اخبار داغ

فرماندار اردکان:

بیشترین خسارت سیل در اردکان متوجه قنوات و راه‌ها است

بیشترین خسارت سیل در اردکان متوجه قنوات و راه‌ها است
سبزواری گفت: منازل آسیبی ندیده‌اند و احشام نیز جز چند مورد محدود دچار خسارت نشده‌اند و عمده خسارت سیل در اردکان به جاده‌ها و قنوات وارد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حسین سبزواری فرماندار شهرستان اردکان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: اقدامات پیشگیرانه خوبی را برای مقابله با سیل اخیر در اردکان انجام دادیم، در همین راستا ارتفاع سیل‌بندها را افزایش دادیم و آن‌ها را تقویت کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: برخی از عوامل مانند ایجاد موانعی که در مسیر دشت ایجاد شده بود موجب شد تا سیل وارد شهر اردکان نشود.فرماندار اردکان ادامه داد: اما بخش خرانق و بخش عقدا درگیر سیل شدند و حتی سیلی هم که شهر اردکان را تهدید می‌کرد سیلی بود که بارش‌های آن در عقدا باریده بود.

,

سبزواری اظهار داشت: عمده خسارت‌ها در روستاها بود به‌طوری‌که در بخش عقدا بیشترین خسارت به روستای زرجوع وارد شده و البته روستای سروعلیا نیز دچار خساراتی شده بود.وی اضافه کرد: اما بیشترین خسارت سیل در شهرستان اردکان متوجه بخش خرانق بود به‌طوری‌که جاده بشدت تخریب و حتی پل نیز خراب شد و به تبع آن مسیر ارتباطی اردکان-خرانق قطع شد.

,

فرماندار اردکان با بیان اینکه جاده‌های روستایی و قنوات بخش خرانق بر اثر سیل تخریب شده است، عنوان کرد: قنوات خرانق در سیل اردیبهشت‌ماه لایه‌روبی شده بود اما دوباره در جریان سیل اخیر آسیب دید.سبزواری بیان کرد: یکی از قنات‌هایی که نقش بسیار اساسی و راهبردی در تأمین آب باغات پسته داشت و آب بیش از 110 هکتار از باغات پسته را تأمین می‌کرد در جریان سیل اخیر آسیب جدی دیده است.

,

وی تأکید کرد: عملیات بازگشایی این قنات چند روز بعد از سیل آغاز شد و همچنان ادامه دارد، اما بخاطر وضعیت زمین و خاک آنجا کار به کندی پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود که تا 20 روز یا یک ماه دیگر کار ادامه داشته باشد.

,

فرماندار اردکان تصریح کرد: طبق برآوردهایی که شده برای بازسازی این قنات قریب به 2 میلیارد اعتبار نیاز است؛ البته در حال حاضر با کمک شهرداری آب باغات پسته تأمین شده است.سبزواری گفت: منازل آسیبی ندیده‌اند و احشام نیز جز چند مورد محدود دچار خسارت نشده‌اند و عمده خسارت سیل در اردکان به جاده‌ها و قنوات وارد شده است.

,

وی اظهار داشت: بحث تأمین اعتبار و جبران خسارت‌ها از طریق ستاد بحران استان در حال پیگیری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه