اخبار داغ

امام جمعه ایلام:

عنوان ایلام پایتخت زائران اباعبدالله الحسین (ع) باید فراگیر شود

عنوان ایلام پایتخت زائران اباعبدالله الحسین (ع) باید فراگیر شود
حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نگاه مسولان به اربعین حسینی باید بلند باشد چرا که مسیر اربعین حسینی مسیر و زمینه ظهور حضرت حجت(ع) است، گفت: عنوان ایلام پایتخت زوار اباعبدالله الحسین(ع) با خدمات رسانی شایسته به زوار اربعین در جهان فراگیر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، حجت الاسلام “اله نور کریمی تبار”، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۲۵ مرداد) در جلسه هماهنگی برگزاری همایش خادمان اربعین حسینی، اظهار کرد: خداوند متعال فرصتی را برای مردم و استان ایلام فراهم کرده است که از برکت زوار اربعین حسینی بهره مند شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

حجت الاسلام«الله نور کریمی تبار» تصریح کرد: این فرهنگ زیارت امام حسین(ع) روی مردم تاثیر گذاشته است و از دیرباز در استان هم برخی موقوفات هر چند اندک، در اختیار زوار اربعین حسینی قرار داشته است که نشان دهنده ارادات مردم استان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و خادمی زوار حسینی است.

,

وی افزود: این خادمی مردم استان نسبت به زوار عتبات عالیات، روند مبارکی است که در حال افزایش است و امروز هم حاکمیت پای کار است و نگاه مسئولان به اربعین حسینی باید بلند باشد چرا که مسیر اربعین حسینی مسیر و زمینه ظهور حضرت حجت(ع) است.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه برنامه ریزی برای اربعین حسینی برای پنجاه سال آینده باشد و مشارکت آحاد مردم در اربعین حسینی و ارایه خدمات به زوار فراگیر باشد، گفت: تلاش کنیم مشارکت فراگیر در استان افزایش یابد و این عنوان ایلام پایتخت خادمان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)در سطح کشور و جهان فراگیر شود.

,

وی تصریح کرد: وضعیت اربعین سال جاری متفاوت ارسال های گذشته است و با توجه به گرمای هوا، نحوه مدیریت اربعین باید نسبت به سال های گذشته تغییر کند تا شاهد ازدحام جمعیت در پایانه مرزی مهران نباشیم و ازطرف دیگر هم باید همه تمهیدات و امکانات لازم برای تردد سهل زوار فراهم شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه پیش بینی می شود امسال شاهد جمعیت میلیونی باشیم برای جلوگیری از گرمازدگی زوار، باید حداقل جمعیت در مرز مهران داشته باشیم و از سوی دیگر هم امکانات لازم ازجمله آب، بیمارستان صحرایی به تعداد لازم و وسایل خنک کننده فراهم شود که البته تامین این امکانات فراتر از توان استان است و بایستی مسئولان کشور حمایت و توجه ویژه را در این زمینه داشته باشند.

,

وی بیان کرد: معرفت زایر، ادب زایر و آداب زیارت و نماز اول وقت در اربعین حسینی سال جاری باید مورد توجه قرار گیرد و مقدمات کار برای اجرای فعالیت های دینی و فرهنگی در اربعین حسینی فراهم شود، اربعین امسال ما باید اربعین توام با اقامه نماز اول وقت باشد که امام حسین(ع) در این راه شهید شد.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ابراز کرد: تلاش های که در حوزه زیرساخت های اربعین انجام می شود از جمله در زمینه چهاربانده کردن مسیر ایلام به مهران  قابل تقدیر است و در این راستا خوب کار شده است و باید تلاش کرد این زیرساخت ها با همبن سرعت تا قبل از اربعین حسینی آماده شود.

,

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: از طرفی نباید به جنبه اقتصادی و درآمدزایی بی تفاوت بود و زمینه های لازم را برای توسعه استان و بهره مندی مردم از  جنبه اقتصادی فراهم شود و این بعد معنوی است که به نیابت از امام حسین(ع) و شهدای کربلا از زوار اربعین پذیرایی می شود فراگیر شود.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه