مرکز افق امام زاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل ضمن تحسین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران و فعالان قرآی این خطه از شمال کشور برای برگزاری این رویداد معنوی، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکرم که توفیق حضور در این جمع را پیدا کردم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه اولین شهید قرآنی روحانی شهید احمد انصاری اصل است که سال ۱۳۵۲می‌زیست و اولین شیعه‌ای بود که رتبه اول مسابقات قرآن مالزی را کسب کرده بود، گفت: پیکر مطهر این شهید والامقام در بلندی های پاوه در کنار هشت شهید دیگر آرام گرفته است.

وی با بیان اینکه سند توسعه قرآنی به عنوان یک سند بالادستی را تلاش داریم برای استان تدوین شود، افزود: با وجود اینکه در این مرز و بوم فعالیت های قرآنی زیادی انجام شده و نسبت با قبل از قرآن قابله مقایس نیست، ادامه داد: ترک فعل در حوزه قرآن و عترت زیبنده جامعه اسلامی نیست.

محمدی لائینی با بیان اینکه منویات رهبری در حوزه قرآن پیاده سازی نشده، افزود: به عنوان نمونه در بحث تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن کریم توفیقات مناسبی مشاهده نمی شود.

وی با بیان اینکه باید به تعداد هیات عزاداری هیات قرآنی داشته باشیم، گفت: رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) مسلمانان را به توجه به ثقلین  دویادگار گرانبها یعنی قرآن و عترت توصیه کردند کهباید در راستای تحقق این خواست پیامبر اسلام(ص) گام برداشت.

محمدی لائینی به پیشینه دینی شهرستان آمل اشاره و بیان کرد: این منطقه عالم خیز و است و مرحوم علامه حسن زاده آملی و علامه جوادی آملی برتارک این شهر می درخشند و در این شهر باید سبک زندگی قرآنی بیش از سایر مناطق پیاده سازی شود.

وی با اشاره به پیشینه مردم آمل در مقابله با منافقین در ششم بهمن سال ۱۳۶۰، گفت: این مردم این شهر با تقدیم فرزندان خود در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم به انقلاب اسلامی ادای دین کرده اند.

محمدی لائینی به اهداف قیام عاشورا و اینکه امام حسین(ع) برای قرائت قرآن حتی در زمان حادثه عاشورا پیشگام بوده اند، ادامه داد: عزاداران حسینی باید در طول سال انس با قرآن کریم داشته باشند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه