اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

فرآیند اجرایی رتبه بندی معلمان از فردا به صورت‌ رسمی آغاز می‌شود/ ارائه آموزش‌های کاملا حضوری در مدارس از ابتدای مهر ماه

فرآیند اجرایی رتبه بندی معلمان از فردا به صورت‌ رسمی آغاز می‌شود/ ارائه آموزش‌های کاملا حضوری در مدارس از ابتدای مهر ماه
سلمان محمدی گفت: از فردا بیست و ششم مرداد ماه فرآیند اجرایی رتبه بندی معلمان به صورت‌ رسمی آغاز خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، سلمان محمدی در نشست خبری امروز ، با تاکید بر بازگشایی مدارس به صورت کاملا حضوری، اظهار داشت: پیش بینی می کنیم که در سال تحصیلی جدید ۳۷۰ هزار دانش آموز در مدارس استان کرمانشاه حضور یابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: اکنون بزرگترین پروژه در دست آموزش و پرورش پروژه مهر است که بر مبنای آن موارد مرتبط با آماده سازی فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و برنامه ها بررسی خواهد شد.

,

محمدی با بیان اینکه شیوع کرونا طی سه سال اخیر حوزه تحصیل را درگیر کرد، گفت: هرچند که در این سه سال، فرآیند آموزش تعطیل نشد اما آموزش ها به صورت غیرحضوری ارائه شد که با توجه به قرارگیری در دوران پساکرونا درصدد هستیم مهر ماه، سال تحصیلی با نشاطی را آغاز کنیم.

,

وی عنوان کرد: کرونا شان و جایگاه معلمان را ارتقا بخشید و ثابت کرد هیچ نوع تکنولوژی، جایگزین معلم نخواهد شد و همچنان معلم در فرآیند تعلیم و تربیت از نقشی بی بدیل برخوردار است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: چهاردهم فرودین امسال با بازگشایی مدارس به صورت حضوری روح تازه ای در کالبد مدارس دمیده شد برهمین مبنا درصدد بازگشایی مدارس از اول مهر ماه به صورت حضوری خواهیم بود، هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود، همه نیروهای انسانی سازماندهی می شود و مدرسه ای بدون تجهیزات نخواهد بود.

,

محمدی با تاکید بر اینکه ثبت نام دانش آموزان تا پایان مرداد ماه انجام می شود، خاطرنشان کرد: بهترین مدرسه نزدیک ترین آن به محل زندگی دانش آموزان است برهمین مبنا اولیا، دانش آموزان را در نزدیک ترین مدرسه ثبت نام کنند که با مشکلات ترافیک و تهیه سرویس مواجه نشوند.

,

وی عنوان کرد: موضوع شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در شورای آموزش و پرورش مطرح کردیم تا دانش آموزی از چرخه تعلیم و تربیت بازنماند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای مانور بازگشایی مدارس در پانزدهم شهریور ماه خبر داد.

,

, ,

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اشتغال ۲۶ هزار معلم در سه هزار و ۸۰۰ مدرسه و وجود ۲۸هزار و ۵۰۰ معلم بازنشسته امیدواریم امسال شاهد مشارکت موثر شرکای آموزش و پرورش باشیم.

,

وی با تاکید بر ضرورت تربیت دانش آموزان طراز انقلاب، افزود: دانش آموزان به مثابه پرندگانی هستند که برای رسیدن به افتخار به دوبال اولیای خانه و مربیان مدرسه نیاز دارند که باید این دو بال باهم همراه شوند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با یادآوری کسب رتبه اول در کنکور سراسری رشته انسانی توسط محمد بهرامی، گفت: امسال ۲۳۰ رتبه زیر یک هزار توسط دانش آموزان کرمانشاهی در کنکور سراسری کسب شد و درصدد برنامه ریزی بهتر برای کسب موفقیت‌های بیشتر در سنوات آتی هستیم‌.

,

محمدی با اشاره به آماده شدن شیوه نامه اجرایی رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: فرآیند اجرایی رتبه بندی معلمان از فردا بیست و ششم مرداد ماه آغاز می شود.

,

وی با بیان اینکه فرهنگیان بازنشسته از تاریخ سی و یکم شهریور ۱۴۰۰ نیز مشمول طرح رتبه بندی معلمان خواهند شد، افزود: همچنین درصدد هستیم تا پیش از صدور احکام مذکور، مبالغی را به صورت علی الحساب به حساب فرهنگیان واریز کنیم.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: کمیته بهداشت و ایمنی با مسئولیت معاونت تربیت بدنی نسبت به آماده سازی فضاهای فیزیکی اقدام خواهد کرد.

,

محمدی اذعان کرد: الزامی به انجام واکسیناسیون هنگام ثبت‌نام دانش آموزان وجود ندارد هرچند که همه باید مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنند.

,

وی از تزریق ۹۰ درصدی دو دوز واکسن کرونا در میان فرهنگیان و ۹۵ درصدی دوزهای اول و دوم در میان دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال خبر داد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تعامل اولیای خانه با مربیان مدرسه صرفا به معنای دریافت وجه نیست زیرا بر اساس قانون، شهریه آموزش در مدارس دولتی رایگان است اگرچه در قانون شوراهای آموزش و پرورش عنوان شده که اولیا می توانند مشارکت داوطلبانه داشته باشند اما دریافت وجه نباید اجباری باشد.

,

محمدی با بیان اینکه مدارس خاص قوانین مربوط به خود را دارند، خاطرنشان کرد: در ۵۰ درصد مدارس روستایی هیچ وجهی دریافت نمی شود که در مدارس حاشیه شهر نیز همین گونه است البته اگر اولیا تمکن مالی داشته باشند از کمک های آنها استقبال می شود.

,

وی افزود: در برخی از استانها به جای انعقاد قرارداد، خرید خدمات نیروهای حق التدریسی انجام شده که در استان کرمانشاه این موضوع وجود ندارد.

,

اجرای طرح تثبیت و  تعمیق یادگیری در ۶۸۱ مدرسه استان کرمانشاه

, اجرای طرح تثبیت و  تعمیق یادگیری در ۶۸۱ مدرسه استان کرمانشاه, اجرای طرح تثبیت و  تعمیق یادگیری در ۶۸۱ مدرسه استان کرمانشاه,

محمدی از اجرای طرح تثبیت و  تعمیق یادگیری در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان کرمانشاه به صورت رایگان خبر داد و گفت: این طرح در ۶۸۱ مدرسه استان اجرا شده که بیش از ۱۹ هزار دانش آموز پایه ابتدایی و بیش از ۲۱ هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم در آن شرکت کردند.

,

وی با اشاره به اجرای طرح هر دانش آموز یک معلم، افزود: همچنین بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش هدایت می‌شدند که در پایان برنامه به طور میانگین در کل کشور این میزان ۳۵ درصد و در استان کرمانشاه ۲۹ درصد محقق شد.

,

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس

, تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس, تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس,

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس خبر داد.

,

۹۲ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه برای دریافت کتاب ثبت نام کردند

, ۹۲ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه برای دریافت کتاب ثبت نام کردند, ۹۲ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه برای دریافت کتاب ثبت نام کردند,

محمدی تصریح کرد از مجموع ۳۰۶ هزار و ۱۷۷ دانش آموز که برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کردند ۲۸۲ هزار و ۵۲۲ نفر معادل ۹۲ درصد دانش آموزان برای دریافت کتاب نیز ثبت نام کرده‌اند و ۲۳ هزار و ۶۵۵ نفر باقی مانده هنوز با وجود ثبت نام در مدارس به منظور دریافت کتاب ثبت نام نکرده اند.

,

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان زندانها به منظور حمایت از دانش آموزان فرزندان زندانی و خانواده‌های نیازمند خبر داد و افزود: با جمع آوری کمکها، هزینه تامین لوازم تحریر، پوشاک و تحصیل این دانش آموزان پرداخت خواهد شد.

,

محمدی خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام‌شده ۳۵ هزار دانش آموز پایه اول مورد سنجش و غربالگری قرار می گیرد که تاکنون شاهد سنجش ۳۳ هزار و ۱۳۲ دانش آموز پایه اول  بوده ایم.

,

وی با اشاره به اینکه فعالیتهای مقاطع پیش دبستانی و مهد کودک زیر نظر آموزش و پرورش قرار گرفته، عنوان کرد: اکنون به جای عناوین مهدهای کودک و پیش دبستانی از عنوان کودکستان استفاده می شود که در این مراکز طی سه سال نخست ارائه آموزش به خانواده‌ها و در سه سال دوم ارائه آموزش به خانواده‌ها و فرزندان در دستور کار قرار دارد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: سرانه ورزشی در استان کرمانشاه ۳۶ صدم متر مربع است که در سالن های ورزشی روباز این عدد ۱۲ صدم و در مکان های سرپوشیده ۲۴ صدم است و البته میانگین سرانه ورزشی استاندارد در استان کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است.

,

اجرای طرح شهید سلیمانی با اولویت ساخت فضاهای ورزشی در مدارس دخترانه

, اجرای طرح شهید سلیمانی با اولویت ساخت فضاهای ورزشی در مدارس دخترانه, اجرای طرح شهید سلیمانی با اولویت ساخت فضاهای ورزشی در مدارس دخترانه,

محمدی از اجرای طرح شهید سلیمانی با اولویت ساخت فضاهای ورزشی در مدارس دخترانه خبر داد و گفت: ۷۰ درصد دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه دارای ناهنجاری های جسمانی هستند که ناشی از کم تحرکی آنها است برهمین مبنا در قالب طرح شهید سلیمانی با اولویت اجرا در مدارس دخترانه ساخت سالن‌های ورزشی، زمین چمن مصنوعی و زمین ساحلی در دستور کار قرار دارد که انتظار داریم با اجرای آن ۴۰ درصد به سرانه ورزشی استان افزوده شود.

,

وی از آغاز عملیات ساخت ۲۷ چمن مصنوعی، هفت سالن ورزشی و سه زمین ساحلی خبر داد و افزود: تعدادی از این پروژه ها در سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در ایام تابستان از فضاهای درون و برون مدرسه برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استفاده شده و ظرفیت حیاط مدارس و کانون های ورزشی  در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است‌.

,

محمدی با بیان اینکه ۵۷۸ پایگاه اوقات فراغت در  استان کرمانشاه وجود دارد، تصریح کرد:  ۹۰ هزار دانش آموز در این پایگاه ها شرکت کرده اند.

,

وی افزود: تا شهریور سال قبل در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۶ درصد در استان کرمانشاه باسواد بودند و ۲۵ هزار نفر نیز به صورت بیسواد مطلق هستند که هشت هزار آنها را اولیای دانش آموزان تشکیل می‌دهند که در همان مدارس آموزش داده می شوند تا به با سوادی ترغیب شوند.

,

تحویل ۳۸ پروژه آموزشی در سال تحصیلی جدید

, تحویل ۳۸ پروژه آموزشی در سال تحصیلی جدید, تحویل ۳۸ پروژه آموزشی در سال تحصیلی جدید,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در سال تحصیلی جدید ۳۸ باب مدرسه در قالب ۱۴۲ کلاس درس از سوی اداره کل نوسازی تحویل خواهد شد.

,

محمدی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه ها به منظور حضور دانش آموزان پایه های ۱۱ و ۱۲ در دانشگاه ها خبر داد و این موضوع را سبب افزایش انگیزه برای تحصیل در آنها دانست‌.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه