اخبار داغ

گلایه شهروندان تربت‌جام از کمبود امکانات تفریحی؛

احداث شهربازی از عهده شهرداری تربت جام خارج است/ گرد تعطیلی بر تنها پارک کوچک شهر

احداث شهربازی از عهده شهرداری تربت جام خارج است/ گرد تعطیلی بر تنها پارک کوچک شهر
در پی گلایه شهروندان تربت‌جام از کمبود امکانات تفریحی و تعطیلی تنها پارک کوچک شهر، مسئولان این شهرستان مرزی ناتوانی خود را از احداث شهربازی در این منطقه اعلام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ امروز دانشمندان بر اساس فرضیات علمی ثابت کرده اند که تفریح و گردش، یکی از نیازهای ضروری جامعه بوده و اجتماعی که از مکان تفریحی مناسبی برخوردار نیست، با معضلات و مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد که برای رفع آن باید میلیاردها هزینه کند.

در روزهای طولانی تابستان و فرا رسیدن فصل اوقات فراغت دانش آموزان و کودکان، شهربازی‌ها و فضاهای سبز شهری از مهمترین چشم اندازهایی هستند که خانواده‌ها را بر آن می‌دارد تا به منظور ایجاد آرامش جسمی و روحی خود و فرزندانشان ساعاتی را در این مکانهای تفریحی بگذرانند.

شهربازی پارکی است که از وسایل سرگرمی و تفریحی برای سرگرم کردن گروه بزرگی از مردم تشکیل شده که نسبت به پارک‌های ساده و یا زمین‌های بازی داخل شهری، امکانات سرگرم کننده بیشتری دارد.

احداث شهربازی برای بازی کودکان و تخلیه انرژی آن‌ها و ایجاد فضایی مفرح برای خانواده‎ها و رفاه حال آن‌ها از ضروریات زندگی شهری است

وقتی جوانان مکان خاصی جهت گذراندن اوقات فراغت خود نداشته باشند خواه یا ناخواه به تفریح‌های نامناسب روی می‌آورند و همین امر می‌تواند زمینه‌ساز افزایش آسیب‌های اجتماعی باشد، نبود امکانات فرهنگی و هنری و  تفریحی وقتی جوانان مکان خاصی جهت گذراندن باعث شده تا جوانان به فعالیت‌های بیهوده‌ای چون حضور در جمع‌های دوستانه، رفت و آمد بی‌هدف در خیابان و یا حضور در قلیان سراها روی بیاورند.

 

گرد تعطیلی بر تنها پارک کوچک شهر 

با مروری بر مراکز تفریحی و ورزشی در تربت‌جام می‌توان به این نتیجه رسید که تنها پارک کوچک شهر که روزگاری با همان اسباب‌ بازی‌های  کم باعث شادی بچه‌ها می‌شد نیز گرد تعطیلی بر تنش نشسته است.

یکی از شهروندان تربت‌جام آقای کیوانی در این خصوص داشت: در تربت جام هیچ گونه امکانات تفریحی و سرگرمی برای کودکان، نوجوانان و جوانان مهیا نیست و وجود شهربازی برای هر شهری ضروری است؛ چرا که کودکان برای بازی در اوقات فراغت به چنین فضاهایی نیاز دارند.

وی با انتقاد از نبود شهربازی در شهرستان تربت‌جام گفت: به دلیل نبود یک شهربازی مناسب مجبور می‌شویم از وسایل بازی که در نقاطی از شهر و بعضی پارک‌ها نصب شده و بسیاری از آن‌ها  فرسوده است استفاده کنیم؛ توقع ما از شورای شهرو شهرداری این است که یک شهربازی استاندارد احداث کنند. 

 

احداث شهربازی از عهده شهرداری تربت جام خارج است

در ادامه جمشیدی، فرماندار تربت‌جام با بیان این‌که احداث شهربازی در شهرستان نیاز به هزینه‌های زیادی دارد و قطعاً با توجه به شرایطی که وجود دارد، از عهده شهرداری خارج است؛ اظهار داشت: اگر منابع مالی شهرداری خوب باشد و بتواند یک شهربازی استانداردی احداث کند، چه کاری بهتر از این است؛ ولی در این شرایط باید بپذیریم احداث و ساخت شهربازی از عهده شهرداری خارج است.

وی تصریح کرد: درخواست من از افراد بومی که واقعاً از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند، این است که  سرمایه‌ گذاری‌هایی  برای ساخت مکان‌های  پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و کودکان انجام دهند و ما آمادگی  داریم که کمک کنیم  تا مجوزهای لازم صادرشود و شهرداری هم می‌تواند در بحث تامین زمین همکاری لازم را داشته باشد و زیرساخت‌ها همچون آب، برق و گاز فراهم شود تا سرمایه‌ گذار بدون داشتن مشکل در این خصوص یک شهربازی استاندارد و در شان مردم تربت جام احداث کند.

فرماندار تربت‌جام اظهار داشت: یکی از سرمایه گذاری‌هایی که توجیه اقتصادی دارد سرمایه گذاری در حوزه سرگرمی و نشاط است و الحمدلله زمینه اش هم در تربت‌جام فراهم است.

وی افزود: شهرداری زمین اهدا کند وسرمایه گذار هم ساخت آن را انجام دهد؛ با توجه به این‌ که تسهیلات خوبی درحوزه توسعه زیر ساخت‌های شهری موجود می‌باشد، ما می‌توانیم در پرداخت تسهیلات هم کمک کنیم تا ان‌شاالله یکی از مطالبات جدی که خاص نونهالان، نوجوانان و کودکان این شهرستان است، محقق شود.

این گزارش شروعی است تا تلنگری باشد بر مسئولان که چیزی از فرصت تعطیلات نسل نوجوان و جوان باقی نمانده و نیاز است دستی به سر و روی اماکن تفریحی از جمله پارک‌های سطح شهر بکشند تا جلوی افزایش آمار جذب جوانان به سوی قلیان سراها وتهدید سلامت خانواده‌ها گرفته شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه