اخبار داغ

زنگ خطر افت کیفیت مدارس به صدا درآمد؛

مدارس نیازمند تحول/ خصوصی سازی به نفع آموزش نیست

مدارس نیازمند تحول/ خصوصی سازی به نفع آموزش نیست
بررسی آمار های کنکور سراسری نشان می دهد بیشتر سهمیه های برتر کنکور به مدارس غیر دولتی اختصاص یافته واین زنگ خطر افت کیفیت مدارس را صدا درآورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، مدرسه و دانش آموز به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه‌های تربیت نسل های آینده با شمار می روند که دانش آموزان را برای در دست گرفتن امورات مختلف آماده می سازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

برای دست یافتن به ایرانی آباد نیاز داریم تا روی مدارس سرمایه گذاری ویژه ای شود تا نسلی تربیت شود که بتواند صندلی های آینده ریاست را به نحو شایسته مدیریت کند.

,

مسئله آموزش در بیشتر کشورهای دنیا تلاش شده تا فضایی عادلانه برای همه دانش آموزان فراهم شود که هرکس بنا به  استعدادش بتواند در یک زمینه خاص نقش آفرینی کند و زمینه های پیشرفت و تعالی کشور فراهم شود.

,

آموزش یک مسئله مهم ویک دغدغه است که پایه ای ترین نیاز کشور است که باعث می شود تا فردایی بهتر داشته باشیم.

,

اما مسئله این است که مدارس دولتی در سطح کشور شاید از کیفیتی مناسب برخوردار نبوده اند و زیرساخت های نامناسب است واین مسئله ای است که نیازمند رسیدگی است.

,

وضعیت معیشت معلمان نیازمند رسیدگی است

, وضعیت معیشت معلمان نیازمند رسیدگی است, وضعیت معیشت معلمان نیازمند رسیدگی است,

منت نیا از فرهنگیان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: واقعیت این است که معلمان از لحاظ معیشتی نیازمند رسیدگی هستند.

,

وی افزود: برخی از مطالبات معلمان پرداخت نشده که نیازمند رسیدگی است.

,

منت نیا در ادامه گفت: از طرفی هم مدارس از لحاظ زیرساخت نیاز دارند تا به فناوری روز و ارتقا کیفیت مجهز شوند.

,

این معلم چرداولی تصریح کرد: در صورت برآورده شدن انتظارات معلمان قطعا کیفیت تحصیلی افزایش خواهد یافت.

,
, ,

خصوصی سازی باعث افت کیفیت تحصیلی شده است  

, خصوصی سازی باعث افت کیفیت تحصیلی شده است  , خصوصی سازی باعث افت کیفیت تحصیلی شده است  ,

"رضا مرادی"، مدرس دانشگاه درگفتگو با خبرنگار ایلام بیدارگفت: شاید این نکته عجیب به نظر برسداما خصوصی سازی به نفع آموزش نیست و باعث افت کیفیت تحصیلی وارتقا عده ای خاص شده است در حالی که برخی مناطق کشور دانش آموزان حتی امکان تحصیل مناسب را ندارند.

,

وی افزود: در صورتی که امکان آموزش عادلانه در تمام مناطق کشور فراهم شود می تواند باعث می شود تا استعدادها شناسایی و به کار گرفته شوند.

,

مرادی در ادامه گفت: از رتبه های برتر کنکور فقط یک نفر از مدارس دولتی بودند که این زنگ خطر برای کیفیت مدارس است و رتبه های برتر به مدارس غیر دولتی و خاص اختصاص یافته است.

,

مدرس دانشگاه تصریح کرد: نیازمند این هستیم که بازنگری در شیوه تحصیل در مدارس صورت گیرد و کیفیت همه مدارس ارتقا یابد و تا شاهد ظهور استعدادهای کشور و پیشرفت کشور باشیم.

,

کیفیت مدارس کاهش یافته است

, کیفیت مدارس کاهش یافته است, کیفیت مدارس کاهش یافته است,

سعید حسینی کارشناس امور تحصیلی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: برخی مدارس دارای استانداردهایی حتی بالاتر کشور های اروپایی هستند اما برخی مدارس در کشور از ساده ترین امکانات برخوردار نیستند.

,

وی افزود: واقعیت این است که نبود امکانات باعث شده تا کیفیت تحصیلی مدارس در سطح کشور کاهش یابد.

,

حسینی عنوان کرد: اگر در سراسر کشور مدارس دارای کیفیت مناسب باشند در آینده شاهد شکوفایی در صنایع مختلف خواهیم بود.

,

کیفیت تحصیلی باید ارتقا یابد

, کیفیت تحصیلی باید ارتقا یابد, کیفیت تحصیلی باید ارتقا یابد,

“هوشمند شاهمرادی” مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: تدریس مجازی به مدارس ضربه زد و از طرفی هم آن طور که باید نظام سنجش مناسبی برای میزان یادگیری دانش آموز نداریم.

,

وی افزود: ما نیاز داریم تا مدارس به بازار کار متصل باشند و دانش آموزان در عمل با فضای کار روبه رو شوند ولی اینگونه نیست.

,

شاهمرادی در ادامه گفت: در پایان هر مقطع تحصیلی دانش آموز باید بتواند آنچه را که یادگرفته در عمل پیاده سازی کند و برای آینده برنامه ریزی کند.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه