اخبار داغ

رییس ساترا مطرح کرد؛

نگاه ما به پلتفرم‌ها حمایتی است نه رقابتی

نگاه ما به پلتفرم‌ها حمایتی است نه رقابتی
رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر با اشاره به مناقشاتی که پیرامون شبکه خانگی وجود دارد بیان کرد که نگاه صداوسیما و ساترا نسبت به آثار و پلتفرم‌ها حمایتی است نه رقابتی.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست سعید مقیسه رییس ساترا با خبرنگاران امروز سه‌شنبه ۲۵ مرداد در صداوسیما برگزار شد که در آن معاونان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر از جمله محمدصادق افراسیابی معاون کاربران در آن حضور داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رییس ساترا در سخنانی عنوان کرد: از ابعاد مهم یک رسانه و سازمان تنظیم‌گر تعامل مهم با جامعه خبرنگاری است و امیدواریم تعامل ما مستمرتر و بهتر از قبل باشد.

,

وی با اشاره به همکاری با دانشگاه صداوسیما در برگزاری دوره‌های رسانه‌ای و رویکرد پژوهشکده فضای مجازی در تعامل با ساترا، فضای مجازی صداوسیما و دانشگاه صداوسیما عنوان کرد: این پژوهشکده خدماتی را در راستای ماموریت‌های دو طرفه ساترا و خبرنگاران می‌تواند انجام دهد و به پژوهش‌های خبری کمک کند.

,

مقیسه با اشاره به الگوی انتشار در صداوسیما تصریح کرد: چند مدل انتشار در صداوسیما داریم مدل اول آی پی تی وی‌ها است مثل تلوبیون یا شبکه سپهر که داخل خود سازمان هستند. شرکت‌های دیگری هم هستند مثل تی وی نت، لنز، آیو و تی وا که نیمی از برندشان از سازمان است. اینها حق پخش زنده و شبکه داری هم دارند. باقی این شرکت‌ها مثل وی او دی‌ها بیرون از سازمان هستند.

,

وی با اشاره به صدور سه مجوز در پروسه انتشار اعلام کرد: تاکنون حدود سیصد رسانه برای سرویس‌ها و پلتفرم‌ها مجوز گرفته‌اند. مجوزی هم برای تولید یک اثر و مجوزی هم برای انتشار داریم که این مجوز سوم هم برای آثار تامینی مثل فیلم و سریال‌های خارجی و هم آثار تولیدی است.

,

مقیسه درباره برخی قوانین و ضوابط ساترا که هنوز نسبت به آن‌ها سوال است گفت: بسیاری از ضوابط و فرایندهایی که عده‌ای اعلام بی خبری می‌کنند روی سایت ساترا قرار داده شده است و حتی این ضوابط تدریس هم می‌شود. ممیزی که قبلاً بیرون انجام می‌شد الان رایگان انجام می‌شود. مسایل زیرساختی وجود دارد که در آینده اعلام می‌کنیم. قرار است خدمات مشاوره‌ای و تبلیغی در صداوسیما برای پلتفرم‌ها داشته باشیم.

,

وی درباره برخی بیانیه‌ها از طرف ساترا عنوان کرد،: به ما قانونی داده شده و موظفیم انجامش دهیم و صراحتاً از نقاط مختلف سازمان از ما مطالبه می‌شود. الان این ادعا نیست که هرچه روی پلتفرم‌ها هست ممیزی ساترا را رد کرده است اما مهلتی داده شده است تا با نوعی اولویت برخی از اینها تغییراتی داشته باشد.

,

وی در پایان گفت: ما اولین وی او دی و اولین و بزرگترین آی پی تی وی کشور را داشته‌ایم می‌توانیم نیازها را تشخیص دهیم. اگر به نهاد بیرونی که ربطی به محتوا ندارد حمایت را بسپرید چگونه می‌تواند حمایت کند؟ در رسانه سیستم و فرایند باید به گونه‌ای چیده شود که هم افزایی صورت بگیرد. صداوسیما رسماً وی او دی‌ها را مکمل فعالیت خود در فضای مجازی می‌داند و نه رقیب. اینکه سازمان برای آثار می‌گوید من رایت آن را می‌خرم، نشان‌دهنده حمایت است نه رقابت. یا اینکه اگر کسی در برودکست اثری نگاه نکرد و سراغ وی او دی رفت تا پول هم پرداخت کند، اینها همان حمایت سازمان است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه