اخبار داغ

سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی اعلام کرد؛

واگذار نکردن زمین به پارک علم و فناوری خراسان شمالی با وجود دستور صریح وزیر/ مطالبه‌ای که هنوز در دست بررسی است

واگذار نکردن زمین به پارک علم و فناوری خراسان شمالی با وجود دستور صریح وزیر/ مطالبه‌ای که هنوز در دست بررسی است
محمدرضا قربانی گفت: واگذاری زمین بابت استقرار شرکت‌های فناور و دانش بنیان بیشتر در شهر بجنورد، در حال حاضر نیازمند ۱۳.۵ هکتار زمین دولتی است که با وجود دستور صریح وزیر راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری زمین همچنین پیگیری های بسیار هنوز عملی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا قربانی، سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در حال حاضر، پارک علم و فناوری خراسان شممالی در شهر بجنورد (مرکز استان) 6.7 هکتار زمین واگذار شده را در اختیار دارد که هشت هزار و 500 متر مربع آن به شرکت های فناور و دانش بنیان اختصاص خواهد یافت که انجام شده است و انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

با این وجود، قربانی عنوان کرد: با توجه به اینکه  پارک علم و فناوری استان برای پذیرش  شرکت های فناور و دانش بنیان بیشتر در شهر بجنورد متقاضی واگذاری زمین دولتی جدید شده بود، در همین راستا، مصوب شد تا 13.5 هکتار زمین دیگر به پارک علم و فناوری استان اختصاص داده شود.

,

وی گفت: در اردیبهشت ماه امسال وزیر راه و شهرسازی همچنین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بر اجرای این مصوبه و واگذاری زمین به پارک علم و فناوری استان دستور صریح دادند مبنی بر اینکه، اقدام شود.

,

سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی بیان کرد: مبتنی بر دستور صریح وزیر راه و شهرسازی، نامه نگاری ها با اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شد تا زمین واگذار شود که هنوز اجرا نشده است.

,

وی همچنین افزود: استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی بسیار پیگیر واگذاری 13.5 هکتار زمین به پارک علم و فناوری استان بوده اند.

,

قربانی خاطرنشان کرد: بارها با معاون راه و شهرسازی در همین باره گفت و گو کرده ام.

,

وی یادآور شد: دو نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس نیز در همین باره با وزارت راه و شهرسازی گفت و گو کرده اند که این مصوبه اجرایی شود.

,

سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی عنوان کرد: تا به حال حاضر پاسخ اداره کل راه و شهرسازی مبنی بر این بوده است که فقظ اختیار واگذاری پنج هکنتار زمین را به پارک علم و فناوری استان را دارد و مابقی زمین مورد تقاضا باید با مصوبه سازمان ملی مسکن کشور انجام شود.

,

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد: تا به کی باید پاسخ "در دست بررسی است" را دریافت کنیم.

,

قربانی تصریح کرد: این در حالی است که به طور کلی پارک علم و فناوری استان به منظور توسعه فعالیت شرکت های فناور و دانش بنیان در شهر بجنورد نیازمند 50 هکتار زمین دولتی است که باید برای این هدفگذاری فریز شود.

,

وی در خاتمه بیان کرد: در حال حاضر در شهر آشخانه یک هزار متر مربع زمین توسط یک نیکوکار و یک هزار متر زمین توسط شهرداری بابت استقرار شرکت های فناور و دانش بنیان اختصاص یافته اند که ساخت آنها آغاز شده است.

,

سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی همچنین گفت: در شهر شیروان نیز پارک علم و فناوری دارای 750 متر مربع بنای ساختمانی و مقداری زمین واگذار شده، استک ه به استقرار شرکت های فناور اختصاص یافته است.

,

وی خاطر نشان کرد: در شهر اسفراین نیز مرکز رشد پارک علم و فناوری فعالیت دارد که دو ساختمان در اختیار دارد.

,

سرپرست پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: مصوب شده بود که 10 هکتار زمین برای استقرار شرکت های فناور در اسفراین اختصاص داده شود که هنوز میسر نشده است.

,

قربانی گفت: هنوز هیچ زمین و یا بنایی برای استقرار و فعالیت شرکت های فناور و دانش بنیان در شهرستان های جاجرم، راز و جرگلان و فاروج اختصاص نیافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه