اخبار داغ

رییس هیات ورزش‌های رزمی گیلان مطرح کرد:

عدم رسمیت بسیاری از اعزام های برون مرزی/ رتبه خوب ورزش های رزمی گیلان در کشور

عدم رسمیت بسیاری از اعزام های برون مرزی/ رتبه خوب ورزش های رزمی گیلان در کشور
مسعود علیپور رئیس هیات ورزش های رزمی گیلان گفت: بسیاری از اعزام ها به مسابقات برون مرزی رسمیت ندارد و خانواده ها باید پیش از اعزام فرزندان خود از مراجع مربوطه اطلاعات را جویا شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،مسعود علیپور رئیس هیات ورزش‌های رزمی استان گیلان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار و قدردانی از زحمات اصحاب رسانه،با ارائه گزارشی از فعالیت های هیات ورزش های رزمی استان گیلان گفت : هیات ورزش های رزمی استان گیلان دارای زیر مجموعه ای از رشته های مختلف رزمی و با گستردگی و تعدد زیادی از ورزشکاران، قهرمانان، مربیان و داوران در این حوزه روبرو است و به همین جهت حجم برگزاری مسابقات ،اعزام ها و میزبانی ها در این هیات بسیار بالاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی افزود: در سال گذشته‌ ۱۷ مسابقه در بخش آقایان ،شش مسابقه در بخش بانوان ،۳ میزبانی کشوری و چندین دوره آموزشی در حوزه های داوری و استاژ های فنی و همایش های علمی و فرهنگی برگزار شده است و بصورت ماهانه چندین رویداد در این هیات رخ می دهد.
,
 
,
رئیس هیات ورزش‌های رزمی استان گیلان با اشاره به کمبود امکانات در بخش زیر ساختی و اعتباری در ورزش‌های رزمی عنوان کرد: ورزش های رزمی جزء پرشورترین رشته های ورزشی هستند که مخاطبین زیادی دارند اما متاسفانه هیات ورزش‌های رزمی مظلوم واقع شده و از لحاظ لجستیکی و پشتیبانی ضعیف هستیم.
,
 
,
علیپور اضافه کرد : در ادوار گذشته بیش از دو دهه هیات انجمن ورزش‌های رزمی حتی یک سالن در استان نداشت و خوشبختانه توانستیم از طریق مزایده سالنی در اختیار بگیریم و مدیریت و تصدی گری آن بر عهده خود هیات باشد.
,
 
,
وی ادامه داد : به مدت بیش از ۳۰ سال در زمینه رینگ برای مسابقات با مشکل روبرو بودیم که خوشبختانه در حال حاضر دارای دو رینگ یکی در رشت و دیگری در شرق گیلان هستیم.
,
 
,
وی با یادآوری حضور و انتصاب خود از سال ۹۹ در سمت ریاست هیات ورزش‌های رزمی گیلان، گفت: در همان بدو ورود تلاش گردید تا اکثر کمیته های زیر مجموعه هیات فعال شود، کمیته های مربیان، داوران،فنی و استعداد یابی که شاکله هر هیاتی است در این هیات نیز به خوبی فعال و تاثیر گذار هستند .در حوزه بانوان نیز اقدامات خوبی انجام شده و در زمینه ی کمیته همگانی که نقص آن ترویج فرهنگ ورزش در جامعه و جز اولویت های وزارت ورزش و جوانان است نیز سعی کرده ایم تا با توجه به ماهیت ورزش های رزمی و با توجه به قوانین و مقررات کشورمان در خصوص برگزاری مسابقات و همایش ها بتوانیم این ورزش ها را به مردم بشناسانیم.
,
 
,
علیپور اذعان داشت: در ستاد برگزاری ورزش های خیابانی در اداره کل ورزش و جوانان گیلان این امر مطرح گردید که مسابقات و رویدادها به کف خیابان و برای تماشای انظار عمومی برگزار شود که این بحث نیازمند اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی می باشد و از سوی دیگر می تواند مخاطبینی را به ورزش‌های رزمی جذب کند و نوجوانان و جوانان با ورود به این ورزش ها تخلیه انرژی و هیجانات را از راه صحیح تجربه کنند.
,
 
,
وی در زمینه ی بحث استعدادیابی تصریح کرد: کمیته استعدادیابی هیات ورزش‌های رزمی گیلان فعال است تا بتواند استعدادهایی را کشف و با آموزش آنها جایگزین ورزشکاران و قهرمانان گذشته نماید و نسل جدیدی را در ورزش رزمی استان پایه ریزی کند.
,
 
,
رئیس هیات های رزمی استان گیلان با بیان اینکه ،گیلان دارای پیشکسوتان و قهرمانان رزمی شناخته شده و معروفی در سطح کشور است ،گفت : بسیاری از این قهرمانان در نوع خود جزء بهترین ها بوده اند و نباید این نخبه های ورزشی به فراموشی سپرده شوند.جایگاه ورزش رزمی گیلان در کشور و در فدراسیون جایگاه والایی است و باید از این ظرفیت ها در جهت بهبود ورزش رزمی در استان بهره گیری شود.
,
 
,
علیپور ادامه داد : مطالبات ورزشی تنها بر عهده اداره کل ورزش و جوانان استان با امکانات محدود و گستردگی فعالیت ها برگزیده رشته ها نیست و لازم است که سایر دستگاه‌های اجرایی برای حمایت و کمک به حوزه ورزش پا فراتر بگذارند و خواستار تعامل ، حضور و همراهی دیگر نهادها برای ارتقای ورزش استان هستیم .
,
وی خاطر نشان کرد : جا دارد که به نوبه خود از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به جهت حمایت هایشان از هیات ورزش‌های رزمی استان برای برگزاری رویدادهای ورزشی این هیات تقدیر و تشکر نمایم.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنان خود به چالش ها و مشکلات بوجود آمده در زمینه بسیاری از اعزام های برون مرزی بدون مجوز و رسمیت اشاره کرد و افزود : متاسفانه برخی از مربیان اعزام های برون مرزی بدون مجوزی را با تبلیغات سودجویانه تحت عناوینی چون قهرمانی جهانی ترتیب می دهند و خانواده ها نیز با پرداخت هزینه های گزاف فرزندان خود را چه به صورت فردی و چه باشگاهی به این مسابقات اعزام می نمایند و این در حالی است که آن مسابقات هیچگونه پشتوانه ی رسمی ندارد و اگر زمانی آسیب دیدگی نیز رخ دهد ، قابل کنترل و نظارت نیست و ورزشکاران و خانواده ها باید از مراجع ذیصلاح اعم از فدراسیون هیات های رزمی ،ادارات ورزش و جوانان، اطلاعات مربوط به این مسابقات را جویا شوند و در جریان قرار گیرند.
,
 
,
علیپور افزود : تلاش نموده ایم تا تعداد رویدادها در ورزش های رزمی را افزایش دهیم تا ورزشکاران در داخل کشور بتوانند به مسابقه بپردازند و چنین مشکلاتی در خصوص مسابقات و اعزام های غیر قانونی بوجود نیاید.
,
 
,
گفتنی است در این نشست ” صدفی ” دبیر هیات ورزش‌های رزمی استان گیلان نیز حضور داشت و در پایان این جلسه نیز از اصحاب رسانه تقدیر بعمل آمد.
,
, ,
 
,
, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه