اخبار داغ

در چهارمین جلسه ستاد استانی اربعین عنوان شد؛

ثبت نام ۹۰ هزار زائر کرمانی در سامانه سماح برای پیاده روی اربعین/ فعالیت ۵۰ موکب کرمانی در ایام اربعین در کشور عراق

ثبت نام ۹۰ هزار زائر کرمانی در سامانه سماح برای پیاده روی اربعین/ فعالیت ۵۰ موکب کرمانی در ایام اربعین در کشور عراق
چهارمین جلسه ستاد استانی اربعین حسینی با حضور اعضای این ستاد در محل استانداری کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ صبح امروز چهارمین جلسه ستاد اربعین با حضور محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، ناصر بهروز معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان و دیگر اعضای این ستاد در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

محمود عرب نژاد با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح به صورت موقت آغاز شد و هم اکنون ثبت نام قطعی انجام می شود، گفت: تا به امروز ۹۰ هزار زائر کرمانی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۸ هزار نفر مرد و ۴۳ هزار نفر خانم ثبت نام کرده اند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان ادامه داد: مرزهای شلمچه و چزابه برای زائران کرمانی باز است که ۸۴ هزار زائر از مرز شلمچه و چهار هزار و ۵۰۰ هزار زائر از مرز چزابه اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه سامانه سماح تا دو روز قبل از اربعین باز است و افراد می توانند در ابتدا ثبت نام موقت و سپس ثبت نام قطعی خود را انجام دهند، ابراز کرد: زائران چنانچه گذرنامه هایشان دارای یک ماه اعتبار داشته باشند، می تواند وارد کشور عراق شود.

آغاز سفر اربعین از ۲۰ محرم/ نرخ پرواز اربعین در کرمان دو برابر نرخ اعلام شده است

عرب نژاد افزود: هزار و ۶۰۰ زائر درخواست سفر هوایی، هزار و ۱۰۰ زائر درخواست سفر ریلی و مابقی زائران درخواست سفر با استفاده از حمل و نقل عمومی و خودرو شخصی دارند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه بیشترین زائران ثبت نامی از شهرستان کرمات با تعداد ۲۵ هزار زائر بوده است، اظهار کرد: آغاز سفر اربعین از ۲۰ محرم آغاز می شود و زائران ۱۴ روز به منظور انجام سفر، می توانند بمانند.

وی با اشاره به اینکه نرخ نهایی حمل و نقل عمومی تا به امروز اعلام نشده است، افزود: زدن دو دُز واکسن زائران الزامی است و چنانچه شش ماه از زدن واکسن افراد گذشته باشد، باید دُز یادآور خود را تزریق کنند.

عرب نژاد خاطر نشان کرد: در اعزام زائران به صورت هوایی در سال قبل مشکلاتی داشتیم که در این راستا، بازار سیاهی شکل گرفت و امسال نیز این زمزمه ها وجود دارد و طبق پیگیری‌ها یکی از شرکت‌های هوایی نرخ بلیت کرمان را ۱۲ میلیون تومان و یک شرکت نیز ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرده است؛ این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی قیمت بلیط هوایی در تهران را شش میلیون تومان اعلام کرده است.

برگزاری پیش همایش بین المللی اربعین و سربازان مقاومت در کربلا

حجت الاسلام و المسلمین سازندگی در خصوص فعالیت های کمیته فرهنگی ستاد اربعین گفت: سه گروه را جهت انجام فعالیت معین کرده ایم؛ گروه تبلیغ و نماز به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، یاوران معنوی اربعین با ریاست نماینده ولی فقیه در استان، کمیته بانوان که به ریاست مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان فعالیت خواهند کرد.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کرمان با اشاره به اینکه تمام موکب ها باید مبلغ و مبلغه داشته باشند، عنوان کرد: در تلاش بودیم پیش همایش بین المللی اربعین و سربازان مقاومت را در کرمان برگزار کنیم که این پیش همایش به کربلا انتقال پیدا کرده است.

وی بیان کرد: پیش همایش بین المللی اربعین و سربازان مقاومت با حضور ۱۶ نفر از اساتید استان و همچنین اساتیدی از لبنان، یمن، کربلا و نجف برگزار خواهد شد.

سازندگی خاطر نشان کرد: همایش اصحاب رسانه را در کرمان خواهیم داشت و همچنین قرائت زیارت اربعین در ساعت ۱۲، هجدهم ماه صفر در ادارات انجام می شود.

فعالیت ۵۰ موکب کرمانی در ایام اربعین در کشور عراق

فتحی با اشاره به فعالیت ۵۰ موکب کرمانی در ایام اربعین در کشور عراق گفت: سه موکب در نجف، یک موکب در سامرا و مابقی موکب ها در شهر کربلا به ارائه خدمات می پردازند که از امروز ثبت مشخصات مواکب آغاز می شود.

مسئول کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان کرمان ادامه داد: موکب رانندگان را امسال در نظر گرفته ایم که این موکب به رانندگان خدمات تعمیرات را ارائه می دهد و همچنین در زمینه جا به جایی زائران از مرز تا نجف و یا از نجف به کربلا فعالیت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: اعزام اقلام و تجهیزات موکب ها از تاریخ پنجم شهریور ماه آغاز می شود و خدمات رسانی موکب ها از تاریخ ۱۷ شهریور تا سه روز بعد از اربعین خواهد بود.

علی بابایی با تاکید بر اینکه موکب ماهان جهت خدمت رسانی به زائران، از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: روشنایی و برق رسانی به موکب مد نظر است که اقداماتی در این زمینه انجام شده و در حال انجام است.

تشریح اقدامات انجام شده در موکب ماهان

فرماندار کرمان ادامه داد: جهت تامین آب شرب، تعدادی منبع ذخیره آب نصب شده است تا بتوانیم آب بهداشتی را تامین کنیم و همچنین ۲۰ سرویس بهداشتی سیار، سی چادر و هزار پتو از سوی هلال احمر تحویل موکب داده خواهد شد.

وی بیان کرد: در زمینه ساخت و ساز و کف سازی موکب ماهان کار در حال انجام است و همچنین درمانگاه سیار و به منظور تقویت آنتن دهی، BTS سیار مستقر خواهد شد و برای تامین سوخت وسایل نقلیه دو جایگاه سوخت در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
, آغاز سفر اربعین از ۲۰ محرم/ نرخ پرواز اربعین در کرمان دو برابر نرخ اعلام شده است, آغاز سفر اربعین از ۲۰ محرم/ نرخ پرواز اربعین در کرمان دو برابر نرخ اعلام شده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برگزاری پیش همایش بین المللی اربعین و سربازان مقاومت در کربلا, برگزاری پیش همایش بین المللی اربعین و سربازان مقاومت در کربلا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, فعالیت ۵۰ موکب کرمانی در ایام اربعین در کشور عراق , فعالیت ۵۰ موکب کرمانی در ایام اربعین در کشور عراق ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تشریح اقدامات انجام شده در موکب ماهان , تشریح اقدامات انجام شده در موکب ماهان ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه