اخبار داغ

۲۶ مرداد یادآور ورود آزادگان به وطن؛

بازگشت غرورآفرین پرستوهای عاشق/ اسرا با تاسی از سیدالشهداء(ع) ایستادگی را معنا کردند

بازگشت غرورآفرین پرستوهای عاشق/ اسرا با تاسی از سیدالشهداء(ع) ایستادگی را معنا کردند
اسرا با تاسی از سید الشهداء(ع)، غیرت و ایستادگی را معنا کردند و در برابر سخت ترین شکنجه ها ایستادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، ۳۲ سال پیش بود که در چنین روزی وطن برای مسافران اسیر، آغوش گشود تا بار دیگر ایثارگرانی را که برای دفاع از وطن و ارزشها در برابر دشمن ایستاده و به اسارت درآمدند را در آغوش بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

سالها انتظار برای دیدن اسرا به سر رسیده بود و خانواده های آزادگان برای استقبال آمده بودند تا پس از سالها دوری، بار دیگر عزیزان خود را در آغوش بگیرند، مرز خسروی هیچگاه روز ۲۶ مرداد سال ۶۹ را فراموش نمی کند که اسراء بعد از ورود به خاک وطن چه خالصانه و عاشقانه بوسه عشق بر خاک وطن زدند.

,

بدنشان پُر از جای شکنجه هایی بود که طی این سالها بر بدنشان حک شد اما اینکه توانستند در دفاع از وطن گامی بردارند برایشان بسیار افتخار بود و حالا پس از سالها دوری و غربت، قدمهای مبارکشان را بر خاک وطن گذاشته اند.

,

,

, ,

اجرای برنامه های فرهنگی در دوران اسارت

, اجرای برنامه های فرهنگی در دوران اسارت, اجرای برنامه های فرهنگی در دوران اسارت,

ابراهیم دیناروند یکی از آزاده های لرستانی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: از سن ۱۸ سالگی وارد جبهه های نبرد با دشمن شدم، بعد از اینکه وارد ارتش شدم و جنگ آغاز شد خیلی تلاش کردم که در جبهه های حق علیه باطل نیز حضور داشته باشم و هرآنچه در توان دارم را برای دفاع از وطنم به کار بگیرم.

,

وی افزود: بعد از اینکه دو سال و نیم در جبهه بودم در اردیبهشت سال ۶۵ به اسارت دشمن درآمدم، در منطقه جنوب روبروی پاسگاه فکه اسیر شدم و آخرین لحظه ای که خاک وطن را دیدم، خوب نگاه کردم چرا که معلوم نبود در آن سوی مرزها چه خبر است.

,

این آزاده لرستانی تصریح کرد: وقتی که اسیر شدم سعی کردم تا وقت را بیهوده هدر ندهم لذا تصمیم گرفتم برای سایر آزاده هایی که در آنجا با هم بودیم، کلاس قرآن برگزار کنم و این روزنه ای بود برای کارهای فرهنگی حتی در شرایط بسیار سختی که ثابت کنیم تا آخر ایستاده ایم.

,

دیناروند عنوان کرد: همه تلاشمان بر این بود که تمامی برنامه های مذهبی را طبق تاریخ نگار برگزار کنیم مثلا روزهای پنج شنبه دعای کمیل و زیارت عاشورا فراموش نمی شد، دعای ندبه و توسل را هر هفته می خواندیم و هر یک از اسراء هر چیزی را که بلد بودند سعی می کردند به دیگران هم یاد بدهند.

,

وی بیان کرد: روحیه دادن در دوران اسارت بسیار مهم بود و سعی می کردم به نوبه خودم به اسرای دیگر روحیه بدهم.

,

,

, ,

اسرا در رحلت امام(ه) ۴۰ روز عزای عمومی گرفتند

, اسرا در رحلت امام(ه) ۴۰ روز عزای عمومی گرفتند, اسرا در رحلت امام(ه) ۴۰ روز عزای عمومی گرفتند,

این آزاده لرستانی با اشاره به خبر ارتحال امام(ره) گفت: وقتی خبر رحلت امام(ره) را شنیدیم دنیا برایمان تیره و تار شد که بلافاصله قاریان قرآن به محوطه آمدند و شروع کردند به قرآن خواندن و همه اسرا بر سر و سینه زدند و ۴۰ روز عزای عمومی برگزار کردیم.

,

دیناروند تصریح کرد: در جایی که ما اسیر بودیم دو نوجوان ۱۴ و ۱۵ ساله هم بودند، در آن روزهای اسارت همه سعی می کردند تا هوای دیگر اسرا را داشته باشند، وقتی برایمان غذا می آوردند بسیار ناچیز و کم بود ولی می دیدم برخی از دوستان اسرا همین یک ذره غذا هم نصفش را نمی خوردند، وقتی پرسیدم، گفتند این دو نوجوان در حال رشد هستند و نیاز بیشتری به غذا دارند و برای همین است که نصف غذا را می خوریم تا آنها بیشتر غذا بخورند.

,

وی گفت: در ایام ماه رمضان گاهی اوقات با نان خشک و آب و شکر سحری می خوردیم و روزه می گرفتیم ولی هیچگاه دست از اعتقاداتمان برنداشتیم.

,

,

, ,

وجود ۸۴۷ آزاده در لرستان

, وجود ۸۴۷ آزاده در لرستان, وجود ۸۴۷ آزاده در لرستان,

حجت الاسلام هبت اله هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به خبرنگار سفیرافلاک، گفت: در لرستان ۸۴۷ نفر آزاده که افتخار استان هستند، وجود دارد که هر یک الماس هایی درخشان هستند.

,

وی افزود: در همه شهرهای استان مراسم تجلیل از آزادگان برگزار می شود ولی در شهرهای بروجرد و خرم آباد که تعداد اسرای بیشتری دارد این برنامه و مراسم به صورت همایش برگزار می گردد.

,

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تصریح کرد: از دیگر برنامه هایی که در نظر گرفته شده این است که در هر محله و مسجد، آزادگان حضور داشته باشند و به بیان خاطرات بپردازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه